TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• feilkode 52. knock sensor signal

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #353020  av stianøverland

52 KNOCK SENSOR SIGNAL--OPEN OR SHORT IN KNOCK SENSOR SIGNAL
--KNOCK SENSOR/CIRCUIT
--ECU

var feilkoden. letet litt på google og fant ut at dette er en sensor som justerer tenninga så motoren skal gå så økonomisk som mulig, og ha best mulig tennpunkt.

åpnet motorlokket og bolten som holder fordeleren fast var borte, så fant en ny bolt, og skrudde den på plass på akkurat samme plass som den forrige stod(etter merket rundt hullet) men etter det så gikk den veldig rart. den gikk veldig dødt og virka som den bremsa frem til 2000 omdreininger, og når turboen begynte å lade så gikk den som vanlig.

men den går veldig rart, når det er undertrykk i turboen.. noen som kan vite hva det er ?

i skrivende stund ringte en kompis a meg som er mekaniker :P og han fortalte at det muligens kan være veivsensoren som er gåen. noen som har vert borti dette før ?
 #353030  av Master

Bankesensoren din er gåen. Den sitter skrudd fast på blokka ved sylinder 3 på innsugsiden. Ny koster hvertfall ett par tusen fra toyota.

Jeg har forresten en GM sensor liggende om du er interessert. Den er sterkere og tåler mer enn den originale, men har samme funksjon. PM meg om du er interessert.

Bilde
 #353031  av stianøverland

er det skadelig å kjøre med den sånn den er nå da ? det virker ikke helt bra, for den går jo som et råttent eple
 #353068  av marlboro1310

du bør lete etter ny bankesensor hos www.rpmgarage.com mener å ha sett tilsalgs der.