TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Espen's Corolla [Stanced]

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #353617  av Espen-S
 
Da var det tid for å oppdatere litt.

Tenkte å bytte ut K-Sport Coiloverene med Tein Coilovers istedet.
Er litt greiere å legge noen lapper i ett bra kit! :)

Bilde
 #353624  av ArildM
 
Enig!
 #353850  av Espen-S
 
Dagens oppdatering er:

Fjærnet Katalysator. Jeg skal sette på godkjent Racekat hos svendsen eksos, men kjører uten i mellom tiden. Kun 1 uke til jeg skal til eksosverkstedet.

Til dere som lurer på hva du får ut av å fjærne katalysatoren, så kan jeg si at dere som sier '' Det å fjærne katalysatoren hjelper ikke noe '' eller '' å dæven, jeg fikk jo 15 hk mere jo '' er ikke helt sant. Det utgjør ikke noe hester, men reaksjons tiden på bilen går ned, Mye bedre dra mellom 2 og 3, litt bedre og litt kvikkere. Forskjellen er som jeg har hørt før, at det er som å ha med eller uten en pasasjer i sidesetet :)
 #353958  av Johnnyboy
 
Ser bilen din omtrent hver eneste dag når eg kjører på jobb( Herøya)

Må si at den ser veldig bra ut :) Har selv hatt akkurat samme type corolla, og får nesten lyst til å kjøpe en når eg ser hvordan bilen din har blitt :D !

Min hadde 40 mm senk med koni dempere og stivere foringer, Samt booster kitt, savner den litt når eg ser bilder av din :roll:
 #353984  av Espen-S
 
Heisann :) Hyggelig å høre ! :D

Ja, syntes corolla er en veldig go bil. Lite bensin, og lett å kjøre! :D

Tenkte på Booster kit nå i mai selv, for trenger en add on leppe på den :D

Hvilke bil kjører du da?
 #354009  av Johnnyboy
 
Heisann :) Hyggelig å høre ! :D

Ja, syntes corolla er en veldig go bil. Lite bensin, og lett å kjøre! :D

Tenkte på Booster kit nå i mai selv, for trenger en add on leppe på den :D

Hvilke bil kjører du da?
Glemte å nevne at de bilane nesten ikke bruker bensin :P, Hadde 4e-fe, Ikke at den dro så veldig men den var jerrig, Det helt motsatte av min bilen eg har nå :P

Syns booster stylinga er det som kler bilen best, Ikke noe jalla.

hvilken motor har du foresten ? Må få putta i en blacktop ;)

Nå fortida Kjører eg rundt i en svart celica (t182), blir nok siste sommern på veien for den, Skal sette den på låven å ta rusta og overhale bilen, Kommer prosjekt tråd ;) Har rusta så ekstermt i vinter, På grunn av detta pokkers saltet.
 #354011  av stianøverland
 
Espen-S skrev:Dagens oppdatering er:

Fjærnet Katalysator. Jeg skal sette på godkjent Racekat hos svendsen eksos, men kjører uten i mellom tiden. Kun 1 uke til jeg skal til eksosverkstedet.

Til dere som lurer på hva du får ut av å fjærne katalysatoren, så kan jeg si at dere som sier '' Det å fjærne katalysatoren hjelper ikke noe '' eller '' å dæven, jeg fikk jo 15 hk mere jo '' er ikke helt sant. Det utgjør ikke noe hester, men reaksjons tiden på bilen går ned, Mye bedre dra mellom 2 og 3, litt bedre og litt kvikkere. Forskjellen er som jeg har hørt før, at det er som å ha med eller uten en pasasjer i sidesetet :)
det blir litt feil måte å si det på, for det er ganske stor forskjell på med/uten kat. hvis du har en større motor. på en f.eks 1.3 liter vil det ikke være store forskjellen. mens på en 3.0 vil det være mye mer merkbar forskjell. for katalysatoren starter en kjemisk prosess som forandrer og ødelegger oppbygginga av eksosen, og gjør den til en mer miljøvennelig gass. dette bremser eksosen på vei ut. jo større motorvolum, jo mer eksos kommer det og jo mer hindringer den har jo seinere går det :)
 #354015  av mr2storbrua
 
stianøverland skrev:
Espen-S skrev:Dagens oppdatering er:

Fjærnet Katalysator. Jeg skal sette på godkjent Racekat hos svendsen eksos, men kjører uten i mellom tiden. Kun 1 uke til jeg skal til eksosverkstedet.

