TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyotas nylige problemer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #347139  av mr2storbrua

Hva synes folket om Toyotas nylige problemer angående bremsefeil på Prius og gasspedal som henger seg opp?

Jeg tror kanskje det kan være positivt for oss kunder at mye av dette kommer frem. Det er mange som har vært et offer for f.eks. MR2 MK3 motorene (husker ikke hva de heter), der blokka må byttes. Når Toyota fikk vite om problemet, forlenget de garantien i stillhet, i stedet for å kalle inn bilene som hadde motorer med dette problemet. Dette er det fortsatt mange som ikke vet om, og det vil fortsatt være folk som må betale for dette. Det er sikkert mange andre problemer som har gått forbi i det stille, og kanskje mange problemer som fortsatt ikke har dukket opp, men som Toyota kanskje allerede er klar over.

Når disse sakene dukker opp i media, må Toyota igjen bygge opp imaget om driftsikkerhet og service, og da vil kanskje slike ting bli håndtert litt bedre. Altså at Toyota kommer til kunden, istedet for at kunden kommer til Toyota.

Jeg håper de snur dette til noe positivt, og leste (på off-topic-tråden tror jeg det var) at en var bekymret om dette kunne få konsekvenser for den sportslige satsingen til Toyota (er vel først og fremst den nye AE86 man tenker på da). Dette tror jeg ikke, siden Toyota i utganspunktet har store ressurser, og at den sporstlige satsningen var en konsekvens av ny president som er sportslig interessert.

Hva mener dere?
 #347143  av Amund

Det heile koker ned til at Toyota'er lager i Japan er gode, mens dei som er laga/satt sammen i england, frankrike, usa osv er vesentlig dårligere. (uoffisielt "bekrefta" av toyota ansatte)
 #347145  av mr2storbrua

Mulig det, da må de jo i tilfelle skjerpe inn kvalitetskontrollene der. Ellers så er vel hovedproblemet, etter min mening hvertfall, at de prøver å skjule problemer som de er klar over.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=597769
 #347146  av celicat23

De måtte jo presses i usa nå for at de skulle gjøre noe med det og. De ville vel helst at dette skulle bli som med vvt-i motorene: fei det under teppet, og håp at det bare forsvinner.
 #347157  av hmsilset

Jeg gir f.. i hele greia. Toyota er best uansett om de produserer halve bilen feil :D
 #347166  av Mr_Storbrua

Toyota har vel såvidt jeg har forstått det innrømmet internt at effektivitet og produksjon for å bli verdens største bilprodusent har gått utover kvalieten på sine produkter. Dette skal nå skjerpes inn på.

Stemmer også at de japansk produserte bilene har vært "ekte toyota kvalitet" mens de europeiske bilene har vært stort sett det samme som alle andre europeiske bilmerker.. masse tull..

Når det kommer til dette med gasspedal som henger seg opp er ikke heller dette noe veldig farlige greier så lenge man er obs på det, så der er det jo en selvfølge at Toyota måtte gå ut med dette(ellers hadde det blitt farlig). Bakdelen med dette for Toyota sin del er jo at alle toyota eiere som nå kræsjer har gassen hengt seg opp på. Har ett eksempel på jobb nå, med en som kræsja bilen og skyldte på dette, men han har ikke den pedalmekanismen som henger seg opp. Er 2 forskjellige typer, og kun den ene med feil. Det er en slitasjefeil som jeg har forstått det, så dette er noe som går mer og mer trutt, til den tilslutt henger
 #347176  av ke25-toyoglide

Eg er enig i at det er søken etter å bli verdens største bilprodusent som har ødelagt for kvaliteten. Å bli for stor for fort.
Det som er dumt/farlig med disse feilene som nå har dukka opp, er at det går på slike ting som kan bli fatale.
Viss dere ser den dødsulykken i statene der sjåføren rekker å rnge 911, og tenker litt over hvordan noen nyere Toyotaer/ biler er så er det grunn til ettertanke.
En 4WD Lexus som er rask/sterk, henger gassen seg opp i full pådrag. :arrow: matten
Idiot sier folk, bare trø inn bremsen. Men den er ubrukelig av samme grunn :arrow: matten
Idiot sier folk, bare skru av tenningen. men ingen nøkkel, du må trykke på en Start knapp. :arrow: Du får beskjeden : Kan ikke skrus av i fart.
Idiot sier folk bare trø inn clutchen, eller sett bilen i fri :arrow: du får igjen beskjed om at dette kan ikkje gjøres i fart.
Siste mulighet er då å dra opp håndbrekket. Selvfølgelig er dette et fotbrekk, og er ikkje egna til anna enn å holde bilen parkert. Trør du inn brekket og du låser hjula, så må du slippe fote, for så å trø brekket lenger inn og så slippe det igjen. Ikkje brukande som nødbrems på en 4WD Lexus med 300hk ihvertfall.
Det eneste som kan gjøre situasjonen verre nå er at den elektriske :!: :shock: styringen slutter å virke.
Noen som fremdeles vil kalle nyvinningene et fremskritt :?:
det som ødelegger for Toyota i disse sakene er at de blir pressa til å ta ansvar, ikkje særlig kundevennlig. Då er spørsmålet om Toyota er blitt for stor, og en kanskje skulle finne seg et anna merke som leverer kvalitet til en rimelig penge, og tar kundene på alvor.
Hadde det ikkje vært for rustproblemene på Mazda6, så hadde det garantert blitt Mazda på meg neste gang. mange kvalitets undersøkelser så kommer Mazda bedre ut enn Toyota.
eneste problemet med Mazda i forhold til Toyota (utenom rust på 6) Er delepriser.
 #347183  av Mr_Storbrua

