TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #341142  av magnesmurf

Har prøvd med litt med fotoredigering. (amatørmessig i paint) Kom frem til at jeg lakkerer baklysene svarte, og beholder blå bakplate.
Vedlegg
høst 09 045blåbaklys.JPG
høst 09 045blåbaklys.JPG (178.7 kiB) Vist 1308 ganger
høst 09 045svartbaklys.JPG
høst 09 045svartbaklys.JPG (178.69 kiB) Vist 1308 ganger
høst 09 045svartbaklys1.JPG
høst 09 045svartbaklys1.JPG (178.59 kiB) Vist 1308 ganger
 #341161  av inzane2012

skulle akkurat til å si at du måtte beholde midtplata blå før jeg såg at det var det du hadde bestemt deg for ;)
hadde sett litt teit ut med svart midtplate til den blå farge ;)
 #341184  av magnesmurf

Var dte jeg og kom frem ti :wink:

Lurte på om jeg skulle lakkere baklysene i bilens farge, men kom frem til at det bare så dumt ut. Så da blir det svart lakkering av baklysene.

Kjøpte litt deler idag av "kake", så nå har jeg bland annet dørtrekk i skinn, og diskanthus til det nye fronsettet. Samt et evt ekstra teppe hvis jeg skulle bestemme meg for å montere forsterker på bakveggen slik som på bildet:
Vedlegg
mr2.Forsterker.jpg
mr2.Forsterker.jpg (33.68 kiB) Vist 1272 ganger
 #341473  av magnesmurf

Litt flere prosjekter er under planlegging og på gang.

Skal jo trekke om setene og dørtrekkene etterhvert.
Leatherseats.com lager skreddersydde trekk til setene i mr2, så skal bestille derfra.

Lurer litt på hvilken farge jeg skal velge.
Skal ha svarte seter med blå semsket skinn i midten. Og Blått semsket skinn i dørtrekk.

Men lurer litt på hvilken nyanse. Har bilder av noen forskjelige blåfarger, men litt usikker på hvilken nyanse jeg skal velge.
Link til fargevalg: http://www.leatherseats.com/colors_suedes-exotics.asp
Fargene stemmer ikke helt der.

Har egentlig mest tro på en mørk, men kraftig blåfarge, på setene. Med tanke på bilens farge. Setet vil bli seende ut som det røde, bare med blått stoff i midten isteden for rødt.
Bilder av "cobalt blue" (den lyse) og av "serpentine blue" (den mørke)
Vedlegg
Cobalt blue seter..jpg
Cobalt blue seter..jpg (27.37 kiB) Vist 1251 ganger
pen farge seter.jpg
pen farge seter.jpg (7.3 kiB) Vist 1251 ganger
mr2 seter røde.JPG
mr2 seter røde.JPG (52.26 kiB) Vist 1251 ganger
 #341487  av Toyota-rav4-2002

De cobalt blue var veldig fine, passer nok til bilen din, med tanke på fargen.
 #341495  av magnesmurf

Litt usikker selv. Tror cobalt blue blir litt for lyst. Og tror den serpentine blue blir litt mørk.

Men siden firmaet lager stort sett alle nyanser, går det sikkert ann å få tak i en mellom ting. Har hvertfall sent en mail og forhørt meg.

Kunne tenkt meg omtrent samme farge som på Recaro stolene i de RS blå Audiene.
Bilde:
Vedlegg
pen recaro blå.jpg
pen recaro blå.jpg (24.9 kiB) Vist 1243 ganger
 #341790  av magnesmurf

Litt oppdateringer:

Kjøpte jo ekstra diskanthus, og har nå fått laget til nye hus til diskantene til fronsettet. Beskrivelse og bilder følger lenger ned i posten.

Har fått tak i både vinyl og maling til å lage røde blinklys. Må prøve meg litt frem og se hva som ser best ut.
Subbene jeg bstilte for noen uker siden har fortsatt ikke blitt sendt. Forsterkermessig har jeg bestemt meg for en alpine Mrp-F600. Tror den er bedre enn Rockford T-600.

Setetrekk har jeg fortsatt ikke bestmt meg for nyansen av blå.

Om diskanthusene:
Gjorde dette med de ekstra diskanthusene jeg kjøpte, og beholdt de orginale i tilfelle resultatet ikke ble tilfredstillende. Hadde ikke dette blitt bra, kunne jeg bare montert diskantene på orginal plass og brukt det orginale diskanthuset til å skjule dem.

