TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 300hk mr2

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #338807  av Wrang
 
Nå som d blir vinter skal jeg trimme litt på min 3sgte 2.gen motor.
Hva trenger jeg for å nå 300hk på hjul???

Har allerede:
Hks luftfilter
Hks fcd
Blitz Nur-spec effektanlegg
Turbosmart boost controller
Lettet svinghjul
GTI kammer 2.gen
Kjører 1,2 ladetrykk
 #338808  av hmsilset
 
Om det skal holde må du vel ha annen topp pakning og stempler? Om du kjører med original
ic har du 10-20 hk i motor å hente på en annen har jeg hørt.
 #338809  av Wrang
 
hmsilset skrev:Om det skal holde må du vel ha annen topp pakning og stempler? Om du kjører med original
ic har du 10-20 hk i motor å hente på en annen har jeg hørt.
Har ståltoppakning og smidde stempler
 #338810  av mralp
 
sprut/mapping, dp, fuelrail/dyser, kaldere plugger.

- Har aldri greid særig mer enn 300hp med original gen2 dyser/rail, hvilket ikke gir 300 på hjula ;)
- Turbo holder akkurat.
- IC trenger du ikke såfremt du ikke skal kjøre på bane. Har bremset 320-360 motorhester med original IC med både unichip og 2 typer sprut.
 #338842  av Stian AB
 
Er vel ikke så dumt med større bensinpumpe også..
 #339217  av Wrang
 
Hvor får jeg kjøpt disse delene???
mralp skrev:sprut/mapping, dp, fuelrail/dyser, kaldere plugger.

- Har aldri greid særig mer enn 300hp med original gen2 dyser/rail, hvilket ikke gir 300 på hjula ;)
- Turbo holder akkurat.
- IC trenger du ikke såfremt du ikke skal kjøre på bane. Har bremset 320-360 motorhester med original IC med både unichip og 2 typer sprut.
 #339220  av mralp
 
Fuelrail/dyser; du greier deg med en fra gen3, men like greit å ta en fra:
http://www.wolfkatz.com

Plugger og småting er billig og kjapt fra:
http://www.twosrus.com

Anbefaler ikke XS downpipe, har hatt det selv. Gå for en aussie eller noe tilsvarende. Som oftest billigst på ebay.

Sprut må du nesten velge selv, velg noe kjent så du finner folk som kan mappe det :!:
 #339221  av mralp
 
PS, velkjent problem med boostcreep med 3" hele veien, så 2,5" dp kan være en ide (Koster fort litt ekstra å porte wastegateutløp etc).
 #339259  av lasse
 
mralp skrev:PS, velkjent problem med boostcreep med 3" hele veien, så 2,5" dp kan være en ide (Koster fort litt ekstra å porte wastegateutløp etc).
Ganske offtopic det her, men jeg jeg har 3" hele veien, og sliter kun med boostcreep hvis jeg vil kjøre på ca originaltrykk, har aldri hent meg på det trykket jeg kjører med til vanlig (1,1-1,15) Er det mange som sliter med boostcreep når man kjører høyere trykk enn originalt?
 #339263  av James
 
lasse skrev:
mralp skrev:PS, velkjent problem med boostcreep med 3" hele veien, så 2,5" dp kan være en ide (Koster fort litt ekstra å porte wastegateutløp etc).
Ganske offtopic det her, men jeg jeg har 3" hele veien, og sliter kun med boostcreep hvis jeg vil kjøre på ca originaltrykk, har aldri hent meg på det trykket jeg kjører med til vanlig (1,1-1,15) Er det mange som sliter med boostcreep når man kjører høyere trykk enn originalt?
Har aldri hatt noe problem med boostcreep på verken mr2en eller gt4en. Da med 3" downpipe å over til 3,5" eksos på mr2en...
 #339272  av mralp
 
Fikk det både på celicaen (gen2) og både på gen 2 og gen 3 motoren i mr2ene i kombinasjon med CT20B. Måtte porte wastegateutløpa etc. Med andre turboer har det dog ikke vært samme problem, så mulig det er comboen CT20B og 3" så lager krøll. Erfaringene er vist forskjellige, men uansett greit å ha i bakhodet :wink:
 #339291  av James
 
mralp skrev:Fikk det både på celicaen (gen2) og både på gen 2 og gen 3 motoren i mr2ene i kombinasjon med CT20B. Måtte porte wastegateutløpa etc. Med andre turboer har det dog ikke vært samme problem, så mulig det er comboen CT20B og 3" så lager krøll. Erfaringene er vist forskjellige, men uansett greit å ha i bakhodet :wink:
Hadde CT20B med 3"downpipe på ST185 GT4en og aldri noe problem der heller... Snodig der der :roll:
 #339325  av marlboro1310
 
hva er den tekniske forklaringa på boostcreep? er det at man mister trykk når man skal ha det?
 #339328  av Mr_Storbrua
 
har forstått det sånn at den lader over det den skal, trykket går lettere gjennom turbo enn ut wastegate. Så den lader vel da det turbo'n kan lade. Men ikke ta mitt svar for helt god fisk. Noen må gjerne bekrefte det jeg tror. Eller avkrefte om jeg er helt på vidda..
 #339367  av lasse
 
marlboro1310 skrev:hva er den tekniske forklaringa på boostcreep? er det at man mister trykk når man skal ha det?
Det er at trykket stiger og stiger med mer turtall, om jeg f.eks stiller min til 0,6 med 3" hele veien, vil den ikke klare å holde det så lavt, stiger til rundt 1 uansett når man får litt turtall. Dette skjer fordi mottrykket i eksosen er så liten at eksosen heller går igjennon turboen enn wastegaten som den egentlig skal gjøre ved oppnådd trykk, blir faktisk mer motstand i wastegaten enn i turboen :wink: