TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diverse spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#33535  av Zerpent

erling skrev:Er lurt å overhale caliperne med samme ja. Rep.sett selges i ett sett til begge bakhjula, koster ca 500,-

Gjorde dette på min i forrige uke, men jeg bytta skivene og smørte brekkvaierne og. Fyttikatta som de hadde grodd fast.. Jeg løsna vaierne på caliperne og ned fra bilen og jukka strømpa frem og tilbake. Var fulle i vann og dritt, er det rart de fryser om vinteren... Ta de og hvis du har anledning.
Glemte å si at det er fremme at klossene er slitt.
Koster vel det samme for det rep settet.

Jeg burde nok også ta kaliperne bake og brekk vaieren. Brekket mitt funker ikke i det hele tatt. Er det det at den er full av dritt eller kan det være noe annet?

#33544  av Goose

BTW Blue vision pærer gir ikke blå lys, og heller ikke hvit lys...
du må kjøpe HID look pærer.. har 2 sett med slike H4 pærer som du kan få for 130kr for 2 pærer (kjøpte en lass av dem fra usa for en stund tilbake, har 2 sett igjen)

#33666  av Zerpent

Goose skrev:BTW Blue vision pærer gir ikke blå lys, og heller ikke hvit lys...
du må kjøpe HID look pærer.. har 2 sett med slike H4 pærer som du kan få for 130kr for 2 pærer (kjøpte en lass av dem fra usa for en stund tilbake, har 2 sett igjen)
Takk for tilbudet, men har byttet pærer nå. Kjøpte vanlige pærer. Sånne +30%. Får vel ikke noe dårligere nå lenger da men. Hadde du sagt fra litt før... :wink:

Men over til spørsmålene igjen...

Hvordan løsner og tar jeg av vifte reima? Og setter den nye på og strammer riktig?
Som sagt... Grønnsak. :wink:

#33876  av erling

Zerpent skrev: Hvordan løsner og tar jeg av vifte reima? Og setter den nye på og strammer riktig?
Du løsner først "adjusting lock bolt", deretter "adjusting bolt". Den første bolten har som navnet tilsier i oppgave å låse fast dynamoen etter den andre bolten har stramma reima passe.. Sånn ca en halv cm dødgang opp og ned..?

Bilde

Bilde

#34273  av Zerpent

Takk for de bildene erling. Nå hyler ikke bilen lenger. Reima så ikke slitt ut så jeg stramma den bare. Hvor fannt du dette bildet? Repair manual? I såfall... Jeg skal skifte klosser fremme og overhale kaliperne neste uke. Har du bilder av dette og? :)

#34276  av Zerpent

Takk takk! :D