Har vært noen diskusjoner i det siste om bl.a. ulovlig trimming av bil der mange har ment at dette først og fremst ikke har vært pga sikkerhet, men for å tjene penger til statskassa. Mange ble også sinte når regjeringen økte årsavgiften på dieselbiler uten partikkelfilter. Vel, nå har mange nordmenn igjen vært så gode borgere at de har fulgt regjeringens anbefaling om å kjøpe miljøvennlige biler. Hva skjer da?
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=599250
Men det er jo litt synd på Torgeir da, nå vet de jo snart ikke hvordan de skal tjene penger på oss lenger...
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=599250
vgnett skrev:Bilene som er solgt i år, har i gjennomsnitt ti gram lavere CO2-utslipp per kilometer enn fjorårets nye biler. Og CO2-utslippet er en del av beregningen for engangsavgift.Da fikk vi svaret på en ting i det minste: De avgiftene vi betaler pga vi har og kjører bil, går ikke tilbake til miljøforbedring eller veibygging. Ikke at det var så veldig overraskende.
- Dette bekymrer meg litt. Slik velferdsstaten utvikler seg, trenger vi hver eneste krone vi kan få til barnehager, helse og omsorg. Og vi skal opprettholde provenyet på bilavgiftene. Men jo bedre teknologien blir, desto mer krevende blir det å kreve inn penger, sier Torgeir Micaelsen til Dagens Næringsliv.
Men det er jo litt synd på Torgeir da, nå vet de jo snart ikke hvordan de skal tjene penger på oss lenger...

- Toyota MR2 91-mod 2.0 GTi (ombygd 3.gen turbo)
- Toyota LandCruiser 86-mod 2.4 TurboDiesel (vinterbil)
- Lexus Rx450h 13-mod (drosje)
FORUMREGLER
Bruk rapporterknappen ved regelbrudd!
- Toyota LandCruiser 86-mod 2.4 TurboDiesel (vinterbil)
- Lexus Rx450h 13-mod (drosje)
FORUMREGLER
Bruk rapporterknappen ved regelbrudd!