52 KNOCK SENSOR SIGNAL--OPEN OR SHORT IN KNOCK SENSOR SIGNAL
--KNOCK SENSOR/CIRCUIT
--ECU
var feilkoden. letet litt på google og fant ut at dette er en sensor som justerer tenninga så motoren skal gå så økonomisk som mulig, og ha best mulig tennpunkt.
åpnet motorlokket og bolten som holder fordeleren fast var borte, så fant en ny bolt, og skrudde den på plass på akkurat samme plass som den forrige stod(etter merket rundt hullet) men etter det så gikk den veldig rart. den gikk veldig dødt og virka som den bremsa frem til 2000 omdreininger, og når turboen begynte å lade så gikk den som vanlig.
men den går veldig rart, når det er undertrykk i turboen.. noen som kan vite hva det er ?
i skrivende stund ringte en kompis a meg som er mekaniker
og han fortalte at det muligens kan være veivsensoren som er gåen. noen som har vert borti dette før ?
--KNOCK SENSOR/CIRCUIT
--ECU
var feilkoden. letet litt på google og fant ut at dette er en sensor som justerer tenninga så motoren skal gå så økonomisk som mulig, og ha best mulig tennpunkt.
åpnet motorlokket og bolten som holder fordeleren fast var borte, så fant en ny bolt, og skrudde den på plass på akkurat samme plass som den forrige stod(etter merket rundt hullet) men etter det så gikk den veldig rart. den gikk veldig dødt og virka som den bremsa frem til 2000 omdreininger, og når turboen begynte å lade så gikk den som vanlig.
men den går veldig rart, når det er undertrykk i turboen.. noen som kan vite hva det er ?
i skrivende stund ringte en kompis a meg som er mekaniker

Vw Golf mk6, Toyota corolla ke30, Opel Manta A v12 turbo.
RETRO SELVFØLGELIG!
RETRO SELVFØLGELIG!