TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #345267  av SanAndre

celicat23 skrev:Og om det virkelig er ulovelig, men ingen gidder og bry seg, så gir ikke det paul&co lov til og utnevne seg selv som sjeriffer på havet og gjøre det de gjør uansett.
Det er jo nettopp dette de gjør, utnevner seg selv som sjeriffer :P Som Paul sier selv: " If the government dont act now, we will," eller noe sånt som han sa. Fulgte med på sesong 1 da den gikk på Discovery for ikke lenge siden, og må si det var litt artig å se måten de gjør ting på, og ikke minst hvor amatøraktig mye av det blir gjort på. Selvfølgelig når hele crewet er frivillige så blir det jo sånn. God underholdning syns jeg det var ihvertfall :mrgreen:
 #345279  av ke25-toyoglide

her er det snakk om en fiskebåt som kanskje gjør 15 mil, og bruker 5 minutt på å komme opp i den farten, som går med full maskin rett frem.
Når de legger seg rett foran baugen for å distrahere, legge ut tau for at det skal gå i propellen, få de til å sette ned farten. Og viss de ville unngå kollisjon, kunne de fint ha komt seg vekk, men de lager farlige situasjoner hele tiden og satser på at hvalbåten skal unngå kollisjon.
De har en båt som sikkert gjør 45 mil. og det på sekunder, så de får ta skylda på seg selv, til pass åt de.
 #345292  av Mr_Storbrua

ke25-toyoglide skrev:her er det snakk om en fiskebåt som kanskje gjør 15 mil, og bruker 5 minutt på å komme opp i den farten, som går med full maskin rett frem.
Når de legger seg rett foran baugen for å distrahere, legge ut tau for at det skal gå i propellen, få de til å sette ned farten. Og viss de ville unngå kollisjon, kunne de fint ha komt seg vekk, men de lager farlige situasjoner hele tiden og satser på at hvalbåten skal unngå kollisjon.
De har en båt som sikkert gjør 45 mil. og det på sekunder, så de får ta skylda på seg selv, til pass åt de.
Mener du 5 min på 15 mil? Det er vel ganske fort.. Eller er det knop du mener?
 #345301  av Giske

celicat23 skrev:
inzane2012 skrev:nja... har du ikke lov til å fisk i di arktiske strøkene, så burde du holde deg unna di strøkene... og uansett om di folka oppfører seg som idioter og alt det der, så gir ikke det grunn til å kjøre båten i senk...
Det gir ikke paul&co lov til og kjøre på andre båter heller, så jeg tror vi arkiverer denne under "you fuck with us, we fuck with you" :wink: Stiller meg helt likegyldig til hvalfangst. Men bare det faktum at paul&co oppfører seg som idioter gjør at jeg lener meg mot andre siden.

Og hadde det vært ulovelig det de gjør så ville nok noen myndigheter blandet seg inn. Og om det virkelig er ulovelig, men ingen gidder og bry seg, så gir ikke det paul&co lov til og utnevne seg selv som sjeriffer på havet og gjøre det de gjør uansett.
Grunnen til at dette i det hele tatt skjer, har noe å gjøre med dårlig internasjonalt regelverk. Hvert land har lov til å fange hval i forskningsøyemed og de har lov til å selge hvalkjøttet på det åpne markedet, og har dermed også lov til å sette sin egen fangskvote. Denne kvoten har Japanerne satt til rundt 800 individer pr år, noe som setter disse hvalartene som blir fanget, i fare for utrydning. MEN, etter at japanerne har fått hvalen ombord i skipet, kaster de organer og ting som vil bli brukt til forskning, rett på sjøen. Japanerne er i denne saken syndebukkene, og bør betale for den skaden de utretter! Synes det er bra at noen faktisk er villig til å faktisk -gjøre- noe med problemet, istedet for å drikke kaffe og snakke om hvor synd det er at disse artene snart er historie :roll:
 #345302  av ke25-toyoglide

