TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er galt? Kjølevannet er brunt/svart :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#35021  av CelicaTurbo

jepp, er rød væske ja, 100% sikker :) .. men jeg tror ikke det har noen sammenheng med rød/blå som man får på bensinstasjon og toyotas røde og tror ikke det er så farlig å blande. I instruksjonsboken på MR2'en stod det bare at man måtte bruke kjølevæske som var glykol-ett-eller-annet-basert og når jeg sjekket hos bensinstasjoner var alle disse kjølevæskene basert på dette og alle var blå.. jeg fikk ingen klumper ihvertfall :)

#35093  av erling

Oki.. Men det er egentlig greit å få skylt av all den gamle væska alikevel sikkert. Så blir den så klar, blå og fin den nye. :)

#35128  av Master

nå har jeg bestilt meg time hos Toyota for skikkelig skylling/lufting/skifting av kjølevæska. De skulle ha 500 kr for arbeidet, så det tar jeg meg råd til.. har ikke noen plass å få heisa opp bilen sånn at det gjøres enkelt.

#35157  av CelicaTurbo

Bare vær obs på hvordan tempnålen oppfører seg etterpå, om den ikke ligger stabilt, bruker unormalt lang/kort tid på å stige f.eks.. Selv om det er Toyota er det ikke sikkert at dem har gjort/skjønner at MR2'en har en ganske annen prosedyre for slikt enn andre biler, er trossalt litt annerledes når radiatoren er fremme og motoren bak, og toppen av radiatoren er mye lavere enn toppen av motor.. det er jo mulig at det er en lærling som gjør jobben og kanskje ikke har gjort det på en slik bil før :) Er ikke sikkert at dem har verkstedsbøkene for MR2 heller, men det er mulig slikt distribueres elektronisk for tiden? (mulig Larsst185 kan svare på det?).

#35162  av Master

hadde tenkt å legge ved en lapp til de der det står det de må huske på :D tror du de blir sure da? :roll:

#35170  av CelicaTurbo

hehe, ja det tror jeg :D