TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aw11. Vinter/VÃ¥rprosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #354425  av SuperZite

bose skrev:Trodde drift-it kunne skaffe flere av dem? Syns han fortalte meg at han allerede hadde solgt en god del av dem, når jeg handla...

Nå er det kun noe jeg har lest, men for min del så ble det et "kjede-problem".. Støvdeksla til 87+skivene passer ikke på 86 nav, pga festepunkte til tie-rods`ene.

Men da tenkte jeg "greit!da kan jeg jo bare få tak i noen 87+nav og fjærbein og handle 87+ tierods bak"
Problemet da er at 87+ teirods`ene ikke passer på 86 bærebru, og at 87+ bærebru ikke passer på 86 skrue-festene...
henger du med?

MEN! en ting jeg syns er rart, er at 87+ og SC akslene ser ut til å passe rett inn i 86 hjulnav. både lengden og diameret på splineakselen ser ut til å fungere perfekt i 86 nav. men det finner jeg ikke helt ut før alt blir montert i bilen...
Stemmer meget bra dette.
Jeg har bygget om fra 86 til 88 med SC motor, borra opp bærebrua for å få den til å passe, men da tok driv aksel borti så ble litt mye modifisering for å få dette til å pass og for å få rett hjulvinkeler.
Skal man ha dette godkjent ser det ut til at man må bygge på en late spec aw for å få dette godkjent. Da det er forskjell på innfestninger spørs jo hvor nøye BT går over bilen når du kommer med den da.
 #354504  av bose

for min del så bruker 86 bakstilling og 87 bremser uten dekslel..
Ã¥ssen gikk det med bremsene foran? kunne du bruke dekslene der?
 #354505  av SuperZite

bose skrev:for min del så bruker 86 bakstilling og 87 bremser uten dekslel..
Ã¥ssen gikk det med bremsene foran? kunne du bruke dekslene der?
Jeg bytta alt jeg. Spindler, bremser, bremse skjold, camber stag, ja hele sulamitten. Mener du må du bytte nav/spidel bak, Vis jeg ikke husker feil for det er annen dim på hjullager og aksler på SC.
 #354509  av bose

Niks!
SC akslene passa rett inn i hjulnava hos meg! merklig nokk. lengden ser også temmelig perfekt ut. Kan legge ut bilde ikveld, må bare få knipsa først.
For 87+ og SC har vel samme nav? og C50/C52 akslene skal jo også passe i spindlene.
 #354511  av SuperZite

bose skrev:Niks!
SC akslene passa rett inn i hjulnava hos meg! merklig nokk. lengden ser også temmelig perfekt ut. Kan legge ut bilde ikveld, må bare få knipsa først.
For 87+ og SC har vel samme nav? og C50/C52 akslene skal jo også passe i spindlene.
Hmmm.. Da må jeg huske feil da, men er jo 3 år siden jeg bygde om.
 #354513  av bose

Men jeg har et par andre spørsmål

Passa det bakre (det på innsugsiden) motorfestet fra SC rett på bilen?
Jeg venter fremdeles på brakett, men må kjøpe selve festet som skal på bilen? eller kan jeg bruke det gamle?

Hva gjorde du med ledningsnettet med tanke på at ECU har en annen plassering på SC bilen..
Kappa du nytt hull, eller skjøta du kablene fra SC ledningsnettet?

Også ser jeg at pluggen fra SC ledningsnettet ikke passer med pluggen som skal i gamle sikringsboksen.. Er det bare å bytte til pluggen fra det gamle ledningsnettet?

Også er no vakumlinjer jeg ikke blir helt klok på, men det tar jeg når det problemet kommer...
 #354515  av SuperZite

bose skrev:Men jeg har et par andre spørsmål

Jeg venter fremdeles på brakett, men må kjøpe selve festet som skal på bilen? eller kan jeg bruke det gamle?
Måtte bruke fra SC,men husker at det var noe rart med festet til girkassa, men kommer ikke helt på hva det var. Kan sjekke senere bilen står uten motor i garasjen, skal bytte svinghjul og clutch.
bose skrev: Hva gjorde du med ledningsnettet med tanke på at ECU har en annen plassering på SC bilen..
Kappa nytt hull, der hvor det går inn orginal for SC, Må også flytte låsen til motor luke vis du skal ha SC luke. Har en rear cut fra SC så var litt letter å se hva som var forskjell.
bose skrev: Også ser jeg at pluggen fra SC ledningsnettet ikke passer med pluggen som skal i gamle sikringsboksen.. Er det bare å bytte til pluggen fra det gamle ledningsnettet?
Hvor er det denne pluggen sitter? Etter mange timer med skjema osv fant jeg ut at kontakten som er i bagasjerom var lik den som er på SC, så var bare å plugge den rett i. Mulig det var en eller 2 ledninger jeg måtte legge opp ekstra.
bose skrev: Også er no vakumlinjer jeg ikke blir helt klok på, men det tar jeg når det problemet kommer...
Finnes mange fine oversikter over hvordan disse går så bare si i fra.
 #354518  av bose

Takk for svar! :D
Jeg tenkte på den store hvite pluggen som er rett ved sikringsboksen.
Anngående lokket, så kan jeg vel envt flytta bøyla som er på lokket? kappe det av og lime på riktig sted med JB-weld..?
 #354521  av SuperZite

bose skrev:Takk for svar! :D
Jeg tenkte på den store hvite pluggen som er rett ved sikringsboksen.
Anngående lokket, så kan jeg vel envt flytta bøyla som er på lokket? kappe det av og lime på riktig sted med JB-weld..?
Skal sjekke den luggen jeg.Borra ut sveisene til festet og flytta det jeg. :-)
 #354828  av bose

