TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #347097  av celicat23

bose skrev:tenkte mer praktisk i forhold til mørketida, har mange ganger kjørt på finnmarksveiene i tussmørket, og må ærlig innrøme at jeg hadde ønsket meg mere lys til tider!
Så det du prøver å si er at vi "søringan" som dere mobber for at vi ikke tåler litt snø, vi har i hvertfall bedre nattesyn enn dere.. uhm.. nordingan? :)
bose skrev:De største idiotene er vel faktisk de som gidder å henge seg opp i "problemet" som diskuteres her... :roll:
Det er ingen diskusjon. For og ha det så må det være noe som en kan ha minst 2 meninger om. Det er det ikke mulig her.
mr292 skrev:er enig med bose, i bygder litt lengre nord i landet er ikke veibanen opplyst overallt, og 1000 metringer er nesten noe alle må ha.
RS4 fungerer fint som en praktisk familiebil så dette synes jeg heller ikke var noe "galt".
Det er langt i fra opplyst over alt her nede heller, men vi klarer oss fint - vi "søringan" :wink:
 #347102  av celicat23

ke25-toyoglide skrev:Hva han gjør med en RS4 er for meg uvesentlig, det er en bil som definitivt ikkje står på ønskelista mi. Finner faktisk ikkje en grunn til hvorfor eg skulle ønske meg en slik bil.
You're preaching to the choir, slapp helt av. Tror på ingen måte at du er interessert i noe som kan kalles glede for bil.
ke25-toyoglide skrev:Det med Priusen blir så dumt at eg har egentlig ikkje lysst til å komentere det, men.......
Kom igjen, det bekrefter jo bare hva jeg prøvde: tilrettelegge det for en som deg.
ke25-toyoglide skrev:Dette gjelder den nye prius (2009/2010) og det er fryktelig synd for Toyota, ilag med de andre feilene som har vert i det siste. Det kan være nok til å få Toyota til å legge satsingen på sportsbilen sin på hylla, rett og slett for at de må konsentrere seg om problemene, og ikkje "lekene".
Takk, den dro du fint ut av ræva di. Og hvorfor er ikke du kjempe glad for det da, siden du er så motstander av alt gøy?
ke25-toyoglide skrev:Men det er sikkert greit for deg siden du har blitt slik en VW fan.
Helt rett. Det er derfor jeg har alltid sagt om vw/audi: Fine biler, så lenge du innser at du må ha ett eget budsjett til reperasjoner. Jeg er sånn vw/audi fanboy. Er nok derfor jeg kjører toyota yaris og ser etter mercedes som mulig neste bil. Føler meg truffet nå, og det svir.
ke25-toyoglide skrev:Og Priusen er en kjempegod bil, det at den er miljøvennlig/billig i bruk, er bare et pluss. Men at du ikkje mener at den er miljøvennlig, vel,,,,,det fins medisina mot sånn. :roll:
Prius er ikke en miljøvennlig bil. En bil er ikke miljøvennlig, ferdig med den diskusjonen. Men en prius omtales i media som "må ha" bilen hvis du skal kunne heve nesa mot andre som ikke har prius - og DET er viktig: hvordan du tilsynelatende er miljøvennlig.

Hadde prius eiere vært opptatt av miljøet så hadde de kjørt kollektivt alle sammen, men de er faen meg ikke lure nok til å regne ut det engang. Eneste dummere en prius eiere er dvergen Petter Stordalen, som gjerne holder foredrag om miljø, som han fløy til i privat helikopteret sitt....
 #347106  av ke25-toyoglide