ja, 15 knop, eller 15 sjømil i timen. Men dette er en arbeidsbåt, så den bruker lang tid på å komme opp i fart. I motsetning til den andre lekebåten som lett kunne unngått dette.
At grønpiss reagerer på disse måtene, er det samme som om noen begynner å sabotere deg pga du ligger i 100 i 100 sonen, og kan kjøre over en utrydningstruet frosk.
Du er ikkje synderen, viss det er en synder i slike tilfeller, så er det myndighetene som gir deg lov til å ligge i 100. Viss noen hopper ut i vegbanen rett foran bilen din og du kjører på de, så får de takke seg selv. Ville til og med sendt de verkstedregningen.
Og viss det er så farlig med disse hvalene så protester mot den norske hvalfangsten.
(Flott med hval, men har ikkje tro på at de er så utrydningstruet. då hadde de vel vert utrydda for mange år siden)
 #345306  av Giske

ke25-toyoglide skrev:ja, 15 knop, eller 15 sjømil i timen. Men dette er en arbeidsbåt, så den bruker lang tid på å komme opp i fart. I motsetning til den andre lekebåten som lett kunne unngått dette.
At grønpiss reagerer på disse måtene, er det samme som om noen begynner å sabotere deg pga du ligger i 100 i 100 sonen, og kan kjøre over en utrydningstruet frosk.
Du er ikkje synderen, viss det er en synder i slike tilfeller, så er det myndighetene som gir deg lov til å ligge i 100. Viss noen hopper ut i vegbanen rett foran bilen din og du kjører på de, så får de takke seg selv. Ville til og med sendt de verkstedregningen.
Og viss det er så farlig med disse hvalene så protester mot den norske hvalfangsten.
(Flott med hval, men har ikkje tro på at de er så utrydningstruet. då hadde de vel vert utrydda for mange år siden)
Dette skipet som -med vilje- kjørte på Ady Gil, er et harpunskip, det vil si at det er laget for å forfølge hval, deretter skyte den. Dersom du ser på utformingen av dette skipet, kan du fort fastslå at dette er ikke det samme som snekka til naboen, men noe som er laget for å gå endel fortere enn 15 knop, og det er også laget for å ha meget god manøvreringsevne. For det første, så kan du se ut ifra filmen som er av hendelsen på internett at den japanske harpunbåten har større fart og kommer bakfra, ergo det er et innhentende fartøy. Du vil også se at det manøvrerer mot styrbord, noe som ikke er lov dersom man er innhentende fartøy på sjøen. Den japanske båten har rett og slett vikeplikt, noe han bryter. Det er ikke noe, under disse omstendigheter, som heter "størst først" og man har heller ikke, under noen omstendigheter, påkjørselsrett! Utover at han bryter Sjøveisreglene (COLREG) bryter han også med SOLAS ved å sette andres liv unødvendig i fare. Det er ingen tvil om hvem som er skyld i denne hendelsen. Men det visste du sikkert fra før...

Dessuten, hval er utryddningstruet og det er faktsik opptil flere arter av hval som er utryddet 100% og enda flere som er ved bristepunktet.

Det er helt tydelig at du ikke vet hva du snakker om, både når det kommer til hval og hvalfangst, men også når det kommer til hvordan man tolker og bruker sjøveisregler og SOLAS. Takk og Lov for obligatorisk båtførerprøve!

By the way- 15 knop er IKKE det samme som 15 sjømil i timen, MEN 15 NAUTISKE mil i timen.. 1 sjømil=4nautiske mil= 7408m
Sist redigert av Giske den 08 jan 2010 10:08, redigert 1 gang totalt.
 #345318  av celicat23

-23 grader. Skikkelig global oppvarming på gang. Eller, nei, jeg kan vel ikke gjøre narr av miljø dottene for global oppvarming var bare oppvarming, helt til det ble kaldt. Da var plutselig global oppvarming "ekstrem vær" som også omfattet kulde. Som jo er logisk, hvis du vil fremme din idiotiske sak koste hva det koste vil. Har enda ikke hørt noen av disse folka forklare temperatur svingningene for flere hundre år siden. Var vel huleboere som brant for mye bål da..

