TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo pÃ¥ meg! :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#30454  av Christian

Det å få motoren ut og inn igjen, samt hjul opphenget er nok kurrant på ei effektiv helg ja, er jo gjerne det elektriske som tar tid :)
Ordner seg nok :)

#30514  av Morten

Et godt tips fra meg Jumbo:

Skaff deg koblingsskjema til bilen din fra Toyota i god tid før du starter!
Dette er av egen erfaring... :roll: Jeg har funnet masse info, koblingsskjema (på japansk :shock: ) og pin-outer på 3.gen. på nettet, men sliter skikkelig med å få tak i noe på sånn min var, finner ingenting som stemmer... og har rota bort en god del tid på dette nå.. :cry:
Har du forsket litt på forhånd trenger ikke selve omkoblingen av det elektriske ta så lang tid.

Planen min er å bruke "motor-ledningsnettet" fra 3sgte'en og det orginale "chassis-nettet". Hvis dette funker etter planen er det bare 4 plugger å bry seg om. 22-pins fra chassis-nettet som går inn på ECU'en, en hvit 15-pins kobling fra chassis- til motor-nettet rett ved ECU'en, 18-pins i sikringsboksen og en 8-pins i sikringsboksen (tror egentlig ikke du trenger å gjøre noe med denne). Så vidt jeg kan se skal dette være nok til å få start på bilen.

Tiden vil jo vise om dette vil virke etter planen, fordelen er jo at en slipper å rote inni bilen! :wink:

#30524  av Christian

Morten skrev: Jeg har funnet masse info, koblingsskjema (på japansk :shock: ) og pin-outer på 3.gen. på nettet, men sliter skikkelig med å få tak i noe på sånn min var, finner ingenting som stemmer... og har rota bort en god del tid på dette nå.. :cry:
Har du forsket litt på forhånd trenger ikke selve omkoblingen av det elektriske ta så lang tid.
Om du hadde etterlyst litt hjelp hadde du sikkert hatt skjemaene mine nå, tegna opp selv når jeg bytta :wink:

#30534  av jumbo

Postkassa mi venter på deg Christian :)

Skal som nevnt sette motoren i Uvdal inntil videre og demontere den / klargjøre den der... Fint om du kunne ta et par timer en dag og gi meg noen tips til hvor i all rallemikken jeg starter hen :)

#33602  av Dont_Panic

postkassa mi venter og spendt :D
ønsker meg tegninger på alt som trengs for konvertering 8)
mvh Bjørn Erik

#34231  av Stian

Jumbo....:

Har du kommet i gang! :shock:

Må se å få til ett treff snart....Det er jo bart på veien...
Men det varer vell ikke lenge :roll:

#34327  av jumbo

Ja, Stian, har såvidt begynt å skru ut motoren av vraket, men ikke fått mange timene enda...

Blir ikke noe tid kommende helg heller, tar nok litt tid dette :?

Hvordan går det med ditt prosjekt? Funker fremdeles fint? :D

#34409  av Stian

Her er motorn i å fungerer bra!

Må jo få ut fingern du nå :lol:
Snart sommer jo.... 8)

#34433  av jumbo

Joa, jobber med saken, men har altfor liten tid og tilgang på utstyr...

Håper på selve motorbytte i april eller mai.