TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trimmere skal tas.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #343449  av ke25-toyoglide

begynner å bli litt lei av all sutringen om alt som burde vært gjort på Norske veger, og at det selvfølgelig ikkje er en ungdom som med 2 i promille i en blodtrimma japansk sportsbil (selvfølgelig uten å oppgradere andre ting som dekk, bremser, oppheng og slikt) som har skylda når han i 200 på en uoversiktelig 50 sone kolliderer med en annen bil og dreper noen.
Det er selvfølgelig myndighetene som burde lagt en frifarts motorveg fra nordkapp til lindesnes og fra svinesund til bergen. (de må jo selvfølgelig gå i tunell slik at vi slipper vinterføre, svinger, vannplaning og slikt dritt)
Selvfølgelig er det for dårlig standard på vegene i Norge, og det burde gått tog over Haukeli.
Men det spiller ingen rolle. Når vi setter oss i bilen og kjører på disse vegene så har me akseptert standarden og videre konsekvenser er stort sett føreransvar. (vil en forandre så må en gjøre det ved valg og innrette seg etter flertallet, eller ved å sende brev til rette vedkomende og slikt)
(kan selvfølgelig være et hjul som detter av eller fjellras, men det er unntaket, og viss vedkomende mister et hjul i 200 så er det farten som er problemet og ikkje ujevn asfalt, eller en klinkekule som ikkje burde ligget på asfalten.
Kor mange dødsulykker hadde det vært i Norge viss det ikje var en sving og 4felts veg over alt, og fri fart :?: selvfølgelig ingen for då kan me ikkje klage på vegene :?:
Sånn då har eg tatt på meg ansvaret for årets mest upopulære innlegg :shock:
heldigvis ikkje så lenge igjen av året :lol:
 #343450  av hmsilset

Er selvfølgelig førerens feil at de kræsjer :) Men hvem ska ta skylda for de de kræsjer med? jo, det er staten!!Da hjelper det ikke hvilken bil du kjører, men midtdelere hadde hjulpet!
 #343453  av ke25-toyoglide

De uskyldige er et offer for manglende satsing på veg, mangel på fartsperre (100 f.eks) alkolås, for høge avgifter på bil slik at vi kjører for gamle biler (selv om offer kjører helt ny bil, så kjører kanskje gjerningsmann bil uten ABS, ESP +++)
Men og et offer for den som tok feil avgjørelse, kjørte med promille, høg fart eller bil som var i dårlig teknisk stand.
Fartsperre er nok det mest opopulære, men kanskje det som hadde gitt mest igjen og.
Ja bedre veger gir selvfølgelig masse igjen (mest?) men uansett hvor mye penger di hiver ut de neste 5 årene så har de ikkje mulighet til å komme opp på gjennomsnittlig europeisk nivå.
Veg må satses på over lang sikt. I Norge er det valgt å satse distrikt. det vil si at de har veger på de utroligste plasser, mens sentrale strøk må kjempe for å få doble veger. selv om de har 100 ganger mer trafikk enn distriktene.
Alle skryter av Sverige kor fine veger de har, men det er mye de store vegene. Kommer du på småveger så har de ikkje asfalt engang, selv om de har en del trafikk.har selv ligget i kø bak saltebilen på en sommersdag der de saltet for å holde støvet på plass. dette for at de har satset på hovedveger. (Europa og fylkesveger og store kommunale veger)
Men en rik nasjon som Norge burda ha råd til å satse mer på veg. Men ulykker skal skyldes på fører så sant det ikkje er noe plutselig som er skjedd (f.eks ras i en sving)
Men viss det er en dødsulykke i en fotgjengerovergang og noen kjemper for å få lys f.eks. og det 3 år senere er en ny dødsulykke der, så bør det vurderes om noen ikkje har gjort jobben sin, siden dette er en billig ting, som ikkje tar lang tid. Dette bør en domstol avgjøre.
 #343455  av sleeper