Kyss meg i den kalde ræva mi!!
 #345341  av ke25-toyoglide

Slik jeg ser det på videoen driver begge to med en risikosport, men videobildene viser at hvalfangstskuta prøver å komme seg unna, mens den svarte båten gir gass og havner helt innunder baugen på båten, sier Kristiansen til VG Nett.
http://www.vg.no/nyheter/utskriftsvennlig/?artId=592972
Men dette vet nok du bedre.
Når det gjelder sjømil har du derimot rett. Eg meinte nautisk mil og ikkje sjømil.
Båtførerprøven hjelper nok ikkje, for den har eg, i tilleeg til radiosertifikat og stuplivbåtførerbevis. Så det var nok en ren forglemmelse, i mangel på praksis de siste årene.
Du har rett i en ting, det er ingen tvil om hvem som har skyld i denne ulykken.
Nemlig Adi gil, det er de som fremprovoserer nestenulykker hele tiden.
De går rett foran hvalskutene for å slippe tau i propellen deres bl.a. noe som er risikofyllt, og nå måtte de betale for det. Ombord i hvalskuta er det kvalifiserte folk, mens Adi gil sikkert ble manøvrert av ferske ideologer.
Viss noen hadde hivt spiker utav vindu rett foran bilen min når eg låg i 100 i en 100 sone, og eg ender med å kjøre på de pga eg ikkje klarer å bremse tidsnok, så er det ikkje min feil.
At de mente eg kjørte i 100 og at det er for fort, har ingenting med saken å gjøre.
De folka må stanses før liv går tapt.
Og viss en hvalart har blitt utrydda de siste 50 åra pga hvalfangst så vil eg se dokumentasjon på det. Hvordan de klarer å skyte 400 hvaler hvert år av en utrydningstrua hval, synes eg høres utrolig ut, men viss det stemmer så må de vel protestere mot det, men mot de som tillater det og ikkje de som utfører et ærlig arbeid, det er rett og slett feigt, i tillegg til at de risikerer livene til seg selv, hvalfangerne og redningspersonell. Idioter.
 #345397  av inzane2012

ke25-toyoglide skrev:men videobildene viser at hvalfangstskuta prøver å komme seg unna, mens den svarte båten gir gass og havner helt innunder baugen på båten
DEN må du dra lenger ut på landet med... ser ganske klart og tydelig at Ady Gil står helt i ro mens hvalbåten gir gass og svinger rett mot dem, det er INGEN uhell at hvalbåten traff ady gil, uansett hvem som måtte hvere idioten så prøver hvertfall ikke folka ombord på sea shepard eller ady gil å ta livet av fiskerene, men her ser det faktisk ut som japanerane går inn for å ta livet av aksjonistene...
kanskje ikke alle her som bryr seg så forferdelig mye om en hvalart eller 2 til blir utryddet, og skal ikke si at jeg er den største forkjemperen for å stoppe hvalfangst, MEN jeg mener at japanerene burde holde seg for god til å utgi seg for å vere forsknings skip som skal "forske" på hvalen, og dermed kan sette sine egne kvoter og fiske i verna havområder...
Er heller ikke sikkert det er snakk om 400 individ av samme arten vel? sikkert flere hval arter som plasker rundt der nede...
Tror ikke du hadde syns det hadde vert så kult vist du var ute med favoritt bilen din, så kommer onkelblå utkledd som statistisk sentralbyrå og later som di holder på med noe statisikk tull, mens di egentlig bare er ute etter å ta deg for å kjøre med for breie felger...
same shit ;)
  • 1
  • 520
  • 521
  • 522
  • 523
  • 524
  • 1172