Dempematte, asfaltplater etc er mye av det samme. Jeg brukte noe som heter for Vibroplast M1, som er noe ala asfaltplater. Det fungerer på den måten at det skal hindre/begrense metallet i å vibrere for mye, slik at det kansellerer effekten av en sub i bagasjerommet.
hvor i landet er det du holder til hen? For om du er i nærheten av trondheim, så kan vi møtes en dag, så får du hørt hvordan mitt anlegg høres ut. jeg vet også at en av admin'ene her på forumet har 2x 8" stående bak i sin, men jeg husker ikke hvem det var. Og det skal visstnok være helt greit det også.
Hattehøytalere er i grunnen ikke særlig mye vits.
Det er veldig mange som sverger til det, men jeg spør alltid samme spørsmålet: Om du er på konsert, eller ønsker å lytte til en av dine veldig kjære sanger på ditt anlegg hjemme i stua.. Vil du da aller helst høre det i surround, eller i stereo? Det er så yderst få innspillinger som er gjort i surround pr i dag, at det er ikke særlig bra for lydbildet i bilen å ha en hel masse høytalere rundt omkring. Jeg sverger til komponentsett, altså ett par med høytalere framme, og that's it..

Jeg plages faktisk hvis jeg sitter i en bil der det er hattehøytalere som ødelegger lydbildet.. Men, det er nå bare meg.

90tallet ringte i stad....
De lurte på om folk enda bruker slike kitt,
de lo,
og la på...
Sture Vedal