ke25-toyoglide skrev:begynner å bli litt lei av all sutringen om alt som burde vært gjort på Norske veger, og at det selvfølgelig ikkje er en ungdom som med 2 i promille i en blodtrimma japansk sportsbil (selvfølgelig uten å oppgradere andre ting som dekk, bremser, oppheng og slikt) som har skylda når han i 200 på en uoversiktelig 50 sone kolliderer med en annen bil og dreper noen.
Det er selvfølgelig myndighetene som burde lagt en frifarts motorveg fra nordkapp til lindesnes og fra svinesund til bergen. (de må jo selvfølgelig gå i tunell slik at vi slipper vinterføre, svinger, vannplaning og slikt dritt)
Selvfølgelig er det for dårlig standard på vegene i Norge, og det burde gått tog over Haukeli.
Men det spiller ingen rolle. Når vi setter oss i bilen og kjører på disse vegene så har me akseptert standarden og videre konsekvenser er stort sett føreransvar. (vil en forandre så må en gjøre det ved valg og innrette seg etter flertallet, eller ved å sende brev til rette vedkomende og slikt)
(kan selvfølgelig være et hjul som detter av eller fjellras, men det er unntaket, og viss vedkomende mister et hjul i 200 så er det farten som er problemet og ikkje ujevn asfalt, eller en klinkekule som ikkje burde ligget på asfalten.
Kor mange dødsulykker hadde det vært i Norge viss det ikje var en sving og 4felts veg over alt, og fri fart :?: selvfølgelig ingen for då kan me ikkje klage på vegene :?:
Sånn då har eg tatt på meg ansvaret for årets mest upopulære innlegg :shock:
heldigvis ikkje så lenge igjen av året :lol:

Jøss, hva pokker er galt med deg da?

Dette er da for pokker IKKE noen tråd hvor vi klager på at vi ikke kan kjøre rundt i 200+ i BLODTRIMMEDE biler! Eller at veiene er helt sjanseløse ( noe de er, men IKKE det som var utganspunktet her!!!!)

1: du drar frem ungdom med masse hk og 2 i promille! hva i helvette har dette med saken og gjøre?? HVOR i svarte har dette vært tema? og hvorfor drar du det frem? Jeg har ikke sett EN ENESTE tråd på noen forum hvor det står skrevet at promillekjøring er ok!
2: Vi har klaget på at det ikke er mulig og godkjenne en ombygd bil her i norge! Selv om vi hadde prøvd så godt vi kan og gjort ALT etter regelboka\, så hadde det ikke vært mulig! ( det er IKKE så vanskelig og få til et regelverk! bare og ta en titt over i andre land! I sverige kan du godkjenne en ombygd bil som et amarørbygg!! Er da bedre for begge parter at bilene kan bli sjekket og godkjennte hvis det blir bygd riktig!)
3: At veiene her til lands er ALT for dårlige er FAKTA, og ikke bare noe vi klager over for morro skyld!
Vi maser ikke om at vi skal ha fri fart og tunell gjenom hele norge! Men vi vil ha veier som er trygge og kjøre på og kansje ligger litt nærmere standaren som resten av verden har!! det KAN da ikke være for mye og be om for en av verdens rikeste land???

Denne tråden handler om hvor mye energi staten norge legger i for og ta\straffe normale borgere for noe som i utganspunktet er små filleting! hadde de brukt 10% av denne energien på og hjelpe folk så hadde det blitt en MYE lettere tilværelse for oss som er interesert i bil!
Jeg kan IKKE se hva som er det store problemet med at ola normann får 20hk mer i bilen sin! ( som gjerne er levert med 100hk mer fra fabrikk med en annen motor)

Det handler om at bil inntereserte ALTID blir sett på som en melkeku, og at staten til en vær tid prøver og finne nye måter og forfølge oss! ( Er bare og se litt ut i verden på hvordan mennesker reagerer på og bli trykket ned i søla og forfulgt! folk blir bare tikkende bomber, med MYE lavere respekt for lover og regler!)
Men for og være helt ærlig, så med den bilparken du har så kan jeg kansje ikke helt se at du har den helt samme interessen til bil som mange andre her har, så dette er antagligvis ikke noe tema!

