TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bøyde lenkearmer med coilovers.. hvorfor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #354316  av James

Har satt på Cusco coilovers på mr2en. Noe som gjekk greit, helt til jeg skulle justere inn høyden på den idag, og så at lenkearmene framme på hver side var bøyd! :shock: Fekk den greit på med litt knoting, men ser nå at de virker alt for lang. Så enten har den gitt etter da den er for lang, tatt borti bærearm eller var dårlig i utgangspunktet før montering..

men noen som kan svare meg på om det er forskjell lengde/styrken på lengearmene forran fra 90-91 og 92+?
Ser ut til at innfestingen er lavere på coilovers enn det er på org. fjørbein med mindre de er revisjonsforskjell der også og at mine Coilovers er beregnet for 92+ mr2.. han jeg kjøpte de av hadde hvertfall 92+ lenkearmer forran og det gjekk helt fint..tar imot all hjelp :)
 #354395  av James

... er lenkearmen for lang, eller bare dårlig og bøyd seg??
Vedlegg
DSC01648.JPG
DSC01648.JPG (464.18 kiB) Vist 1487 ganger
 #354441  av James

Amund skrev:Kan hende eg husker heilt feil, men det der er vel nesten ein vanlig feil på mk2? spesielt med coilovers og oppgraderte stabstag...
aaarh endelig en som svarte... :) takker Amund hehe :) jeg orker bare ikke bestille nye, vente 10dager pånye,så finner jeg ut at de ikke passer alikavel fordi de var for lange, skulle hatt noen kraftigere og kortere..men visst det ikke er værre kjøper jeg nye tilsvarende org.på twosrus eller ebay fra england.. får bare håpe flyene begynner å gå som vanlig igjen snart så jeg får de asap.. noe skadelig for coiloverene å kjøre slik som de er nå? har nylig kvitta meg med vinterbilen
 #354446  av kake

Amund skrev:Kan hende eg husker heilt feil, men det der er vel nesten ein vanlig feil på mk2? spesielt med coilovers og oppgraderte stabstag...
Er ikke det, men med coilovere er det vanlig at man bruker kortere lenkearmer som følger med coiloverne. Jeg hadde bestilt nye fra Cusco.
 #354453  av James

kake skrev:
Er ikke det, men med coilovere er det vanlig at man bruker kortere lenkearmer som følger med coiloverne. Jeg hadde bestilt nye fra Cusco.
Fekk ikke med andre lenkearmer.kjøpte coiloverene brukt. men tidligere eier kjøpte lenkearmer fra mr2 92+ og det gjekk helt fint! Om de er kortere enn 90-91 vet jeg ikke... men lenkearmene bak er jo kortere.Mulig det går ann å bruke de istedet?
 #354460  av Insanity

hvis du senker bilen må du korte inn lenkene hvis ikke så skjer slike ting.
 #354485  av James

Insanity skrev:hvis du senker bilen må du korte inn lenkene hvis ikke så skjer slike ting.
godt jeg ikke bare bestilte nye orginale da om det samme hadde skjedd på nytt.. :roll: Må vel da anskaffe meg noen kortere... :?
 #354488  av erling

Insanity skrev:hvis du senker bilen må du korte inn lenkene hvis ikke så skjer slike ting.
Det skjer ikke konsekvent ved senking generellt, men ved montering av coilovers kan innfestningen være plassert lenger nede på fjærbeinet p.g.a lengre fjærer. :)
 #354490  av James

erling skrev:
Det skjer ikke konsekvent ved senking generellt, men ved montering av coilovers kan innfestningen være plassert lenger nede på fjærbeinet p.g.a lengre fjærer. :)
ja merket meg dette på de jeg har.. så må uansett ha noen kortere... forige eier mente han kjøpte nye 92+ lenkearmer så var det gode greier. Men mulig han husker feil da..
 #354565  av Insanity

du kan lett lage deg noen selv av uniballs som du kjøper hos din lokale hardware butikk :)
 #354731  av James

har da fått tak i nye lenkearmer, satt på bil og gode greier! :) Er lenkearmer fra 92+ model, helt tydlig at de er kortere en de som er fra 90-91mod...
det som har skjedd er at de gamle lenkearmene var for lange, tatt ned i bærearm og bøyd seg til.. Har ikke noe problemer med de nye :)
Vedlegg
90-91 mod. lenke arm vs 92+mod.lenkearm
90-91 mod. lenke arm vs 92+mod.lenkearm
DSC01662.JPG (882.57 kiB) Vist 1383 ganger
satt på bil.  (og nei coiliveren er ikke stilt inn slik som de skal være på bilde her)
satt på bil. (og nei coiliveren er ikke stilt inn slik som de skal være på bilde her)
DSC01664.JPG (25.7 kiB) Vist 1383 ganger
 #354736  av James

lasse skrev:Visste faktisk ikke at det var forskjell på lenkearmene...
Ferdig med fjæra mi snart da :P
jepp, satt faktisk på tanken her på å få demontert den fra fjærbeinet :) Skal se å få sendt den til deg iløpet av uken :wink: Sendt deg PM :wink: