nja... har begynt og lene den andre veien igjen og heller legge til noen andre detaljer for og balansere lakk jobben litt mer ( mye p.g.a tidlige nevnt økonomi handikapp

)
MEN
Har et spørsmål til alle som har litt peiling på motor ,
som tidligere nevnt så skal jeg prøve og optimalisere den motoren som nå står i en 3ZZ-FE 1.6l på 110hk med VVT-i
forventer ikke og hente ut masse effekt på dette men vil rett og slett at maskinen er alt den kan være
har søkt endel etter bolt on deler til denne motoren men det har jeg ikke klart og finne stort av, har også sett på likheten på deler fra andre lignende motorer men ikke fått mange treff der heller (banan manifoiler, kammer o.s.v)
SÃ… DERFOR
må jeg i kommende sesong belage meg på og kjøre med samme motor under panseret
det jeg vil legge fokus på i første omgang er
- gass spjeld og hus
- innsugs manifoil
- eksos manifoil
- vurderer også og få tak i en bensinstrykks regulator
ja jeg vet man gjerne skal bearbeide hele toppen når man først gjør disse andre tingene men det ligger beklagligvis utenfor mitt budsjett akkurat nå
har relativt lite erfaring med tuning av motor men kan mye om det generelle i motoren har også jobbet som sveiser og kan endel om bearbeiding av metall.
setter stor pris på tibakemeldinger ang denne saken, og det noe annet jeg kan sette på listen min over "nesten" gratismods (vet selføgelig at jeg ikke kommer unna visse utgifter) så må dere bare komme med forslag
så visst noen har gjort noen av disse tingene på lista mi på en relativt stock motor så må dere gjerne dele erfaringer med meg, råd og tips setter jeg stor pris på
legger ut bilder av de delene jeg vil jobbe med så fort jeg får demontert de.