Så i ditt neste innlegg så prøv og hold deg til topic! og ikke en masse annet surr!
 #343478  av ke25-toyoglide

PUH det var hard kost, ca det eg hadde forventet av flere som ikkje ser flere sider av en sak.
med tanke på min person så har eg nok de samme interessene som de fleste her inne, med unntak av at eg har holdt bilene noenlunde originale.
3 cherry GTT med ca 150hk
2 Mazda 929 med 3liter 190hk
1 starion turbo 200hk
1 scorpio 2.9 150 hk
Vauxhall Ventora med 3.3 rekkeseks.
BMW 735 215hk ca
+ en 40-50 andre biler som er mer normale.
de få gangene eg har gjort en bil sprekere er det ved motorbytte, uten å få det godkjent på enklest mulig vis. Slik altfor mange gjør det.

1. "Er ikke mere enn 10 år siden vi kosa oss med fyll og fanteri i bygda" står ikkje at det gjelder promille i bil, men det var første innlegget som nevnte alkohol. og det hadde du ingenting imot, men når det er noen som snakker deg imot så skal de knebles :?:
i tilleg så er det hele tiden snakk om at de setter så mye ressurser på å ta bilfolk og det som blir gjort gale i bil, uten om å ta forbehold om at det er bra at promillekjørere blir tatt.

2. det er mulig å godkjenne hva som helst i dette landet, det er en 70talls rekord og en 1990 mercedes med ca 100hk bevis for.
At folk ikkje er villig til å ta kostnaden med å dokumentere fakta forstår eg godt. men det er noe anna.

3. eg er helt enig i at vegstandarden er for dårlig, men når det blir påstått at det er staten som har skylden i dødsulykkene då er det noe gale med logikken, uansett hvor gode veger vi hadde hatt så ville det vært dødsulykker. dess finere veger, dess fortere ville folk kjørt. og ulykker skjer. kanskje er det de dårlige vegene som holder tallet på dødsulykker nede siden vi må holde så lave fart her? (sarkastisk)
At en bil blir levert med en annen motor med 100hk mer er tull, då er det andre andre ting som og er forandret, som må dokumenteres, og skiftes, og det er her dere har problemer.
Toyota Norge er ikkje villig til å dokumentere forskjellene på de 2 bilene, og dokumentere at du har byttet de tingene. Eller så er ikkje dere villig til å betale noen i Toyota Norge 1000kr timen i en del timer på å dokumentere dette.
hvorfor er det så mange som ikkje gjør opp for seg? med 100.000vis av biler så er det et 100talls som har betalt ekstraavgiften. Staten prøver å ta alle som prøver å snike seg unna avgifter, at 100.000vis slipper unna med det er sensasjonelt, ingen andre slipper unna med snyting i så stor skala, men det er dere som føler dere forfulgt :shock:
hadde eg chippa min bil så hadde eg heller ikkje betalt avgift men det gjør det ikkje mer rett.
Hadde muligheten for å bli tatt vært større derimot, ville eg betalt avgiften.
synes ikkje mitt innlegg var mer offtopic enn ditt eller noen av de andre innleggene. :lol:
slike forum er ment å diskutere ting, synd du føler deg så forfulgt at det ikkje går. :roll:
 #343480  av hmsilset

Vi har alle egne meninger, og jeg tolererer alle deres synspunkter.toyoglide: Har du eller har hatt så mange biler?? :D
 #343482  av mralp

Håper neste oppdatering av programvaren har en ignorefunksjon, så slipper jeg å lese innlegg fra idioter som kun jobber med vrak, og har ingen kunnskap om regelverket eller noen gang snakket med noen i SFOOR.

Moderator kan med fordel slette innleggene som ikke har noe med diskusjonen å gjøre. Så kan vi heller lage en egen tråd for tåkeprat og synsing fra folk som ikke kan noe.
 #343484  av hmsilset

mralp skrev:Håper neste oppdatering av programvaren har en ignorefunksjon, så slipper jeg å lese innlegg fra idioter som kun jobber med vrak, og har ingen kunnskap om regelverket eller noen gang snakket med noen i SFOOR.