Vel, å kalle audi a4 2000 modell for en fin bil er bra gjort. selv om det er en S4.
De eneste Audiene som har noe som kan ligne på design er de nyeste. ihvertfall litt fine lykter.
Og eg kan nok ikkje kalles motstander av gøy.
Med en 929 med 3liter V6 og 190 Hk i stallen.
Tidligere:
Starion 2.0 turbo 200hk
Scorpio 2.9 150 hk
Cherry 1.5 turbo 150 hk
cherry 1.5 turbo 150hk
Cherry 1.5 turbo 150 hk
7serie 3.5 218hk
929 3.0 190hk
GPZ 600R 95hk ca
Og sikkert noen andre kjekke biler eg ikkje husker i farten.
Men til sitt bruk. Priusen er en kjempegod bil med masse sikkerhet, plass komfort og utstyr, som passer perfekt som familiebil med kjerring og 2 unger. barnevogner, reisesenger, bilstoler og slikt. Et problemfritt bilhold, til en billig penge.
Skal eg ha det gøy i bil så sitter ikkje familien på.
Og at du ser etter en stjernelada som neste bil....lykke til.
Har holdt nok på med de til at eg Aldri skal ha det selv. en arroganse hos forhandler, og betal deg ihel på den minste ting, og de utroligste ting som går galt.
Hvor mange mercer som er mer enn 5 år har ikkje skifta sentrallås? 12000 bare for delen. eller 5 minutt reparasjon, men det gidder de ikkje, lettere å skifte. Fikk se regnskapet til en drosjetaxi og det var skremmende lesing. Et dasjbordklipps som de knakk når de skulle skifte hele speedometeret. 300kr. Og det var deres feil, (de glemte det) men ville likevel ha betalt for det.For ikkje å snakke om rust.....Men du har sikkert ikkje andre ting å bruke penger på.
at ikkje biler er miljøvennlig kan eg være enig i, men prius er et av de beste alternativene.
Kollektivt er ikkje et alternativ, selv for oss som bor noenlunde sentralt på vestlandet. viss det i det hele tatt går buss, så må du gå flere km. vente Mange timer, og turen tar minst en time. heller 10 minutt i bil.
men det verste er uansett at bussen går ikkje. slutter kl.2100. og er på jobb til 23.15.
Kan jo vente til 0600 bussen :roll:
 #347110  av bose

celicat23 skrev:
bose skrev:tenkte mer praktisk i forhold til mørketida, har mange ganger kjørt på finnmarksveiene i tussmørket, og må ærlig innrøme at jeg hadde ønsket meg mere lys til tider!
Så det du prøver å si er at vi "søringan" som dere mobber for at vi ikke tåler litt snø, vi har i hvertfall bedre nattesyn enn dere.. uhm.. nordingan? :)
bose skrev:De største idiotene er vel faktisk de som gidder å henge seg opp i "problemet" som diskuteres her... :roll:
Det er ingen diskusjon. For og ha det så må det være noe som en kan ha minst 2 meninger om. Det er det ikke mulig her.
mr292 skrev:er enig med bose, i bygder litt lengre nord i landet er ikke veibanen opplyst overallt, og 1000 metringer er nesten noe alle må ha.
RS4 fungerer fint som en praktisk familiebil så dette synes jeg heller ikke var noe "galt".
Det er langt i fra opplyst over alt her nede heller, men vi klarer oss fint - vi "søringan" :wink:
Nå er faktisk jeg også søring ;) har bodd i finnmark snart 1 år, de resterende 23 har vært i Tønsberg ;)
Og hvorfor syns du det er viktig å henge ut en stakkars mann som monterte noen ekstralys på bilen sin!?
 #347111  av celicat23

ke25-toyoglide skrev:Har holdt nok på med de til at eg Aldri skal ha det selv. en arroganse hos forhandler, og betal deg ihel på den minste ting, og de utroligste ting som går galt.
Hvor mange mercer som er mer enn 5 år har ikkje skifta sentrallås? 12000 bare for delen. eller 5 minutt reparasjon, men det gidder de ikkje, lettere å skifte. Fikk se regnskapet til en drosjetaxi og det var skremmende lesing. Et dasjbordklipps som de knakk når de skulle skifte hele speedometeret. 300kr. Og det var deres feil, (de glemte det) men ville likevel ha betalt for det.For ikkje å snakke om rust.....
Mercedes 300 SL (som jeg titter på) har i flere av disse "beste bruktbiler" testene, hvor de vektlegger minst feil osv, vært blandt de 5 beste. Så jeg er ikke nevneverdig bekymret. C, CLK, E-klasse rundt 1998-1999 modell er vel tingen hvis man liker rust og feil..

