Stort sett samme regler som gjelder, selv for veteraner. Veteraner skal også på PKK (EUGODKJENNING)
Småforskjeller med at det kun er fabrikkmontert utstyr som er påbudt.
Dvs : noen veldig gamle trenger ikkje blinklys, for det var ikkje det på de originalt.
Før 1972 ca holder det med et speil for det var originalt.
Og du slipper bilbelte i de bilene som det ikkje er originalt i. oftest før ca 1970, bak til langt opp på 80 tallet.
Men viss det er ettermontert, så skal det virke og brukes
Og viss det ikkje er belte i bilen har du ikkje lov å ha barn med, for barn skal sikres.
Når det gjelder kjettingratt så kan det sikkert godkjennes, men du må ha papirer på at det er godkjent i den bilen, og det koster flesk, tror ingen har det. Taksenka amazon tror eg sliter med godkjenning, men alt er mulig, men koster flesk.
Og når sant skal sies er eg glad det er litt regler og kontroller.
Tenk om alle kunne gjøre som de ville

En bil kommer med felger som ikkje er egnet til den bilen, liten stein, felgen knekker og bilen går rett i fronten på møtende bil. Setene i bilen løsner for de er ikkje festet skikkelig, rattet dreper sjåføren for det gir ikkje etter men går rett inn i brystet.+++++++
Men at det går mange slike biler på vegen er ikkje lett å unngå, siden det er lite kontroller og ikkje alltid like lett å se om det er originalt eller ei. (kjettingrattet hiver han rattrekk på viss han blir stoppa og kontrolløren ser det ikkje f.eks.
Eksos kan nok brukes uoriginale deler, men det skal være tilsvarende, støy skal det ikkje være, då risikerer en å bli sendt på støytest. Skal heller ikkje stikke ut på sidene, eller gå andre veger enn det er originalt, skekkeksempelet er jo å montere eksosen under bensintanken for det var enklest........