Moderator kan med fordel slette innleggene som ikke har noe med diskusjonen å gjøre. Så kan vi heller lage en egen tråd for tåkeprat og synsing fra folk som ikke kan noe.
Hei du ferskingen som kaller folk idioter, vi sier vel hva vi vil her.Om du skal være så bråkjekk kan du med gå å slette deg selv eller dra deg en annen plass der folk er storkjefta. Uten litt tåkeprat blir det ikke noen diskusjon.Sånn har det altid vært.
 #343487  av sleeper

ke25-toyoglide skrev:1. "Er ikke mere enn 10 år siden vi kosa oss med fyll og fanteri i bygda" står ikkje at det gjelder promille i bil, men det var første innlegget som nevnte alkohol. og det hadde du ingenting imot, men når det er noen som snakker deg imot så skal de knebles :?:
i tilleg så er det hele tiden snakk om at de setter så mye ressurser på å ta bilfolk og det som blir gjort gale i bil, uten om å ta forbehold om at det er bra at promillekjørere blir tatt.

2. det er mulig å godkjenne hva som helst i dette landet, det er en 70talls rekord og en 1990 mercedes med ca 100hk bevis for.
At folk ikkje er villig til å ta kostnaden med å dokumentere fakta forstår eg godt. men det er noe anna.

3. eg er helt enig i at vegstandarden er for dårlig, men når det blir påstått at det er staten som har skylden i dødsulykkene då er det noe gale med logikken, uansett hvor gode veger vi hadde hatt så ville det vært dødsulykker. dess finere veger, dess fortere ville folk kjørt. og ulykker skjer. kanskje er det de dårlige vegene som holder tallet på dødsulykker nede siden vi må holde så lave fart her? (sarkastisk)
At en bil blir levert med en annen motor med 100hk mer er tull, då er det andre andre ting som og er forandret, som må dokumenteres, og skiftes, og det er her dere har problemer.
Toyota Norge er ikkje villig til å dokumentere forskjellene på de 2 bilene, og dokumentere at du har byttet de tingene. Eller så er ikkje dere villig til å betale noen i Toyota Norge 1000kr timen i en del timer på å dokumentere dette.
hvorfor er det så mange som ikkje gjør opp for seg? med 100.000vis av biler så er det et 100talls som har betalt ekstraavgiften. Staten prøver å ta alle som prøver å snike seg unna avgifter, at 100.000vis slipper unna med det er sensasjonelt, ingen andre slipper unna med snyting i så stor skala, men det er dere som føler dere forfulgt :shock:
hadde eg chippa min bil så hadde eg heller ikkje betalt avgift men det gjør det ikkje mer rett.
Hadde muligheten for å bli tatt vært større derimot, ville eg betalt avgiften.
synes ikkje mitt innlegg var mer offtopic enn ditt eller noen av de andre innleggene. :lol:
slike forum er ment å diskutere ting, synd du føler deg så forfulgt at det ikkje går. :roll:

1: Du har helt rett i at iløpet av denne tråden så ble det nevnt fyll og fanteri en gang! men det ble IKKE nevnt noen ting om fyllekjøring i den sammenhengen! derfor så ble det heller ikke reagert på det fra min side! Det ar DU som dro inn teamet fyllekjøring!
Grunnen til at jeg reagerte på det, var fordi du av en eller annen grunn prøver og legge skylden til dødsulykker her i norge på at bilinteressert ungdom kjører rundt i sine 500hk biler i fylla! jeg er rimelig sikker på at de fleste dødsulykker hvor promillekjøring er årsak skjer med normale biler..
Jeg trur heller ikke at det er noen bred støtte blant bil interesserte personer i norge for promillekjøring..

Så la oss holde oss litt næremer tema her, og ikke diskutere hva enkelt personer kan finne på og gjøre.

