TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forskjell i revisjoner

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #354744  av James

jeg kan hvertfall bekrefte at det er forskjell på lenkearmene fra 90-91 og 92+. Jeg byttet nylig disse og er kortare på 92+
bremsene er det også forskjell på
 #354753  av Tfan

Rev 3 kom vel ikke før i 94? hvis ikke din 93 er en sen en.
Filhan skrev:Har vært inne på delefilmer å samenliknet bremser og dempere/fjærer og diverse andre ting på min bil(91.rev1) og donorbilen min(93.rev3) og finner ingen ulikheter, trodde de hadde forskjellige jeg...

http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1991_T ... JMZFW.html

http://www.toyodiy.com/parts/g_J_1993_T ... AJMZZ.html
 #354863  av ElViz

Lenkarmene og bremsene er det forskjell mellom rev.1 og 2. Tror nok du har rev 1, og delebilen er rev.2. De endret lenkarmene for å dempe ned tendensen til overstyring når man gikk av gassen i en sving.
 #354946  av James

det mener jeg den også skal ha ja
 #354966  av magnesmurf

Er vel slik:
Rev 1 laget fra 1989 til 1991. Første versjon.
NA motorer levert er
-5SFE til US marked. 136 hk. 2,2liter. Samme motor som i toyota camry.
-3SFe for engelske og canadiske markedet. 115 hk(?) 2 liter. Kun 1989\1990
-3SGE. 156hk. 2,0 liter. Levert for europeiske og japanske markedet. Ble oppdatert til å yte 175 hk fra rev3 versjon i 1994.
Turbomotor 3Sgte. Levert i forskjellige versjoner for amerika, japan og europa. Fra 200 hk, til 225 hk. PÃ… rev 1.
Turbo versjonen har større bremser enn Sugeversjonen på rev1 utgavene. 14" felger. 6" bredde foran. 7" bredde bak.
Skjørt og lister lakkert svarte på de fleste rev1 versjoner.

Rev 2. Laget fra 1992 til 1993. Lavere fjærer, ca 15-20mm. Større bremser på NA biler. De har nå samme bremser som på turboversjonen av rev 1. Større felger for å få plass til bremsene. (opp en størrelse, fra 14" til 15") Andre diverse modifikasjoner på understell for å forbedre kjøreegnskaper. Kortere Lenkearmer+++
Eksteriør: Kanalskjørt ble lakkert i bilens farge. Lister ble lakkert i bilens farge (kun 1993 og utover?) Større frontleppe foran. Nytt stoff mønster i interiør? Oppgradert stereo. Nytt ratt. Abs tilgjenglig, ekstrautstyr i noen land (?) LSD tilgjenglig på turbobiler(?)

Rev3. Fra 1994 til 1995. Nye motorteknologi. NA motor 175hk, vs gamle på 156hk. Turbo 245hk(?) mot gammel utgave på 200,210 og 225 hk, avhengig av produsjonsland og marked. Frontleppe kom lakkert i bilens farge. Den var svart tidligere. Nytt stoff i interiør. Bedre støydemping. Økt vekt. Nye baklys. Ny spoiler. Oppgradert stereo. Nytt ratt med airbag. Nye felger.
Bathurst versjonen= Australsk versjon som veide 36kg mindre enn standard versjonen.
10th anaversary edition= Utstyrt med tre ratt, skinnseter og diverse småtteri.

Rev4. fra 1996 til 1998? Hvite blinkere standard foran og på sidene. Tror de sluttet å produsere hardtop versjonen etter rev3. Så kun T-tak var tilgjenglig fra Rev4.

Rev5. 1998 til 1999. Ny spoiler. Nye felger. Ny girkule med røde sømmer. Nye farger tilgjenglig. Cosmos blue, astral silver, orange mica.

Også verdt å merke seg at bilene varier litt fra land til land. Japanske biler har ikke katalysator og er oppgitt å yte ca 10hk mer enn europeiske. Noen land hadde servo som ekstrautsyr, mens andre hadde det som standard. Samme med ABS, Aircondition, Cruisecontroll, automatgir, antispinn osv.
Canadiske mr2 ble levert med hel rødt interiør alla hilux. Det er absolutt verdt å styre unna.
Sist redigert av magnesmurf den 29 apr 2010 16:11, redigert 3 ganger totalt.
 #354971  av magnesmurf

:lol:
Ikke alt som står der er helt korrekt, eller ting jeg er 100% sikker på da.

Men det var et lite sammendrag :wink:

FÃ¥r vel redigere litt etterhvert som jeg finner mer info.
 #355172  av inzane2012

ser ut til at di viktigste tingene stemmer :) har lenge hatt lyst å såtte meg ned å skreve en skikkelig guid til mr2 til dette forumet, men alt av informasjon om alt fra boltsirkel på felger til fargevalg og ekstrautstyr, men har ikke gadda å såtte meg ned med det enda ;)

men du glemte den mest ettertrakta N/A motoren til mr2 som kom bare på 98-99 modellen i japan, nemmelig BEAMS'n på ca 195hk ;)
 #355204  av magnesmurf

Sant. Mye jeg har glemt.
10th anaversary edition og bathurst edition blandt annet..

Men det er vel derfor man har google :wink: