Hei i gjen folkens. Heldigvis våres det i bakken

Den verste kuldeperioden er over og sola har begynt å smelte på snøen.
Har hatt servicen nå.
I den forbindelse ble alt av reimer i motor skiftet ut. (Det ble også skiftet plugger, motoroljen m/filter, alt av bremseveske, kjølevesken, LSD diff-olje, gear-olje, luftfilter og kupè-filter. Kontroll av alt av understell ble også gjennomført, godkjent til gull

.
- I forhold til treg clutchpedal når det er kaldt og motor er kald, ble clutch-oljen målt av hvordan kvaliteten var - med godt resultat på kokepunkt på 200 grader.
Slik at da tror jeg nesten det ligger i gearkassen eller et annet sted i clutchoverføringen, kanskje cluch-lagret..? Det er ikke så kaldt lengre at jeg får testet dette orntlig ut.
- I forhold til flakkelyden, så spurte jeg mekanikeren om dette, det kunne godt være selve servopumpen, oljen i servopumpen, eller nivået av olje i beholderen til servopumpen. Mulig jeg får skiftet ut servooljen også, dette var noe som ikke skulle skiftes ut på denne servicen.
- Merket i alle fall STOR forskjell på reim-lyd/flakkelyd fra motor etter at reimen ble byttet ut, selv om de gamle
så helt OK ut. Selv om jeg kjører med et veldig modifisert eksossystem, hører man nesten ikke motoren i det hele tatt når den står på tomgang. Bare nydelig rolig rummling bak bilen. Nice !
Kjempefin gange på motoren. Man merker det ikke før man har fått det skiftet, er det ikke det det sies. Rart det der
Hei hå.