Tok et par orginale hus, tok ut grillen og skjærte opp hullet større, for å passe diskantholderene som fulgte med den de nye diskantene, satte så i den nye diskantholderen:
x diskanthus 001.jpg
x diskanthus 001.jpg (61.05 kiB) Vist 1215 ganger

Prøvde så å sparkle opp rundt den nye holderen, pusse ned, og lakke. Men resultatet ble ikke bra nok, så etter at det var gjort kledde jeg alt sammen med stoff for å skjule det "ikke helt perfekte" resultatet :P
x diskanthus 002.jpg
x diskanthus 002.jpg (472.03 kiB) Vist 1215 ganger
x diskanthus 003.jpg
x diskanthus 003.jpg (535.62 kiB) Vist 1215 ganger
x diskanthus 004.jpg
x diskanthus 004.jpg (435.05 kiB) Vist 1215 ganger

Ved lakking sparkling kan jeg bare si følgende: Svart farge får frem hver eneste lille ting som ikke er perfekt! Mye lettere å trekke noe med stoff, da stoffet skjuler alle småting som ikke ble perfekt :wink:

Pga limrester som gikk gjennom stoffet og farget det delvis hvitt, valgte jeg noe så utradisjonelt som å lakkere stoffet. Men det ble faktisk bra :)
x diskanthus 008.jpg
x diskanthus 008.jpg (527.28 kiB) Vist 1215 ganger

Bilder av diskanthusene i ferdig tilstand i neste post.
 #341792  av magnesmurf

Diskanthusene slik resultatet ble:
Vedlegg
x diskanthus 007.jpg
x diskanthus 007.jpg (568.47 kiB) Vist 1215 ganger
x diskanthus 006.jpg
x diskanthus 006.jpg (377.42 kiB) Vist 1215 ganger
 #341893  av Stian AB

Hvis du blir fornøyd med setene dine i løpet av vinteren kommer nok jeg også til å gjøre det samme. Bestille skinntrekk istedenfor å kjøpe nye stoler. Bare at jeg skal ha helt svart skinn da. Kjører jo black stil :lol: hehe

Hvor mye skulle dem ha for skinntrekk til to stoler?
Stå på, detta blir bedre og bedre.
 #341914  av magnesmurf

Du får dem på ebay, fra samme leverandrør (leatherseats) Tror du kommer unna med 3-400 USD per par+ frakt og toll. Blir vel 3000 kr. Og evt montering i tilegg.
Hvertfall så lenge du skal ha helsvart bare skinn, ikke alcantara eller semsket skinn.
 #342472  av magnesmurf

Litt oppdateringer:

Har fått det meste til stereoanlegget nå. Forsterker ankom igår. Alpine Mrp-F600.
En stor takk til chris her på forumet, som har gitt gode priser på alt jeg trenger.
Mangler fortsatt 6,5" subbene jeg bestilte fra Amerika, pga surr i banken med en overføring som ikke har kommet frem.

Har bestilt klare blinklysglass til baklysene. Skal prøve å lakke disse røde fra innsiden. Håper på et bra resultat, og helrøde baklykter, uten det gule blinklysfeltet. Selve lyktene blir bestilt opp neste måned. Må finne ut litt mer om baklysene på japanske utgaven, i forhold til på den amerikanske.

Har bestilt en del forskjellige fargeprøver av stoffer. Både stoffer til setene, og stoffer til å kle annleggs rack i reservehjulsrommet.

Gleder meg til våren, så jeg kan begynne på anleggsprosjektet :D

Skulle gjerne hatt en vinterlagringsplass med mulighet for å skru.
 #343367  av magnesmurf

Da var mine 6" subber på vei med fedex :D
Disse:

Og da var disse spennende subbene i hus :) Gleder meg til å begynne med å lage kasse, og få tatt en skikkelig oppmåling av sub.rommet.
Vedlegg
ed sub 005.jpg
ed sub 005.jpg (600.16 kiB) Vist 1087 ganger
 #343736  av magnesmurf

Da ankom skreddersydde matter i posten :D
Vedlegg
matte.jpg
matte.jpg (501.33 kiB) Vist 1086 ganger
 #343742  av ArildM

Spennende subber, spiller ned i 25hz ser det ut som?
Skulle være noe å ha i en Mr2 ja :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 103