TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NY Corolla AE 86/ FT 86 nytt navn

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #339437  av bose

Toppene kommer fra Yamaha på så å si alle Toyota motorene...
Men 4AGE var opprinerlig designet av Cosworth :D
 #340117  av Anders gullstein

Med fare for å skli langt utenfor topic, så mener jeg å ha lest at de var inspirert og kopierte en del av BDA motoren.

Men back on track....jeg synes nye FT 86 ser helt værst ut og håper absolutt at Toyota setter den ut i produksjon. Ut i fra det jeg har lest om den, så virker det som om den kan bli en realitet. Motoren skal vel ha rundt 150 hk, så det er jo ikke noe storslakting av avgifter etter at Halvorsen har satt den endelige prisen. Kanskje lov å håpe på 350-400k kr?
 #340125  av ArildM

OT: Siden motorene vistnok skal være så like så skulle jo noen ha bannet i kirka og satt en turbomatet cossworth motor i en Mr2 Mk1 :mrgreen:
 #340435  av Roye

Anders gullstein skrev:Med fare for å skli langt utenfor topic, så mener jeg å ha lest at de var inspirert og kopierte en del av BDA motoren.

Men back on track....jeg synes nye FT 86 ser helt værst ut og håper absolutt at Toyota setter den ut i produksjon. Ut i fra det jeg har lest om den, så virker det som om den kan bli en realitet. Motoren skal vel ha rundt 150 hk, så det er jo ikke noe storslakting av avgifter etter at Halvorsen har satt den endelige prisen. Kanskje lov å håpe på 350-400k kr?
Med 150hk bør den være lett for å evt matche Golf GTi/ Scirocco med sine 200hk+.
 #340446  av chris

Roye skrev:
Anders gullstein skrev:Med fare for å skli langt utenfor topic, så mener jeg å ha lest at de var inspirert og kopierte en del av BDA motoren.

Med 150hk bør den være lett for å evt matche Golf GTi/ Scirocco med sine 200hk+.
Rett frem kanskje.. men VW kan ikke veiegenskaper.. det kan Toyota ;)
 #340772  av lexusmann

Enda en artikkel med bilder samt video m/ japansk komentator.... :wink:
http://www.dinside.no/825223/spennende-fra-toyota
 #346075  av lexusmann

Snadder!!! :D
 #346091  av Mr_Storbrua

lexusmann skrev:Snadder!!! :D
word :)

Dette er bakhjulstrekk eller?
 #346506  av Kjelliken

Det er antatt at FT-86 skal komme på det japanske markede i slutten av 2010 og i Europa og resten av verden en gang i begynnelsen av 2011.

Så da antar jeg at du også kan få kjøpt denne G's utgaven som vistnok er det nye TRD selskapet til Toyota. Er i allefall de som har lagd denne. :wink:
 #346551  av ArildM

Håper på en startmodell med 150hk NA motor med en pris på ca 4-500'000 inkl skilter?
LFA er jo et karbonmonster produsert i veldig få eksemplarer, men om de skal til røttene til AE86 så er det jo en relativt billig masseprodusert morobil, noe jeg håper FT86 også blir :)
 #346897  av Kjelliken

Mener målet med den 150 hk utgaven skal være rundt 350 000++

Utgangspunktet og ideen bak denne bilen er at den skal være en rimelig sportsbil men med de norske avgiftene kommer den vel fort opp i 450 000 og oppover. Slik jeg har skjønt det.