Dyre deler er det nesten uansett merke om dagen. En får bare ha litt innsikt i hva man kjøper, og tilrettelegge eierforholdet rent økonomisk før man inngår det. Blir som de som kjøper avensis, celica og mr2 med vvti motoren - hvor det ikke er byttet blokk - de må legge opp en 30.000kr til den ryker f.eks :wink:

Når det gjelder arroganse så kan ikke vi som toyota eiere akkurat si at vi ikke opplever noe sånt. Bare se saken med feilproduksjonen av vvt-i motorene: toyota gikk aldri ut med noen innkalling eller noe på disse, bare utvida garantien i det stille - vel vitende at de sparer masse penger på det, for en haug med eiere må koste på ny blokk selv. Gøy når ett merke VET at de har produsert en dritt motor, og dytter kostnaden over på kundene sine?

Blir litt som, etter hva jeg har forstått, 2,5 tdi motorene til audi. Og det er ett eller annet med s4 med v8 som også må styres unna... Og finnes det en eneste audi/vw uten sinkslipp? :? Anywho...

Amerikanerene måtte mase på toyota for at de skulle gå med på at det er noe feil med gasspedalen, og hadde det ikke blitt media oppslag om bremsene så hadde ingen hørt noe mer om det heller.

Av personlig erfaring med toyota så har det meste vært hyggelig, men det har vært en del dritt. F.eks: Når jeg hadde en 1998 celica så rant det vann inn i bilen (mellom vindu i døra og pakningen i taket) når jeg vasket den. Fikk beskjed at "det er vanlig". Måtte true med litt media dekning med oppslaget "toyota sier celica ikke skal være vanntett" før de gadd og gjøre noe med det. 2 ganger rev de sideskjørtene løs fra bilen, og bare parkerte den pent utenfor og håpet jeg ikke ville merke det...

De fleste merker har sine svin på skogen.
ke25-toyoglide skrev:Men du har sikkert ikkje andre ting å bruke penger på.
Det blir en sommerbil, eller en rekke turer rundt i norges land med kamera utstyr og ei dame. Stalheim, lysefjorden, jotunheimen, osv osv... Begge deler er ikke så aktuelt siden jeg skal spare penger til leilighet også. Så er det vurderinga om hvor mye som skal legges i kamera utstyr. Så, jo, jeg har andre ting å bruke penger på :wink:
 #347113  av celicat23

bose skrev:Og hvorfor syns du det er viktig å henge ut en stakkars mann som monterte noen ekstralys på bilen sin!?
Fordi det var helt eksemplarisk stygt, og kanon eksempel på noe som aldri burde gjøres. Hvorfor skal jeg ikke ha noe mening om det?

(ja, jeg har mannsen om dagen å vil kverrulere og være vrang om alt & ingenting :lol:)
 #347116  av dca

å i satan...det var jo effekt å i den rs4'n din!!
hvor driftsikkert er det der da? og hvor masse super den???

men de 1000 meterne... ble litt vel mye svensk preg det ass! :P

hadde det på en ellers stygg vectra jeg hadde.. det var faktisk dritgodt å ha ja! hehe
 #347128  av celicat23

dca skrev:å i satan...det var jo effekt å i den rs4'n din!!
hvor driftsikkert er det der da? og hvor masse super den???
Jeg har ikke rs4. Skulle gjerne hatt det + 50-60.000kr på egen "driftskonto" for og holde den med med reperasjoner i ett år :lol:
dca skrev:men de 1000 meterne... ble litt vel mye svensk preg det ass! :P
hadde det på en ellers stygg vectra jeg hadde.. det var faktisk dritgodt å ha ja! hehe
Vectra er HELT godkjent bil og putte 1000 metere på :D
 #347144  av JK86

her tok det jo helt av om dagen. alle mann har stått opp og banka hue i veggen og tenkt,.faen om jeg skal være grei og enig me noen i dag ass. bra gutta. :mrgreen:
 #347178  av ke25-toyoglide

