TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal montere OIL CATCH TANK pÃ¥ 7m GTE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #341448  av Mk3killan

Noen som har gjort dette på sin 7m gte motor ? Jeg har skjønt noe av opplegge men hva gjør en egentlig med det stål røret som går over topp dekslene ? der går det jo to slanger ned på hver side fra det stål røret. Her skal man jo
koble oil catch tank slangene. Har noen bilder av hvordan dem gjorde det på sin 7m gte ? Hadde satt STOR pris på raskt svar, da jeg er på vei ut i garasjen for å teste dette ut.

Min tank har forresten bare to uttak, ? men kan jeg bruke en sånn Y og koble to slanger fra kam dekslene og inn på en Y som igjen går inn på det ENE uttaket på oil catch tanken ?
for så og koble den siste slangen fra luft inntaket og på catch tanken ?

Please help...
 #341450  av Mk3killan

7mgte.jpg
7mgte.jpg (165.26 kiB) Vist 594 ganger

Dette er slik jeg har sett for meg hvordan det kan gjøres. Men som sakt jeg har lyst og fjerne hele det blanke stål røret. Jeg bare lurer på hva gjør man med den tappen som blir ståene åpen da ?
Kan det overhode gjøres slik at jeg tar bort hele den rør greia ? kall meg gjerne dum nå om jeg er helt på vidda her nå. Men det er derfor jeg spør :) trenger hjelp ja..

GOD JUL :)
 #341466  av Mk3killan

Fikk montert det opp, Ble ikke så halv gale heller. Så nå får vi se om dette funker da.... hmmm *håper*
 #341647  av Mk3killan

Jo da jeg har koblet det, men kunne vært fint med en liten bekreftelse bare. Har selv aldri vært borti catch tank ser du.
Men jeg tror å håper jeg har gjort dette riktig.
 #341732  av Supramk3turbo

Ser riktig ut det der, bare pass på at du bruker romslig diameter på slanger å koblinger, så du får best mulig flow/ventilasjon i veivhuset. Viktig nå som du begynner å kjøre opp trykket.