2012 Mitsubishi outlander 2,2 intense+
1999 Mitsubishi L200 2,5 TD
1988 Supercharged Toyota MR2 (Original)
1999 Mitsubishi L200 2,5 TD
1988 Supercharged Toyota MR2 (Original)
ke25-toyoglide skrev:dette er uproblematisk av flere grunner.
For det første så skal det betales avgift for hk i Norge.
viss en mann kjøper en bil med 150 hk og betaler 400.000.- for den og chipper til 180hk for 5.000.- og en annen kjøper en bil med 180hk og må betale 470.000.- for den.
Er det rettferdig![]()
En annen ting er : hvordan skal de ta folk![]()
Det er ikkje lett å bevise at en bil er chiptrimma.
Får du beskjed om å komme opp og vise bilen, så bare fjerner du den.
Største problemet er nok i forbindelse med ulykker.
ke25-toyoglide skrev:dette er uproblematisk av flere grunner.Avgiftsberegningen ved statusendring av kjøretøy blir urettferdig først og fremst fordi det prosentvise bruksfradraget tar utgangspunkt i når bilen ble førstegangsregistrert i Norge. Det er verken logisk eller rettferdig at en 1990-modell importert i 2009 skal ha lik avgiftssats som en 2009-modell bil.
For det første så skal det betales avgift for hk i Norge.
viss en mann kjøper en bil med 150 hk og betaler 400.000.- for den og chipper til 180hk for 5.000.- og en annen kjøper en bil med 180hk og må betale 470.000.- for den.
Er det rettferdig![]()
Tevosupra skrev:Det er helt sykt...kan love deg det du at det sitter idioter på min alder(23) som bare venter på å komme inn på stortinget og har tenkt å finne ut enda jævligere måter å suge penger ut av folket på...
jeg gleder meg til denne genrasjonen med IDiOTER blir pensjonert,slik at vi får inn nytt blod i sytemet...
De kommer ikke noe vei med det, mann har HK økning på forskjelig oljevalg i motor/girkasse/diff....