celicat23 skrev:
dca skrev:
dca skrev:men de 1000 meterne... ble litt vel mye svensk preg det ass! :P
Vectra er HELT godkjent bil og putte 1000 metere på :D
Vectra er en HELT godkjent bil å putte 10000kg på. De bilene passer best under press(e)
En ellers stygg Vectra . Unødvendig setning, alle vectraer er det :lol:
Litt krangling er bra for blodomløpet, no hardfeelings celicat23 :D
Gledet meg til å logge meg på idag for å sjekke hva som stod her idag. 8)
 #347263  av mr292

gidda ikke lese hele krangelen jeg, men la merke til at Prius var med i bildet, og Hybridtreknologien er nok den mest miljøvennlige løsningen her i norge (bortsett fra El-biler, men de er upraktiske) å kjøre kollektivtrafikk funker nok fint for de som bor i byer, her på landet er det jo bare "kollektivtrafikk" til nermeste bygd eller skolebusser, finnes ikke alternativer til og fra jobb, butikken osv.

prius var nok ganske uheldig med den pedalen ja, feilen var merket "made in UK" men var toyota som hadde valgt og bruke delen på prius da, så får de jo svi for det også :-(
 #347266  av ke25-toyoglide

Det er det som er problemet for Toyota.
Me som kunder går til Toyota og kjøper en Toyota.
Hvor bilen er lagd, og hvem som har levert delene er uvesentlig for oss, vi har kjøpt JapseToyota.
Opplever mange ganger når eg skal klage på et produkt, så sier selgeren "ja de har hatt problemer med den i flere år"
Hvorfor selger dere den då :?:
Eller et produkt ikkje kommer tilbake fra reparasjon : "ja de bruker lang tid, me har hatt problemer med de lenge"
Så finn en ny reparatør.
Når de på toppen av det hele gir meg beskjed om at de ikkje får tak i de, men her er nr. prøv å ring selv. Då får de klar beskjed om at eg har ikkje handla noe av de, eg har handla av dere, eg bryr meg ikkje om deres interne svada, det er dere eg forholder meg til og holder ansvarlig.
Toyota har godkjent produktet, og då er det et Toyotaprodukt, punktum.
Men ingen er feilfrie, alle må få en mulighet til å fikse en feil som oppstår.
Men når de må presses til å innrømme at det er en feil, då er eg ikkje mye lysten til å handle av de.
Og Toyota presidenten står frem og sier at bilene er ikkje farlige, nei det stemmer det, med unntak av de som har feil.
Han burde tvinges til å høre ulykken i statene der 4 personer omkom.
Eller enda bedre tvinges inn i en slik bil og prøve å stoppe den når den tar ut. Spørr han heller viss han overlever om bilen var farlig.
Her er lydloggen fra 911, for de som orker å høre den :
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/denn ... 26535.html
 #347396  av ke25-toyoglide

Ja det er ikkje så kritisk på prius, som på de andre bilene.
Men det er ikkje så enkelt som Toyota vil ha det til at det bare er å holde hardt på bremsen så bremser den.
Det brukerne sier som har hatt problemer, er at når de kjører på veldig ujevn veg så forsvinner bremsene helt, også kommer de tilbake rett etterpå.
Dette kan være et problem viss du kommer i en sving og det er masse humper, og det er en uventet hindring foran.
Det sekundet det tar før bremsene virker kan være forskjellen på ulykke og ikkje ulykke.
Med den elendige brøytingen vi har hatt iår, og masse hullete veger etter kjettingkjøring, så kan sikkert det være nok til "å slå ut bremsene"
Det virker nesten som om det er ABSen eller noe slik som forteller at hjula er låste og derfor tvinger bremsen til å ikkje bremse uansett kor hardt du bremser.
Men viss du bare holder bremsen inne. så vil de begynne å bremse igjen når du har komt over det partiet som "slo ut bremsene".
vanskelig å beskrive, men det er slik eg er forklart det.
  • 1
  • 526
  • 527
  • 528
  • 529
  • 530
  • 1172