2: Du kan tru hva du vil, men jeg kan garrantere deg at for en normal person som ikke har masse kontakter så er det IKKE mulig og godkjenne hva som helst!
Du sier at det er fordi folk ikke er villige til og dokumentere fakta. Hvordan mener du at vi skal gjøre det? TUV? vel: guess what! biltilsynet i norge godtar ikke dette lenger.. eneste måten de godtar noe på er hvis produsenten selv godkjenner det.. og f.eks toyota norge godkjenner IKKE noen ting..
Skal du endre på motoren, så holder fortsatt ikke en syklustest på tuv.. biltilsynet kan fortsatt nekte og godkjenne!
Så hvem er det som er villig til og betale 50000,- for og godkjenne bilen sin på tuv i tyskland uten og være 100% på at det blir godkjennt i norge?
Etter min mening så burde staten få på plass en lignende ordning som er i sverige. Hvor du kan komme med bilen din til biltilsynet og få den godkjennt som ombygd bil. reglene er klare og greie og forholde seg til og veldig mange velger faktisk og godkjenne bilene sine der..

Noe av grunnen til at jeg kom inn på dette er jo fordi de bruker så sinnsykt mye energi på og ta ola normann for 20hk mer, mens de ikke er villige til og hjelpe til med og godkjenne noen ting i norge!

3: Vel, vi er enige om at vegene her i norge er for dårlig...Og jeg trur at det meste av irritasjonen blant folk i norge er at de som kjører bil her i norge betaler så utrulig mye for og kjøre på disse veiene..
Hadde alle pengene som vi betaler inn i vegavgift\bensin avgift osv gått til og bygge vei, så hadde vi hatt mye bedre veier her i norge. Men disse pengene blir brukt på helt andre ting en veier! dette er galt da veiene her til lands virkelig trenger oppgradering!
Alternativt så burde avgiftene på bil blitt skrudd ned til det som faktisk blir brukt på bilrelaterte ting!

Dette ville selvfølgelig gjort at inntektene til staten går ned, men dette syntes jeg skulle blitt justert via vanlig inntekts skatt!
Hvorfor er det sånn at de som eier en bil skal betale f.eks 15% mer skatt ( veiavgift, bilavgift, bensinavgift osv) mer for og holde AS norge i gang? Billister i norge burde fått en liten takk i nyttårstalen hvert år fordi de har bidratt ekstra mye til samfundet..
( du kan sikkert argumentere i at det koster ekstra og holde liv i trafikkskadde, og dermed så må vi betale litt for det.. men det er ikke på langt nær så mye som vi betaler.. og blir litt som om vi skal begynne og ha en liten avgift på heiskort i slalombakken fordi det er folk som skader seg.. )

Akkurat dette er også litt utenfor topic, så hvis du vil legge denne ballen død så er det greit..

4: Du har helt rett i at toyota norge ikke er int i og gi ut noen godkjennings papir på ombygging av en bil.. selv om du bygger om f.eks en 1.6liter avensis til en 2.0 liter og bruker kun orginale deler..
Dette gjør da dette ganske vanskelig for de som vil ha en godkjennt bil..
Du skriver at du ville betalt avgiften på bilen din hvis det var større sansynlighet for of bli tatt.. problemet er: du betaler avgiften, og så blir du avskiltet... hvorfor? jo fordi bilen din ikke har noen mulighet til og bli godkjennt med 20hk ekstra...selv om du VET at alt er helt i orden og at det ikke er noe problem med det.. ikke kom og fortell meg at en ny toyota nå ikke har bremser eller stag som tåler 20-30hk mer..
Dette med at bil interesserte føler de blir forfulgt og hele tiden skal ta`s\straffes, er jo dette med at staten hele tiden prøver og finne på måter og ta oss på uten og gi oss noen mulighet til og være lovlydig... dermed så gir bare folk mer faen..
 #343489  av inzane2012

oioioi dette var tung kost å lese ;) hehe...
kan komme med en liten tilleggs info ang det med dårlige veger, leste en sak i media for noen dager siden der det faktisk var påvist at norge hadde mye større slitasje skader for forstilling og understell enn det di fleste andre eu land har nettopp pga for dårlig veistandar...

