ke25-toyoglide skrev:1. "Er ikke mere enn 10 år siden vi kosa oss med fyll og fanteri i bygda" står ikkje at det gjelder promille i bil, men det var første innlegget som nevnte alkohol. og det hadde du ingenting imot, men når det er noen som snakker deg imot så skal de knebles
i tilleg så er det hele tiden snakk om at de setter så mye ressurser på å ta bilfolk og det som blir gjort gale i bil, uten om å ta forbehold om at det er bra at promillekjørere blir tatt.
2. det er mulig å godkjenne hva som helst i dette landet, det er en 70talls rekord og en 1990 mercedes med ca 100hk bevis for.
At folk ikkje er villig til å ta kostnaden med å dokumentere fakta forstår eg godt. men det er noe anna.
3. eg er helt enig i at vegstandarden er for dårlig, men når det blir påstått at det er staten som har skylden i dødsulykkene då er det noe gale med logikken, uansett hvor gode veger vi hadde hatt så ville det vært dødsulykker. dess finere veger, dess fortere ville folk kjørt. og ulykker skjer. kanskje er det de dårlige vegene som holder tallet på dødsulykker nede siden vi må holde så lave fart her? (sarkastisk)
At en bil blir levert med en annen motor med 100hk mer er tull, då er det andre andre ting som og er forandret, som må dokumenteres, og skiftes, og det er her dere har problemer.
Toyota Norge er ikkje villig til å dokumentere forskjellene på de 2 bilene, og dokumentere at du har byttet de tingene. Eller så er ikkje dere villig til å betale noen i Toyota Norge 1000kr timen i en del timer på å dokumentere dette.
hvorfor er det så mange som ikkje gjør opp for seg? med 100.000vis av biler så er det et 100talls som har betalt ekstraavgiften. Staten prøver å ta alle som prøver å snike seg unna avgifter, at 100.000vis slipper unna med det er sensasjonelt, ingen andre slipper unna med snyting i så stor skala, men det er dere som føler dere forfulgt
hadde eg chippa min bil så hadde eg heller ikkje betalt avgift men det gjør det ikkje mer rett.
Hadde muligheten for å bli tatt vært større derimot, ville eg betalt avgiften.
synes ikkje mitt innlegg var mer offtopic enn ditt eller noen av de andre innleggene.
slike forum er ment å diskutere ting, synd du føler deg så forfulgt at det ikkje går. 
1: Du har helt rett i at iløpet av denne tråden så ble det nevnt fyll og fanteri en gang! men det ble IKKE nevnt noen ting om fyllekjøring i den sammenhengen! derfor så ble det heller ikke reagert på det fra min side! Det ar DU som dro inn teamet fyllekjøring!
Grunnen til at jeg reagerte på det, var fordi du av en eller annen grunn prøver og legge skylden til dødsulykker her i norge på at bilinteressert ungdom kjører rundt i sine 500hk biler i fylla! jeg er rimelig sikker på at de fleste dødsulykker hvor promillekjøring er årsak skjer med normale biler..
Jeg trur heller ikke at det er noen bred støtte blant bil interesserte personer i norge for promillekjøring..
Så la oss holde oss litt næremer tema her, og ikke diskutere hva enkelt personer kan finne på og gjøre.
2: Du kan tru hva du vil, men jeg kan garrantere deg at for en normal person som ikke har masse kontakter så er det IKKE mulig og godkjenne hva som helst!
Du sier at det er fordi folk ikke er villige til og dokumentere fakta. Hvordan mener du at vi skal gjøre det? TUV? vel: guess what! biltilsynet i norge godtar ikke dette lenger.. eneste måten de godtar noe på er hvis produsenten selv godkjenner det.. og f.eks toyota norge godkjenner IKKE noen ting..
Skal du endre på motoren, så holder fortsatt ikke en syklustest på tuv.. biltilsynet kan fortsatt nekte og godkjenne!
Så hvem er det som er villig til og betale 50000,- for og godkjenne bilen sin på tuv i tyskland uten og være 100% på at det blir godkjennt i norge?
Etter min mening så burde staten få på plass en lignende ordning som er i sverige. Hvor du kan komme med bilen din til biltilsynet og få den godkjennt som ombygd bil. reglene er klare og greie og forholde seg til og veldig mange velger faktisk og godkjenne bilene sine der..
Noe av grunnen til at jeg kom inn på dette er jo fordi de bruker så sinnsykt mye energi på og ta ola normann for 20hk mer, mens de ikke er villige til og hjelpe til med og godkjenne noen ting i norge!
3: Vel, vi er enige om at vegene her i norge er for dårlig...Og jeg trur at det meste av irritasjonen blant folk i norge er at de som kjører bil her i norge betaler så utrulig mye for og kjøre på disse veiene..
Hadde alle pengene som vi betaler inn i vegavgift\bensin avgift osv gått til og bygge vei, så hadde vi hatt mye bedre veier her i norge. Men disse pengene blir brukt på helt andre ting en veier! dette er galt da veiene her til lands virkelig trenger oppgradering!
Alternativt så burde avgiftene på bil blitt skrudd ned til det som faktisk blir brukt på bilrelaterte ting!
Dette ville selvfølgelig gjort at inntektene til staten går ned, men dette syntes jeg skulle blitt justert via vanlig inntekts skatt!
Hvorfor er det sånn at de som eier en bil skal betale f.eks 15% mer skatt ( veiavgift, bilavgift, bensinavgift osv) mer for og holde AS norge i gang? Billister i norge burde fått en liten takk i nyttårstalen hvert år fordi de har bidratt ekstra mye til samfundet..
( du kan sikkert argumentere i at det koster ekstra og holde liv i trafikkskadde, og dermed så må vi betale litt for det.. men det er ikke på langt nær så mye som vi betaler.. og blir litt som om vi skal begynne og ha en liten avgift på heiskort i slalombakken fordi det er folk som skader seg.. )
Akkurat dette er også litt utenfor topic, så hvis du vil legge denne ballen død så er det greit..
4: Du har helt rett i at toyota norge ikke er int i og gi ut noen godkjennings papir på ombygging av en bil.. selv om du bygger om f.eks en 1.6liter avensis til en 2.0 liter og bruker kun orginale deler..
Dette gjør da dette ganske vanskelig for de som vil ha en godkjennt bil..
Du skriver at du ville betalt avgiften på bilen din hvis det var større sansynlighet for of bli tatt.. problemet er: du betaler avgiften, og så blir du avskiltet... hvorfor? jo fordi bilen din ikke har noen mulighet til og bli godkjennt med 20hk ekstra...selv om du VET at alt er helt i orden og at det ikke er noe problem med det.. ikke kom og fortell meg at en ny toyota nå ikke har bremser eller stag som tåler 20-30hk mer..
Dette med at bil interesserte føler de blir forfulgt og hele tiden skal ta`s\straffes, er jo dette med at staten hele tiden prøver og finne på måter og ta oss på uten og gi oss noen mulighet til og være lovlydig... dermed så gir bare folk mer faen..
http://www.loberg-tuning.no
4WD Rototest. Ta kontakt for justering\bremsing av din bil.
89 celica gt4. moro bilen. 711AWHP.. ( 9.89 -231kmt Verdens raskeste 165 ?) Built\tuned\driven by me