Ja, ta kontakt med bsbildeler om dette, det er heller ikke mye plass du har til å lage et varmeskjold som du får nytte av, plassen er det heller dårlig med uansett hvilken side du velger å legge rør(ene) på. Vil på det sterkeste anbefale det å bruke det orginale luftfiltersystemet, det henter jo som sagt kaldluft direkte inn i motor.
Så var det midtpotta di da: Uten å skulle ta fra deg all lyst til å modifisere, så blir det nok heller vanskelig å få normal drift på den nye midtpotta/røret uten at motorlyset i dashbordet lyser, og at motoren stiller seg inn i "sove-modus" (høyere bensinforbruk og mindre effekt av motor). Den nye midtpotten din vil ikke funke orntlig uten den siste lambda-sonden i bruk. Den siste lambdasonden har bl.a. til oppgave å sjekke ut om de to andre resterende sondene gjør jobben sin i forhold til å måle ut de riktige verdiene til motoren.
Du kan eventuelt skjære ut rundt festet til lambda'en på det orginale røret, for så å sveise lambdafestet på det nye røret. Og ja, du får MYE mer lyd ut da.
Ta en titt på bl.a. min og NEO's prosjekttråd. Her vil du finne litt om det du spør om
Jeg har skiftet ut alt under bilen frem til motorblokk, foruten midtpottestykket som du heller ikke har byttet ut enda. Kan love deg det er grom lyd av Lex'n når han spiller opp til dans.
Nå fikk jeg faktisk litt lyst til å lage noen filmsnutter å laste opp på youtube, får se