Og hele den SFOOR organisasjonen virker på meg som en eneste stor bløff, noe som er blitt laget for å gi oss bil interesserte en ørlite håp, bare for å ta det fra oss hos BT...
Har sagt det før og sier det igjen, det som gjør meg forbanna er den ukonsekvente måten BT behandler saker på når dem godkjenner ombygde volvoer og og bmw'er og annet rask i hytt og gevær, men NEKTER å godkjenne motorbytte på mr2, som sikkert er en million ganger lettere å bygge om... er ikke rart folk gir blanke faen i raportere om at dem har trimma bilen sin da når dem vet at dem aldri kommer til å noe som helst godkjent da, og er jo heller ikke vits i å betale for den HK'en du vil ha når du aldri kommer til å få lov å kjøre med det... nei, norge tror jeg er må vere det mest bilfiendtlige landet som finnes...
 #343494  av mr2storbrua

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det jobber så mange folk som virker totalt uinteressert i bil hos BT. Hadde det vært omvendt, altså at de fleste var over gjennomsnittet interessert, så er jeg sikker på at vi også hadde møtt mer forståelse når vi skulle prøve å godkjenne. Dette blir jo som om folk som ikke var glade i barn skulle jobbe i barnehage. De hadde gjort en dårlig jobb fordi de hadde bare blitt frustrert og sinna hver gang en unge hadde skreket, og jeg skjønner heller ikke hvorfor den personen ville tatt en slik jobb.

Og til ke25-toyoglide:
Problemet for de fleste av oss som er på forumet her (ikke folk som chipper bilen til 20 hk ekstra, men trimmer betraktelig mer), er at det er umulig å godkjenne modifikasjoner på våre biler. Hadde Toyota Norge vist litt mer forståelse og service hadde alt blitt mye enklere for oss. Forhåpentligvis vil dette hjelpe når den nye presidenten gjør den nye bilparken til Toyota litt mer sportslig igjen. Det burde ikke være så vanskelig for Toyota å finne frem dokumenter som gjør dette veldig enkelt for BT (er vel først og fremst ombygginger fra sugemotor til turbomotor dette gjelder). Når det gjelder oppgraderinger utover det Toyota har utført selv, så er det BT som er vrange. Jeg skjønner ikke hvordan de kan godkjenne en gammel amerikansk bil uten "handling" overhode, mens en ny bil der sikkerheten er høyere prioritert fra fabrikk ikke blir godkjent.

Når det gjelder avgiften vi må betale ved en eventuell godkjenning, syns jeg bruksfradraget burde gjelde fra 1.gangsregistrering og ikke 1.gangsregistrering i Norge. Jeg ser ikke en eneste fornuftig grunn til at det burde være slik det er i dag.

I disse dager blir det stadig forandringer i avgiftene på nye biler, der de "prøver å gjøre det billigere" å kjøpe miljøvennlig. Da skjønner jeg ikke hvorfor det er avgifter på hestekrefter og ikke bare på utslipp. Når du chipper bilen gir du motoren mindre drivstoff, noe som gjør at den forurenser mindre. Hvorfor er dette så ille?
mralp skrev:Håper neste oppdatering av programvaren har en ignorefunksjon, så slipper jeg å lese innlegg fra idioter som kun jobber med vrak, og har ingen kunnskap om regelverket eller noen gang snakket med noen i SFOOR.

Det fins kanskje ikke noen ignorer-knapp, men det fins en rapporter-knapp. Jeg foreslår at du rapporterer det innlegget som du ville ignorert, så kan moderator avgjøre om det er relevant eller ikke...
 #343498  av Giske

Norge er et helt sykt land å bo i. JA, alt handler om å få penger i kassa!! Alle avgifter er jo rett å slett som de sier "for the greater good".

