TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#33870  av erling

CelicaTurbo skrev:men er nok best å gjøre det oftere enn hva som er anbefalt
Bør nok det ja, luftinntaket på siden på MR2 soper inn mye støv som virvles opp av fremhjulet. Mitt KN-filter var svært skittent etter bare 30000 km, så det burde sikkert rengjøres 3 ganger så ofte på en MR2.

Apexi er sikkert kjempegreier det, men jeg kunne godt tenkt meg å sett en test av et slikt filter som har gått 50000 km. Ser ikke helt for meg at det skal bli så gullende rent av litt trykkluft..? :wink:

#33873  av Morten

For sammenligning skal HKS filteret byttes hver 5000km. Jeg kjørte vel 10-12 med mitt og da var det helt svart av dritt! Tror nok det er lurt å følge litt med jevnlig på Apexi-filteret også..

#33933  av MR2turbo

erling skrev:Apexi er sikkert kjempegreier det, men jeg kunne godt tenkt meg å sett en test av et slikt filter som har gått 50000 km. Ser ikke helt for meg at det skal bli så gullende rent av litt trykkluft..? :wink:
Du bare kjøper ett erstatningsfilter til apexi'n... ;) det kan du gjøre en gang i året, eller annenhvert år.. koster vel ca. 4-500kr + frakt fra japan.. ;)

#33949  av Christian

Da begynner det jo å bli like enkelt å kjøpe ett kn filter, litt vasking er fort gjort :)

#33964  av erling

Christian skrev:Da begynner det jo å bli like enkelt å kjøpe ett kn filter, litt vasking er fort gjort :)
Ja, så lenge det ikke er massemåler som blir spist opp av filterolja så er det jo bedre med KN da.. :)

#33976  av chris

erling skrev:
Christian skrev:Da begynner det jo å bli like enkelt å kjøpe ett kn filter, litt vasking er fort gjort :)
Ja, så lenge det ikke er massemåler som blir spist opp av filterolja så er det jo bedre med KN da.. :)
NÃ¥ vinner Apexi'en alle tester JEG har sett i hvert fall :)

#33978  av erling

Skal ikke slenge drit om apexi. Den vant testen ja, men etter som jeg husker var det på håret foran KN. Og da var filtrene nye. Hvis man skal rense et KN en gang i året er det endel billigere enn å kjøpe nytt Apexi en gang i året. :)

MÃ¥ jo reklamere litt siden jeg har kn selv. :D

#33979  av chris

erling skrev:Skal ikke slenge drit om apexi. Den vant testen ja, men etter som jeg husker var det på håret foran KN. Og da var filtrene nye. Hvis man skal rense et KN en gang i året er det endel billigere enn å kjøpe nytt Apexi en gang i året. :)

MÃ¥ jo reklamere litt siden jeg har kn selv. :D
Hehe, du har nok rett i det ja. Jeg tenker jeg skal ta ut apexien snart, ta en titt hvordan filteret ser ut, etter et drøyt års bruk.

#34138  av erling

chris skrev: Hehe, du har nok rett i det ja. Jeg tenker jeg skal ta ut apexien snart, ta en titt hvordan filteret ser ut, etter et drøyt års bruk.
Ja, du kjører vel en hel del km og, så da er det jo intressant å se det nå. :)

Men noen som har link til den testen? Fant den ikke igjen jeg. :)