Hmm, tja. Det var jo ikke så gærnt 

|Toyta Vill Always Be The Devil On The Road|
HeisannGlemte å nevne at de bilane nesten ikke bruker bensinHyggelig å høre !
Ja, syntes corolla er en veldig go bil. Lite bensin, og lett å kjøre!
Tenkte på Booster kit nå i mai selv, for trenger en add on leppe på den
Hvilke bil kjører du da?
Espen-S skrev:Dagens oppdatering er:det blir litt feil måte å si det på, for det er ganske stor forskjell på med/uten kat. hvis du har en større motor. på en f.eks 1.3 liter vil det ikke være store forskjellen. mens på en 3.0 vil det være mye mer merkbar forskjell. for katalysatoren starter en kjemisk prosess som forandrer og ødelegger oppbygginga av eksosen, og gjør den til en mer miljøvennelig gass. dette bremser eksosen på vei ut. jo større motorvolum, jo mer eksos kommer det og jo mer hindringer den har jo seinere går det
Fjærnet Katalysator. Jeg skal sette på godkjent Racekat hos svendsen eksos, men kjører uten i mellom tiden. Kun 1 uke til jeg skal til eksosverkstedet.
Til dere som lurer på hva du får ut av å fjærne katalysatoren, så kan jeg si at dere som sier '' Det å fjærne katalysatoren hjelper ikke noe '' eller '' å dæven, jeg fikk jo 15 hk mere jo '' er ikke helt sant. Det utgjør ikke noe hester, men reaksjons tiden på bilen går ned, Mye bedre dra mellom 2 og 3, litt bedre og litt kvikkere. Forskjellen er som jeg har hørt før, at det er som å ha med eller uten en pasasjer i sidesetet
stianøverland skrev:En sugemotor skal jo ha litt mottrykk for å funke. Den vil ikke gå bedre dersom du har fri eksos rett ut fra manifolden...Espen-S skrev:Dagens oppdatering er:det blir litt feil måte å si det på, for det er ganske stor forskjell på med/uten kat. hvis du har en større motor. på en f.eks 1.3 liter vil det ikke være store forskjellen. mens på en 3.0 vil det være mye mer merkbar forskjell. for katalysatoren starter en kjemisk prosess som forandrer og ødelegger oppbygginga av eksosen, og gjør den til en mer miljøvennelig gass. dette bremser eksosen på vei ut. jo større motorvolum, jo mer eksos kommer det og jo mer hindringer den har jo seinere går det
Fjærnet Katalysator. Jeg skal sette på godkjent Racekat hos svendsen eksos, men kjører uten i mellom tiden. Kun 1 uke til jeg skal til eksosverkstedet.
Til dere som lurer på hva du får ut av å fjærne katalysatoren, så kan jeg si at dere som sier '' Det å fjærne katalysatoren hjelper ikke noe '' eller '' å dæven, jeg fikk jo 15 hk mere jo '' er ikke helt sant. Det utgjør ikke noe hester, men reaksjons tiden på bilen går ned, Mye bedre dra mellom 2 og 3, litt bedre og litt kvikkere. Forskjellen er som jeg har hørt før, at det er som å ha med eller uten en pasasjer i sidesetet
Johnnyboy skrev:Så sant så santHeisannGlemte å nevne at de bilane nesten ikke bruker bensinHyggelig å høre !
Ja, syntes corolla er en veldig go bil. Lite bensin, og lett å kjøre!
Tenkte på Booster kit nå i mai selv, for trenger en add on leppe på den
Hvilke bil kjører du da?, Hadde 4e-fe, Ikke at den dro så veldig men den var jerrig, Det helt motsatte av min bilen eg har nå
Syns booster stylinga er det som kler bilen best, Ikke noe jalla.
hvilken motor har du foresten ? Må få putta i en blacktop
Nå fortida Kjører eg rundt i en svart celica (t182), blir nok siste sommern på veien for den, Skal sette den på låven å ta rusta og overhale bilen, Kommer prosjekt trådHar rusta så ekstermt i vinter, På grunn av detta pokkers saltet.
mr2storbrua skrev:Syntes det ble litt bedre reaksjon i Kjerra jeg da men. Jeg ble veldig fornøyd iallefallstianøverland skrev:Espen-S skrev:Dagens oppdatering er:det blir litt feil måte å si det på, for det er ganske stor forskjell på med/uten kat. hvis du har en større motor. på en f.eks 1.3 liter vil det ikke være store forskjellen. mens på en 3.0 vil det være mye mer merkbar forskjell. for katalysatoren starter en kjemisk prosess som forandrer og ødelegger oppbygginga av eksosen, og gjør den til en mer miljøvennelig gass. dette bremser eksosen på vei ut. jo større motorvolum, jo mer eksos kommer det og jo mer hindringer den har jo seinere går det
En sugemotor skal jo ha litt mottrykk for å funke. Den vil ikke gå bedre dersom du har fri eksos rett ut fra manifolden...
Så sant så sant
Ja, booster trur jeg blir bra. skal ikke ha noe bak tror jeg, men side skjørter og leppa blir det
Har desverre bare en 1.3, men er fornøyd med det. Trenger ikke noe større føre jeg har roa ned på Gasspedalen litt
Ja skulle hatt en sånn en, men er så køddent med gir osv.
Syntes det ble litt bedre reaksjon i Kjerra jeg da men. Jeg ble veldig fornøyd iallefallkjør race/sports kat og kun bakpotte, da får du ok lyd og minimalt med motstand i eksosen, jeg har dette på min og den ligger på 87db på 4000omdr og den drar bedre på høye turtall.
Men som sagt, skal sette på en passende Racecat så fort jeg får tid.
Har dere noen formeninger om det?
Johnnyboy skrev:Hehe, Så dårlig går de ikke da
Er jo sant det, Men eg syns det er kjekt med litt power viss man må ta en forbi kjøring eller to, Ikke det at bilen min er så veldig sprek, men syns det litt små farlig med biler som bruker laaang tid på for å komme seg forbi
![]()
Vett ikke om det går så veldig mange svarte st182, har sett en god del st200-st202 som er svarte, men av st182 har eg sett en grå farga en + en rød grom st185 cs, Men så er ikke eg så veldig ofte på veien egentlig.
Men skal blinke på deg vettu .. Godt å vite at man ikke er aleine som Toyota entusiast
EXS skrev:Blir sports kat, men midpotta får være Trur jegSyntes det ble litt bedre reaksjon i Kjerra jeg da men. Jeg ble veldig fornøyd iallefallkjør race/sports kat og kun bakpotte, da får du ok lyd og minimalt med motstand i eksosen, jeg har dette på min og den ligger på 87db på 4000omdr og den drar bedre på høye turtall.
Men som sagt, skal sette på en passende Racecat så fort jeg får tid.
Har dere noen formeninger om det?