Hva synes folket om Toyotas nylige problemer angående bremsefeil på Prius og gasspedal som henger seg opp?
Jeg tror kanskje det kan være positivt for oss kunder at mye av dette kommer frem. Det er mange som har vært et offer for f.eks. MR2 MK3 motorene (husker ikke hva de heter), der blokka må byttes. Når Toyota fikk vite om problemet, forlenget de garantien i stillhet, i stedet for å kalle inn bilene som hadde motorer med dette problemet. Dette er det fortsatt mange som ikke vet om, og det vil fortsatt være folk som må betale for dette. Det er sikkert mange andre problemer som har gått forbi i det stille, og kanskje mange problemer som fortsatt ikke har dukket opp, men som Toyota kanskje allerede er klar over.
Når disse sakene dukker opp i media, må Toyota igjen bygge opp imaget om driftsikkerhet og service, og da vil kanskje slike ting bli håndtert litt bedre. Altså at Toyota kommer til kunden, istedet for at kunden kommer til Toyota.
Jeg håper de snur dette til noe positivt, og leste (på off-topic-tråden tror jeg det var) at en var bekymret om dette kunne få konsekvenser for den sportslige satsingen til Toyota (er vel først og fremst den nye AE86 man tenker på da). Dette tror jeg ikke, siden Toyota i utganspunktet har store ressurser, og at den sporstlige satsningen var en konsekvens av ny president som er sportslig interessert.
Hva mener dere?
Jeg tror kanskje det kan være positivt for oss kunder at mye av dette kommer frem. Det er mange som har vært et offer for f.eks. MR2 MK3 motorene (husker ikke hva de heter), der blokka må byttes. Når Toyota fikk vite om problemet, forlenget de garantien i stillhet, i stedet for å kalle inn bilene som hadde motorer med dette problemet. Dette er det fortsatt mange som ikke vet om, og det vil fortsatt være folk som må betale for dette. Det er sikkert mange andre problemer som har gått forbi i det stille, og kanskje mange problemer som fortsatt ikke har dukket opp, men som Toyota kanskje allerede er klar over.
Når disse sakene dukker opp i media, må Toyota igjen bygge opp imaget om driftsikkerhet og service, og da vil kanskje slike ting bli håndtert litt bedre. Altså at Toyota kommer til kunden, istedet for at kunden kommer til Toyota.
Jeg håper de snur dette til noe positivt, og leste (på off-topic-tråden tror jeg det var) at en var bekymret om dette kunne få konsekvenser for den sportslige satsingen til Toyota (er vel først og fremst den nye AE86 man tenker på da). Dette tror jeg ikke, siden Toyota i utganspunktet har store ressurser, og at den sporstlige satsningen var en konsekvens av ny president som er sportslig interessert.
Hva mener dere?
- Toyota MR2 91-mod 2.0 GTi (ombygd 3.gen turbo)
- Toyota LandCruiser 86-mod 2.4 TurboDiesel (vinterbil)
- Lexus Rx450h 13-mod (drosje)
FORUMREGLER
Bruk rapporterknappen ved regelbrudd!
- Toyota LandCruiser 86-mod 2.4 TurboDiesel (vinterbil)
- Lexus Rx450h 13-mod (drosje)
FORUMREGLER
Bruk rapporterknappen ved regelbrudd!