ke25-toyoglide skrev:Eg er enig i at det er søken etter å bli verdens største bilprodusent som har ødelagt for kvaliteten. Å bli for stor for fort.
Det som er dumt/farlig med disse feilene som nå har dukka opp, er at det går på slike ting som kan bli fatale.
Viss dere ser den dødsulykken i statene der sjåføren rekker å rnge 911, og tenker litt over hvordan noen nyere Toyotaer/ biler er så er det grunn til ettertanke.
En 4WD Lexus som er rask/sterk, henger gassen seg opp i full pådrag. :arrow: matten
Idiot sier folk, bare trø inn bremsen. Men den er ubrukelig av samme grunn :arrow: matten
Idiot sier folk, bare skru av tenningen. men ingen nøkkel, du må trykke på en Start knapp. :arrow: Du får beskjeden : Kan ikke skrus av i fart.
Idiot sier folk bare trø inn clutchen, eller sett bilen i fri :arrow: du får igjen beskjed om at dette kan ikkje gjøres i fart.
Siste mulighet er då å dra opp håndbrekket. Selvfølgelig er dette et fotbrekk, og er ikkje egna til anna enn å holde bilen parkert. Trør du inn brekket og du låser hjula, så må du slippe fote, for så å trø brekket lenger inn og så slippe det igjen. Ikkje brukande som nødbrems på en 4WD Lexus med 300hk ihvertfall.
Det eneste som kan gjøre situasjonen verre nå er at den elektriske :!: :shock: styringen slutter å virke.
Noen som fremdeles vil kalle nyvinningene et fremskritt :?:
det som ødelegger for Toyota i disse sakene er at de blir pressa til å ta ansvar, ikkje særlig kundevennlig. Då er spørsmålet om Toyota er blitt for stor, og en kanskje skulle finne seg et anna merke som leverer kvalitet til en rimelig penge, og tar kundene på alvor.
Hadde det ikkje vært for rustproblemene på Mazda6, så hadde det garantert blitt Mazda på meg neste gang. mange kvalitets undersøkelser så kommer Mazda bedre ut enn Toyota.
eneste problemet med Mazda i forhold til Toyota (utenom rust på 6) Er delepriser.
Nå har ikke jeg fulgt med på hva som har skjedd i USA. Du skriver matten..? Mener du gulvmatta? Har den lagd krøll for noen der borte?

Det som er med gasspedalen på de bilene har såvidt meg bekjent ingenting med noen matte å gjøre, men rett og slett en dårlig utviklet gasspedal mekanisme. Så bilder av den aktuelle gasspedalen, den som ikke er god, og de som DENSO produserer, de er det ikke problemer med.. Regner med at toyota har gått for denne som lager vanskeligheter fordi den har vært billigere i innkjøp.. Men dette er bare noe som jeg går å tror, og ikke kan bekrefte..
 #347187  av ke25-toyoglide

Det er festeklipsa til matten som knekker/løsner, og då kan matten komme i kil, og sette gassen fast i full pådrag, og legge seg bak bremsepedalen.
forskjellige leverandører er vanlig, men det er toyota som står som kvalitetskontrollør uansett.
Grunnen til at det er flere leverandører kan være mange.
En leverandør klarer ikkje å lage nok.
En leverandør for de bilene som produseres i Japan og en for de som produseres i USA, og en for de som produseres i Europa. PGA Mindre frakt.
 #347189  av <RuPerT>

Ang det med matteproblemet.. Var ikke det kun på biler som hadde uorginale matter? altså IKKE Toyota matter med disse klipsene som holdte mattene på plass??

Mener jeg leste det en plass. Og leste og at det med at gassen hengte seg opp.. Det var visstnok gasspjeldet? Som var produsert i amerika og det kom kondens i det..
Kan jo hende jeg har lest feil eller husker helt feil..
 #347196  av ke25-toyoglide

Toyota har flere typer matter til de forskjellige bilene.
Dette problemet har med matten og brems/gass.
Toyota har også andre problemer.
2010 Prius : bremsetreghet i humper : pga risting (eller norsk veg)
Andre Toyotaer har problemer med gasspjeld, og andre har med Wire.
Og etterhvert som dette utvikler seg så kommer nok mere problemer.
 #347242  av ke25-toyoglide

NÃ¥ kom det frem idag at det er flere som har hatt problemer med den nye priusen og bremser.
Ballen fortsetter å rulle frem til de har kalt inn bilene ihvertfall så for å berge det som er igjen av ryktet så må de forte seg.
Irritasjonen stiger nok blandt en del av de som tenker på å selge bilen sin nå, er nok bortimot umulig å selge for en normal pris, slike ting straffer seg.
 #347250  av lexusmann

Var innom Toyota i går, og fikk vite at min bil ikke var berørt..greit det da... :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12