Hehe.. glem bare det med den pluggen, jeg fant ut av det :)
Har fått gjort litt på bilen nå de siste dagene. legger ut noen bilder nå :)
NYE latespec bremser med stålombundende slanger.. Fikk desverre ikke på støvdekslet bak skivene.
NYE latespec bremser med stålombundende slanger.. Fikk desverre ikke på støvdekslet bak skivene.
DSC_0009.JPG (237.22 kiB) Vist 1323 ganger
SC aksel. Den passer som sagt perfekt i gamle 86 nav
SC aksel. Den passer som sagt perfekt i gamle 86 nav
DSC_0013.JPG (268.47 kiB) Vist 1323 ganger
Aksel høyre side.
Aksel høyre side.
DSC_0014.JPG (243.71 kiB) Vist 1323 ganger
Tokico Illumina montert. HÃ¥per de er no bra da :)
Tokico Illumina montert. HÃ¥per de er no bra da :)
DSC_0025.JPG (254.14 kiB) Vist 1323 ganger
Vedlegg
Demperjustering..
Demperjustering..
DSC_0023.JPG (275.37 kiB) Vist 1323 ganger
 #356582  av bose

SuperZite skrev:
bose skrev:Men jeg har et par andre spørsmål

Måtte bruke fra SC,men husker at det var noe rart med festet til girkassa, men kommer ikke helt på hva det var. Kan sjekke senere bilen står uten motor i garasjen, skal bytte svinghjul og clutch.
bose skrev: Hva gjorde du med ledningsnettet med tanke på at ECU har en annen plassering på SC bilen..
Kappa nytt hull, der hvor det går inn orginal for SC, Må også flytte låsen til motor luke vis du skal ha SC luke. Har en rear cut fra SC så var litt letter å se hva som var forskjell.
bose skrev:
Et par spørsmål til..
flytta du over sikringsboksen fra SC eller brukte du den som var i bilen? måtte du legge opp noen ekstra kabler der?
Også ser jeg at pluggen fra SC ledningsnettet ikke passer med pluggen som skal i gamle sikringsboksen.. Er det bare å bytte til pluggen fra det gamle ledningsnettet?
Hvor er det denne pluggen sitter? Etter mange timer med skjema osv fant jeg ut at kontakten som er i bagasjerom var lik den som er på SC, så var bare å plugge den rett i. Mulig det var en eller 2 ledninger jeg måtte legge opp ekstra.
bose skrev: Også er no vakumlinjer jeg ikke blir helt klok på, men det tar jeg når det problemet kommer...
Finnes mange fine oversikter over hvordan disse går så bare si i fra.
Hva gjorde du med sikringsboksen i bagasjerommet? flytta du over fra SC bilen , eller brukte du den som var i 86 mod bilen? var det mye ekstra som måtte trekkes derfra?
 #356609  av SuperZite

Brukte org sikrings boks. Eneste kabelen jeg kunne ha lagt opp ekstra var lampe for å se når kompressor var på eller ikke. Ellers så var alt likt på min.

Men hva for 4agze har du ? Den fra en original aw11?
 #356615  av bose

Ja jeg har komplett Motor/gearkasse/ECU fra en org SC AW11 ja...

Venter nå på dysemotstand og bensinpumpe (jobber nå med å få av tanken,har du no stalltips der foresten? :lol:)
Innsugsrør fulgte heller ikke med motoren, så jeg må lage nytt innsug til bilen ,det er på vei..
Supercharger releet er også på vei,men tror jeg prøver å starte motoren uten kompressoren først, da jeg mangle er VSV til bypassventilen.. Kan jeg evnt bypasse den på no lurt vis?

Det jeg mangler da er IC Voltage regulator! du har vel ikke tilfeldigvis en sånn til overs? :lol:
 #356621  av SuperZite

bose skrev:Ja jeg har komplett Motor/gearkasse/ECU fra en org SC AW11 ja...
Det er en kontakt i bagasje rom som knytter lednings nett fra motor/ecu til bilens lednings nett, og denne passa rett på lednings nettet som jeg fikk med min 4agze eneste var den lampa vis man vil ha den da.
bose skrev: Venter nå på dysemotstand og bensinpumpe (jobber nå med å få av tanken,har du no stalltips der foresten? :lol:)
Dysemotstand, uorginale dyser da eller?
ja husker jeg sleit litt med å få ut den selv, men husker ikke helt om det var noe triks der nei.
bose skrev: Innsugsrør fulgte heller ikke med motoren, så jeg må lage nytt innsug til bilen ,det er på vei..
Supercharger releet er også på vei,men tror jeg prøver å starte motoren uten kompressoren først, da jeg mangle er VSV til bypassventilen.. Kan jeg evnt bypasse den på no lurt vis?
VSV ventilen til bypassventilen er bare å kaste ut. Koble den sammen med slange som går fra innsug til vsv ventil for bensintryksregulator. bruk ett T stykke.
bose skrev: Det jeg mangler da er IC Voltage regulator! du har vel ikke tilfeldigvis en sånn til overs? :lol:
Nei det har jeg ikke, den skal vist være helt spesiell for sc også.

Her kan du se litt hva jeg har vært igjennom, viewtopic.php?f=61&t=11446
 #356624  av bose

Ja den pluggen passa rett på, så det ser greit ut.. har bare to ledninger "for mye" i den loomen som går inn i sikringsboksen.

Det skal være dysemotstand til 4AGZE, den skal vistnokk ligge på registersiden av motoren, har en ledig plugg der som stemmer med pluggen jeg har sett på bilder av den respektive dysemotstanden eller "solenoid resistor" som det såfint heter...

Takk for tipsen anngående VSV! Så meg må bare ha en VSV til trykklegulatoren? Bare å få tetta resten av vakumlinjene?