Nå vil de jo også prøver seg på å få store avgifter på biodiesel. Hvorfor? jo, fordi de mener at de som kjører på biodiesel ikke "bidrar til fellesskapet". Det faktum at man forurenser mindre, og dermed bidrar til dette fellesskapet de snakker så mye om, det gir de langt faen i. Avgiftene her i Norge har aldri, og kommer nok aldri til å handle om sikkerhet, miljø eller noe annet, enn at de skal få inn såpass mye penger at de kan sitte på ræva og tjene inn alt de kaster bort på all mulig annen dritt..

Og det var dagens for meg som har vært på julebord og ikke får sove..over og ut...!
 #343499  av Giske

inzane2012 skrev:oioioi dette var tung kost å lese ;) hehe...
kan komme med en liten tilleggs info ang det med dårlige veger, leste en sak i media for noen dager siden der det faktisk var påvist at norge hadde mye større slitasje skader for forstilling og understell enn det di fleste andre eu land har nettopp pga for dårlig veistandar...

Og hele den SFOOR organisasjonen virker på meg som en eneste stor bløff, noe som er blitt laget for å gi oss bil interesserte en ørlite håp, bare for å ta det fra oss hos BT...
Har sagt det før og sier det igjen, det som gjør meg forbanna er den ukonsekvente måten BT behandler saker på når dem godkjenner ombygde volvoer og og bmw'er og annet rask i hytt og gevær, men NEKTER å godkjenne motorbytte på mr2, som sikkert er en million ganger lettere å bygge om... er ikke rart folk gir blanke faen i raportere om at dem har trimma bilen sin da når dem vet at dem aldri kommer til å noe som helst godkjent da, og er jo heller ikke vits i å betale for den HK'en du vil ha når du aldri kommer til å få lov å kjøre med det... nei, norge tror jeg er må vere det mest bilfiendtlige landet som finnes...
Ja, Norge er fryktelig bilfiendltlige! Og BT sier en ting, og gjør noe helt annet! De sa til en kompis av meg at han måtte dra for å dokumentere motoreffekt der og der i Trondheim for at den skulle gå gjennom teknisk. Så da gjorde han det. Deretter dukket han opp på BT med disse papirene de sa han skulle ha. Og da var plutselig ikke disse papirene gyldige likevel!! så han hadde altså kastet bort tusenvis av kroner på en effektmåling han ikke hadde "bruk for". Hva er vitsen?
 #343507  av donk2k

ke25-toyoglide skrev: 3. eg er helt enig i at vegstandarden er for dårlig, men når det blir påstått at det er staten som har skylden i dødsulykkene då er det noe gale med logikken, uansett hvor gode veger vi hadde hatt så ville det vært dødsulykker. dess finere veger, dess fortere ville folk kjørt. og ulykker skjer. kanskje er det de dårlige vegene som holder tallet på dødsulykker nede siden vi må holde så lave fart her? (sarkastisk)
I vestfold (sande-holmestrand-tønsberg) har det vært ny veg med 100km/t fartsgrense ei god stønn. Her har det meg bekjent ikke dødd en eneste siden åpningen for en del år siden(første biten er mange år gammel).
Denne strekningen hadde lav fartsgrense før (50,60,70og80). Da daua folk som fluer.
 #343525  av ke25-toyoglide

hmsilset skrev:

Hei du ferskingen som kaller folk idioter, vi sier vel hva vi vil her.Om du skal være så bråkjekk kan du med gå å slette deg selv eller dra deg en annen plass der folk er storkjefta. Uten litt tåkeprat blir det ikke noen diskusjon.Sånn har det altid vært.
Takk og veldig enig med deg. Men å kalle han for fersking er kanskje drøyt når han har dobbelt så mange poster som meg, og eg tenker ikkje på meg som fersking lenger. :lol:
nå har eg "bare" prius (konebil), 929 V6 (kosevinterbil og hengerbil, camry (på utlån) og Corolla ke25 (kose sommerbil) de andre er tidligere biler, mange retthjulstrekkte toyotaer fra 70 tallet eg skulle ønske eg hadde ennå. :cry:
mralp : synes det er trist at du tar sånn på veg for en slik filleting, pass på hjertet. :roll:
Hadde det enda vært du som startet tråden så kunne eg forstått det viss du mente eg hadde ødelagt den.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7