Velkommen inn i det gode selskap

chris skrev:velkommen, og grattis med ny bilChris, hva har jeg sagt om å tilrøve seg slike tittler helt udokumentert? Du er langt fra gjengens dårligste mekaniker tenk, slutt å frata meg den cred'en jeg fortjener!
og for øvrig har goose helt rett. ingen spørsmål er for dumme her
(selv er jeg gjengens dårligste mekaniker, og stolt av det)
FireWalk skrev: Dette var da voldsomt. Trodde virkelig ikke at det fantes en så sammensveiset og venneligsinnet gjeng noe sted,iallefall ikke på et forum som detteLOL
Meget varm mottakelse må jeg si! jeg bøyer meg i støvet og skjønner at jeg har kommet til rett sted med min MR2
FireWalk skrev:I de fleste tilfeller vi er borti biler hvor en høytaler er falt ut....så er det i 98% av tilfellene et rent kabelbrudd i mellom spiller og høytaler..og i de resterende tilfellene vakkel i selve spilleren eller i høytaleren... hadde høytaleren eller delefilter sprengt så vil det gi fra seg lyder...uansett...så ville jeg ha begynt med å strekke nye kabler bort til diskant/mellomtone/bass.
Ang dette med lyden. Det er en uorginal Pioner spiller som står i. Denne har blitt satt inn av forige eier. Jeg har fått diverse kompiser av meg som jeg annser for tekniske genier å være til å se på dette. Tatt ut spilleren, feilsøkt med voltometer og greier uten at de har funnet feilen. Ingenting er feilkoblet i selve cd-spilleren, så det må være mellom høytaleren og spilleren et sted at det er et brudd? eventuelt om der er noe delefilter et eller annet sted kanskje? ikke vet jeg. Det er jo litt merkelig at verken discanten eller fulltonen funker. To individuelle elementer.
FireWalk skrev:Om jeg tolker deg rett nå så kan det være at du har "TA" (Traffic Announcement) funksjonen avslått....og da forsøker spileren fortvilt å fortelle deg at du ikke vil motta TA-meldinger i det hele tatt....
En annen ting er jo denne forbaska pipelyden spilleren lager hele tiden. Nermest som morse. kommer et "pip" med jevne intervaler hele tiden når jeg kjører. Tydeligvis en indikasjon på at noe er galt. men hva og hvor?! og hvorfor må den fortelle meg dette hele tiden når jeg er så smertelig klar over det?... :p
Tror jeg bare får levere inn bilen på et av byens bilstereo forhandlere og be dem kikke på det, og heller bare punge ut. Dette er et problem man blir gal av over tid.. man blir jo nermest sittende og lene seg mot den siden av bilen lyden kommer fra. Trafikksikkert er det iallefall ikke.. :p
jumbo skrev:pøh. såvidt jeg husker, så har du mekka low-rise lykter på doningen din. og nå skal du i gang med motorbytte. Jeg klarer bare såvidt å bytte lyspærer jegchris skrev:velkommen, og grattis med ny bilChris, hva har jeg sagt om å tilrøve seg slike tittler helt udokumentert? Du er langt fra gjengens dårligste mekaniker tenk, slutt å frata meg den cred'en jeg fortjener!
og for øvrig har goose helt rett. ingen spørsmål er for dumme her
(selv er jeg gjengens dårligste mekaniker, og stolt av det)
![]()
<--- gjengens faktisk dårligste mekaniker