I forbindelse med at jeg nå bytter reg reim og vannpumpe er det kanskje også naturlig på sin plass å skifte ut kjølevæsken. (mye av det har uansett rent ut ved vannpumpe skiftet)
Har i den forbindelse ett par spørsmål:
- Bør systemet skylles med noe?
- Har for øyeblikket alt demontert(registerreima), inkludert vannpumpen. Kan det være greit å bytte termostaten selv om den fungerer, eller er denne kurrant å skifte i ettertid?
- Hvilken kjølevæske bør man bruke? Jeg har en 10 liter dunke med kjølevæske fra biltema stående. Er denne OK, eller bør man bruke noe spesiellt?
- Hvordan tømmer man ut all væsken enklest?
- Er det noe spesiellt som må gjøres etter påfylling for å få sirkulasjonen i gang igjen? (lufting etc)
- Eventuelle andre tips taes i mot med takk.
Kjølevannet har stått på bilen siden jeg kjøpte den for over 4 år siden.
Har i den forbindelse ett par spørsmål:
- Bør systemet skylles med noe?
- Har for øyeblikket alt demontert(registerreima), inkludert vannpumpen. Kan det være greit å bytte termostaten selv om den fungerer, eller er denne kurrant å skifte i ettertid?
- Hvilken kjølevæske bør man bruke? Jeg har en 10 liter dunke med kjølevæske fra biltema stående. Er denne OK, eller bør man bruke noe spesiellt?
- Hvordan tømmer man ut all væsken enklest?
- Er det noe spesiellt som må gjøres etter påfylling for å få sirkulasjonen i gang igjen? (lufting etc)
- Eventuelle andre tips taes i mot med takk.
Kjølevannet har stått på bilen siden jeg kjøpte den for over 4 år siden.
Sommer - '93 Mr2 Mk2 2.0 Turbo
Vinter - '00 Audi A4 1.8T Quattro
Vinter - '00 Audi A4 1.8T Quattro