Jeg begynne å sette inn nye smidde stempler, nye ringer, topp pakning osv i MR2en nå som snøen laver ned her i Ålesund. Siden bilen vinter lagres likevel så passer det fint å skru litt nå. Jeg fikk demontert hele motoren og tatt ut stemplene som stod der slik at alt er klart til å sette inn nye. Jeg ble mildt sagt ganske lei av å skru etter å ha gjort denne jobben. Jeg tenkte derfor at jeg skulle ta meg en liten pause og fortsette når arbeidslysten meldte seg igjen. Dagen etter reiser jeg på jobb og på vei hjem hører jeg et smell, og ser det fosser med damp ut fra radiatoren på vinterbilen min, en VW passat stv. Konstaterer raskt at det er et digert HULL i Radiatoren. Ser ut som om en stor stein har blitt slengt inn i den og laget hull. Sikkert fra bilen forran.
Jeg får ordnet meg en annen radiator som jeg setter på og tenker at heldigvis var det en relativt rask jobb tross alt. Men når jeg starter bilen igjen så ser jeg fremdeles damp fra motor rommet. Jeg lar den gå på tomgang og går frem for å se, og joda.. Der står spruten (bokstavlig talt) med vann ut MELLOM blokka og toppen..
Og siden MR2en står i garasjen og tar opp all plassen så må jeg stå UTE i snøstormen og skifte topp pakning. Meget lite fristende. Men er heldigvis halveis igjennom det nåda. Sitter bare her og psyker meg opp til å gå ut og gjøre det ferdig..
Hvorfor skal det alltid være slik at når den ene bilen står så går det aldri lang tid før den andre også står? Dette har skjedd hver bidige gang jeg begynner på en storjobb. Da streiker den andre kort tid etter. Nesten så jeg begynner å lure på om det er en forbannelse som hviler over meg eller noe. He he..

Og siden MR2en står i garasjen og tar opp all plassen så må jeg stå UTE i snøstormen og skifte topp pakning. Meget lite fristende. Men er heldigvis halveis igjennom det nåda. Sitter bare her og psyker meg opp til å gå ut og gjøre det ferdig..
Hvorfor skal det alltid være slik at når den ene bilen står så går det aldri lang tid før den andre også står? Dette har skjedd hver bidige gang jeg begynner på en storjobb. Da streiker den andre kort tid etter. Nesten så jeg begynner å lure på om det er en forbannelse som hviler over meg eller noe. He he..
- MR2 TURBO -