Christian skrev:Hehe, hva skal man si....
Har sjekket litt rundt og regnet sammen en stygg sum på ca 50K...
Den inkluderer stortsett alt ifra ny radiator med vifter, bensinpumper, dyser, fuelrail, ny oljepumpe, vannpumpe, regreim, kamdrev, motorfester, ekstern wastegate, dumpventil, lettet svinghjul og ny turbo av ukjent type. Clutch er ikke tatt med.
Ser f.eks på mvpmotorsports hjemmesider at de anbefaler oppgradert oljepumpe og elektrisk vannpumpe? Hva mener dere om dette? Skiller 3000kr bare på disse kontra oem pumpene. Max rpm på min foreløpig blir 7600.
De nevner også at den orginale braketten til strammeren er en svakhet og vil gjerne selge en ny for nesten 3000kr, kun braketten
Eller skal man bare være smart, bytte turbo, ekstern wg og dyser, montere datasprut og bremse motoren slik den er... og heller legge seg på ett noe lavere resultat. (Og håpe, tro og be om at kjøling og bensin holder) 
Oi, ja det hørtes dyrt ut! Tror jeg kan hjelpe deg å kutte kostnadene litt hvertfall
-52mm radiator med to 12" vifter får du for ca $300 inkl. frakt
-Du får side feed dyser som går rett i original railen, da slipper du ny fuelrail og FPR
-Olje pumpe tenger du ikke (Kan evt. modde den selv. Les her:
viewtopic.php?f=48&t=30214&hilit=oljepumpe )
-Ser ingen grunn til at du skulle trenge ny vannpumpe heller
-Trenger ikke kamdrev heller. Jeg kjøpte fordi jeg trodde det var et must sammen med andre kammer, men dem ble aldri justert, og vet ikke hvor mye det er å hente på det heller.
-Motorfester er vell heller ikke et must, men mulig det trengs når man skal drifte.
-Dumpventil er oppskrytt og trengs ikke!
-Komplette turbo kit får du like billig som kun turbo (merke turbo ala HKS, Garret osv.)
Braketten til strammeren ville jeg kjøpt. Om den ryker er du fucked.

Om du i tillegg går for grommere kammer og evt hardere ventilfjærer, blir det mye større påkjenning for denne braketten, spesielt ved nedgiringer, noe det sikkert blir mye av i drifting.
Oljepumpen er myyye diskutert (supraforums), og halvparten sier at man MÅ ha den, og den andre halvparten sier at den ikke trengs, men at den originale holder i massevis. De modifikasjonene som gjøres er at dem shimser fjære for å få bedre trykk på høyere turtall (dette er jeg ikke helt 100% sikker på, men mener det ganske sikkert). Så borrer dem opp dreneringshullet. Dette fordi ikke tetteringen skal bli presset ut dersom ikke hullet drenerer bra nok. En annen måte å eliminere dette på, er å gjenge opp hull, og skru skruer rundt tetteringen, slik at den låses av (se bilde litt ned på siden som jeg poster linken til).
Jøss, det ble mye tekst i svarene min.

Men håper det er til hjelp.