TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 stereo-prosjekt

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#34213  av MRQuoc

sindrejl skrev:hihi morsomt ;) bra kenny :D og velkommen "Trustno1" .. hva heter du? :)
nå starter'n igjen med flørtingen .. just ignore him!! :P
godt gjort kenny , jeg prøver selv å finne frem til biler , men de har uteblitt :\
og velkommen trustno1 , ser deg rundt i gatene I og rundt drammen

#34214  av TrustNo1

En med dette nicket burde kanskje ikke svart på det, men får gjøre ett unntak :D Jeg heter så mye som Bjørn og har bodd en stund i Kongsberg, men har nylig flyttet til Krokstadelva.

Jeg får vel kvelde nå jeg, og håpe på at jeg får skiltene mine i morgen. Har kjørt på prøveskilter hele helgen, men de gikk ut i går. Kjedelig med ny bil uten skilter, så jeg håper at posten ikke er trege :D

#34224  av @lpher

TrustNo1 skrev:Jeg stussa en smule Kenny, hadde akkurat hentet bilen før på dagen, var bare ute en liten prøvetur med en kar, så dukker det opp en villt fremmed og gir meg ett kort til denne siden :D
LOL...ganske mange her inne som har fått sitt første møte med TS-OGN på den måten ja... ;-)

Welcome to the gode selskap :-)

@lpher

#34239  av Kenny

TrustNo1 skrev:Jeg stussa en smule Kenny, hadde akkurat hentet bilen før på dagen, var bare ute en liten prøvetur med en kar, så dukker det opp en villt fremmed og gir meg ett kort til denne siden :D
Tihi... må jo prøve å rekrutere nye folk her vettu... dess fler dess bedre... :P
Eneste måten å få med fler på er jo å bare gå bort med et visittkort, og slå av en prat.... :)

#34301  av @lpher

Kenny skrev: Tihi... må jo prøve å rekrutere nye folk her vettu... dess fler dess bedre... :P
Eneste måten å få med fler på er jo å bare gå bort med et visittkort, og slå av en prat.... :)
So true ;-)

@lpher

#34503  av chris

Sub under panseret foran var diskutert når jeg skulle fikse anlegg i min, men kom frem til at det kun i så fall egnet seg til showbruk, med mindre man vil lage høl i veggen mellom rommet der fremme, og kupèen. Det som vil skje, er at jo at alle andre enn deg selv, hører musikken... (noen foretrekker jo å spille musikk på denne måten også da men...)

#34514  av TrustNo1

Chris: Det som var planen var jo faktisk å lage en båndpasskasse portet inn i kupeen igjennom veggen da :)

#34520  av jumbo

Bra jobba Kenny, og grattis med ny bil Trust :)

Du får slenge innom Kongsberg for en kaffe i ny og ne :D

#34536  av Speeder

chris skrev:Sub under panseret foran var diskutert når jeg skulle fikse anlegg i min, men kom frem til at det kun i så fall egnet seg til showbruk, med mindre man vil lage høl i veggen mellom rommet der fremme, og kupèen. Det som vil skje, er at jo at alle andre enn deg selv, hører musikken... (noen foretrekker jo å spille musikk på denne måten også da men...)
Det er en vesentlig forskjell på bånpass og bassrefleks kasser!

dette er en båndpass kasseBilde
Som dere ser vil all lyd komme ut gjennom porten.

Bilradiospesialisten har en grei basis forklaring på dette:

"En båndpass kasse er en kasse med flere kammer. Det finnes et utall forskjellige båndpass løsninger, men felles er at subwooferen står montert inne i et av disse kammerene. Lyden kommer kun ut av porten og vil være i et smalt frekvensområde. P.g.a det smale området og den krappe kurven, vil disse kassene være "super effektive" - altså de som kan spille høyest. Deres noe hissige lyd egner seg for hard rock og rap musikk. bakdelen med denne løsningen er at de dessverre er vanskelige å beregne, bygge, og dekker kun et begrenset frekvensområde"

#34548  av chris

TrustNo1 skrev:Chris: Det som var planen var jo faktisk å lage en båndpasskasse portet inn i kupeen igjennom veggen da :)
Ja, så det. bli sikkert kjempestilig om du får det til. selv gikk jeg for "standard"løsningen, med 10"ere bak ryggen :)

#34558  av @lpher

Speeder skrev: Det er en vesentlig forskjell på bånpass og bassrefleks kasser!

dette er en båndpass kasseBilde
Som dere ser vil all lyd komme ut gjennom porten.

Bilradiospesialisten har en grei basis forklaring på dette:

"En båndpass kasse er en kasse med flere kammer. Det finnes et utall forskjellige båndpass løsninger, men felles er at subwooferen står montert inne i et av disse kammerene. Lyden kommer kun ut av porten og vil være i et smalt frekvensområde. P.g.a det smale området og den krappe kurven, vil disse kassene være "super effektive" - altså de som kan spille høyest. Deres noe hissige lyd egner seg for hard rock og rap musikk. bakdelen med denne løsningen er at de dessverre er vanskelige å beregne, bygge, og dekker kun et begrenset frekvensområde"
Båndpasskasse er en glimrende løsning egentlig...men den er som det ovenfor nevnes en del mer kompliserte å konstruere....

@lpher

#34732  av TrustNo1

Jeg må nok legge endel tid i beregning, planlegging og tegning ja. For å gjøre opp for den smale båndbredden, så kommer jeg også til å ha 2stk 8" bak setene også. Kjøpte 2stk RF hx2 jeg tenkte å bruke.

#34749  av @lpher

TrustNo1 skrev: Jeg må nok legge endel tid i beregning, planlegging og tegning ja.
Yepp ;-)
TrustNo1 skrev:
For å gjøre opp for den smale båndbredden, så kommer jeg også til å ha 2stk 8" bak setene også.Kjøpte 2stk RF hx2 jeg tenkte å bruke.

Iiiiiiiiiiiiiiiiik! ...må sjekke pris av meg først på stereo-utstyr...så slipper du å bli ruinert vettu :-)

Hvilken forsterker(e?) har du til å drive herligheta foresten?

@lpher

#34760  av TrustNo1

@lpher: Fikk 2stk for 1800 på qxl, derfor jeg kjøpte de egentlig :) Tror ikke det var noe upris? Får bare håpe jeg får de da :D

#34762  av @lpher

TrustNo1 skrev:@lpher: Fikk 2stk for 1800 på qxl, derfor jeg kjøpte de egentlig :) Tror ikke det var noe upris? Får bare håpe jeg får de da :D
1800,- for 2 brukte HX2 er helt greit ja :-) ...forutsatt at de ikke er helt skakkjørte da :-)

@lpher