Er vel slik:
Rev 1 laget fra 1989 til 1991. Første versjon.
NA motorer levert er
-5SFE til US marked. 136 hk. 2,2liter. Samme motor som i toyota camry.
-3SFe for engelske og canadiske markedet. 115 hk(?) 2 liter. Kun 1989\1990
-3SGE. 156hk. 2,0 liter. Levert for europeiske og japanske markedet. Ble oppdatert til å yte 175 hk fra rev3 versjon i 1994.
Turbomotor 3Sgte. Levert i forskjellige versjoner for amerika, japan og europa. Fra 200 hk, til 225 hk. PÃ… rev 1.
Turbo versjonen har større bremser enn Sugeversjonen på rev1 utgavene. 14" felger. 6" bredde foran. 7" bredde bak.
Skjørt og lister lakkert svarte på de fleste rev1 versjoner.
Rev 2. Laget fra 1992 til 1993. Lavere fjærer, ca 15-20mm. Større bremser på NA biler. De har nå samme bremser som på turboversjonen av rev 1. Større felger for å få plass til bremsene. (opp en størrelse, fra 14" til 15") Andre diverse modifikasjoner på understell for å forbedre kjøreegnskaper. Kortere Lenkearmer+++
Eksteriør: Kanalskjørt ble lakkert i bilens farge. Lister ble lakkert i bilens farge (kun 1993 og utover?) Større frontleppe foran. Nytt stoff mønster i interiør? Oppgradert stereo. Nytt ratt. Abs tilgjenglig, ekstrautstyr i noen land (?) LSD tilgjenglig på turbobiler(?)
Rev3. Fra 1994 til 1995. Nye motorteknologi. NA motor 175hk, vs gamle på 156hk. Turbo 245hk(?) mot gammel utgave på 200,210 og 225 hk, avhengig av produsjonsland og marked. Frontleppe kom lakkert i bilens farge. Den var svart tidligere. Nytt stoff i interiør. Bedre støydemping. Økt vekt. Nye baklys. Ny spoiler. Oppgradert stereo. Nytt ratt med airbag. Nye felger.
Bathurst versjonen= Australsk versjon som veide 36kg mindre enn standard versjonen.
10th anaversary edition= Utstyrt med tre ratt, skinnseter og diverse småtteri.
Rev4. fra 1996 til 1998? Hvite blinkere standard foran og på sidene. Tror de sluttet å produsere hardtop versjonen etter rev3. Så kun T-tak var tilgjenglig fra Rev4.
Rev5. 1998 til 1999. Ny spoiler. Nye felger. Ny girkule med røde sømmer. Nye farger tilgjenglig. Cosmos blue, astral silver, orange mica.
Også verdt å merke seg at bilene varier litt fra land til land. Japanske biler har ikke katalysator og er oppgitt å yte ca 10hk mer enn europeiske. Noen land hadde servo som ekstrautsyr, mens andre hadde det som standard. Samme med ABS, Aircondition, Cruisecontroll, automatgir, antispinn osv.
Canadiske mr2 ble levert med hel rødt interiør alla hilux. Det er absolutt verdt å styre unna.
Sist redigert av magnesmurf den 29 apr 2010 16:11, redigert 3 ganger totalt.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.