Til dere som lurer på hva du får ut av å fjærne katalysatoren, så kan jeg si at dere som sier '' Det å fjærne katalysatoren hjelper ikke noe '' eller '' å dæven, jeg fikk jo 15 hk mere jo '' er ikke helt sant. Det utgjør ikke noe hester, men reaksjons tiden på bilen går ned, Mye bedre dra mellom 2 og 3, litt bedre og litt kvikkere. Forskjellen er som jeg har hørt før, at det er som å ha med eller uten en pasasjer i sidesetet :)
det blir litt feil måte å si det på, for det er ganske stor forskjell på med/uten kat. hvis du har en større motor. på en f.eks 1.3 liter vil det ikke være store forskjellen. mens på en 3.0 vil det være mye mer merkbar forskjell. for katalysatoren starter en kjemisk prosess som forandrer og ødelegger oppbygginga av eksosen, og gjør den til en mer miljøvennelig gass. dette bremser eksosen på vei ut. jo større motorvolum, jo mer eksos kommer det og jo mer hindringer den har jo seinere går det :)
En sugemotor skal jo ha litt mottrykk for å funke. Den vil ikke gå bedre dersom du har fri eksos rett ut fra manifolden...
 #354022  av Espen-S
 
Johnnyboy skrev:
Heisann :) Hyggelig å høre ! :D

Ja, syntes corolla er en veldig go bil. Lite bensin, og lett å kjøre! :D

Tenkte på Booster kit nå i mai selv, for trenger en add on leppe på den :D

Hvilke bil kjører du da?
Glemte å nevne at de bilane nesten ikke bruker bensin :P, Hadde 4e-fe, Ikke at den dro så veldig men den var jerrig, Det helt motsatte av min bilen eg har nå :P

Syns booster stylinga er det som kler bilen best, Ikke noe jalla.

hvilken motor har du foresten ? Må få putta i en blacktop ;)

Nå fortida Kjører eg rundt i en svart celica (t182), blir nok siste sommern på veien for den, Skal sette den på låven å ta rusta og overhale bilen, Kommer prosjekt tråd ;) Har rusta så ekstermt i vinter, På grunn av detta pokkers saltet.
Så sant så sant :)

Ja, booster trur jeg blir bra. skal ikke ha noe bak tror jeg, men side skjørter og leppa blir det :)

Har desverre bare en 1.3, men er fornøyd med det. Trenger ikke noe større føre jeg har roa ned på Gasspedalen litt :)
Ja skulle hatt en sånn en, men er så køddent med gir osv.

Du får blinke neste gang du ser meg :)
Går ett par av de svarte i skien, så sliter litt med å huske hvem :)
mr2storbrua skrev:
stianøverland skrev:
Espen-S skrev:Dagens oppdatering er:

Fjærnet Katalysator. Jeg skal sette på godkjent Racekat hos svendsen eksos, men kjører uten i mellom tiden. Kun 1 uke til jeg skal til eksosverkstedet.

Til dere som lurer på hva du får ut av å fjærne katalysatoren, så kan jeg si at dere som sier '' Det å fjærne katalysatoren hjelper ikke noe '' eller '' å dæven, jeg fikk jo 15 hk mere jo '' er ikke helt sant. Det utgjør ikke noe hester, men reaksjons tiden på bilen går ned, Mye bedre dra mellom 2 og 3, litt bedre og litt kvikkere. Forskjellen er som jeg har hørt før, at det er som å ha med eller uten en pasasjer i sidesetet :)
det blir litt feil måte å si det på, for det er ganske stor forskjell på med/uten kat. hvis du har en større motor. på en f.eks 1.3 liter vil det ikke være store forskjellen. mens på en 3.0 vil det være mye mer merkbar forskjell. for katalysatoren starter en kjemisk prosess som forandrer og ødelegger oppbygginga av eksosen, og gjør den til en mer miljøvennelig gass. dette bremser eksosen på vei ut. jo større motorvolum, jo mer eksos kommer det og jo mer hindringer den har jo seinere går det :)

En sugemotor skal jo ha litt mottrykk for å funke. Den vil ikke gå bedre dersom du har fri eksos rett ut fra manifolden...
Syntes det ble litt bedre reaksjon i Kjerra jeg da men. Jeg ble veldig fornøyd iallefall :)
Men som sagt, skal sette på en passende Racecat så fort jeg får tid.
Har dere noen formeninger om det?
 #354033  av mr2storbrua
 
Joda, det å fjerne kat. kan nok hjelpe litt, men er nok mest på responsen som du sier. Men tror nok det er veldig individuelt fra motor til motor...
 #354080  av Johnnyboy
 
Så sant så sant :)

Ja, booster trur jeg blir bra. skal ikke ha noe bak tror jeg, men side skjørter og leppa blir det :)

Har desverre bare en 1.3, men er fornøyd med det. Trenger ikke noe større føre jeg har roa ned på Gasspedalen litt :)
Ja skulle hatt en sånn en, men er så køddent med gir osv.

Er jo sant det, Men eg syns det er kjekt med litt power viss man må ta en forbi kjøring eller to :wink: , Ikke det at bilen min er så veldig sprek, men syns det litt små farlig med biler som bruker laaang tid på for å komme seg forbi :roll:

Vett ikke om det går så veldig mange svarte st182, har sett en god del st200-st202 som er svarte, men av st182 har eg sett en grå farga en + en rød grom st185 cs, Men så er ikke eg så veldig ofte på veien egentlig.

Men skal blinke på deg vettu .. Godt å vite at man ikke er aleine som Toyota entusiast :D
 #354082  av EXS
 
Syntes det ble litt bedre reaksjon i Kjerra jeg da men. Jeg ble veldig fornøyd iallefall :)
Men som sagt, skal sette på en passende Racecat så fort jeg får tid.
Har dere noen formeninger om det?
kjør race/sports kat og kun bakpotte, da får du ok lyd og minimalt med motstand i eksosen, jeg har dette på min og den ligger på 87db på 4000omdr og den drar bedre på høye turtall.
 #354089  av Espen-S
 
Johnnyboy skrev:
Er jo sant det, Men eg syns det er kjekt med litt power viss man må ta en forbi kjøring eller to :wink: , Ikke det at bilen min er så veldig sprek, men syns det litt små farlig med biler som bruker laaang tid på for å komme seg forbi :roll:

Vett ikke om det går så veldig mange svarte st182, har sett en god del st200-st202 som er svarte, men av st182 har eg sett en grå farga en + en rød grom st185 cs, Men så er ikke eg så veldig ofte på veien egentlig.

Men skal blinke på deg vettu .. Godt å vite at man ikke er aleine som Toyota entusiast :D
Hehe, Så dårlig går de ikke da :) Klarer lett forbikjøringer uten noen problemer :)
Jajaja, bra med flere fra Toyota Forumet. Litt morsomt det :D
EXS skrev:
Syntes det ble litt bedre reaksjon i Kjerra jeg da men. Jeg ble veldig fornøyd iallefall :)
Men som sagt, skal sette på en passende Racecat så fort jeg får tid.
Har dere noen formeninger om det?
kjør race/sports kat og kun bakpotte, da får du ok lyd og minimalt med motstand i eksosen, jeg har dette på min og den ligger på 87db på 4000omdr og den drar bedre på høye turtall.
Blir sports kat, men midpotta får være Trur jeg :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14