TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #355784  av magnesmurf

Men hvorfor i all verden må du la hver å sove? er det en eller annen russeknute? Er vel bedre å ta for seg av kvinnfolka og legge seg med en av dem? :wink:
 #355787  av magnesmurf

Er det noen vits i å gå på skole når du har vært våken to døgn? Du får jo ikke med deg noe uansett :wink:

Husk at hvis du har vært våken i 1 døgn tilsvarer det 1 i promille. Så etter to døgn bør du ikke sette deg i noen bil hvertfall :wink:
 #355817  av Espen.R

Bilde ja.
det blir, har bare crappy mobil kamera, og du ser ikkenoe annet enn en litt mørk blå.
skal se den i sola, STEIKE! vill der ass.

haha, tviler det er noen mr2 med samme farge som min.
Marinblau Effect, alt.3 fra porches fargekart.

lover tråd osv osv osv etterhvert, har lagt alle prosjektbildene på photobucket nå.. så det er på vei.
 #355897  av magnesmurf

HYL!!!!! :cry:

Begynte å pirke på ujevnheten jeg hadde i ene hjulbuen isted. Avdekket rust.
Begynte å pusse på rusten og av dekket mer rust.
Pusset vekk all rust jeg fant, og da var det ikke mer metall der. Rustet hull tvert gjennom hjulbuen bak. Akkurat i falsen med punktsveising på undersiden av hjulbuen.

Det ser ut til at det har vært gjort jallareparasjon på det før. Men at det har gjort vondt verre.

100% rustfri bil garantert av selger når jeg kjøpte den i fjor. Bare tull. Tipper selger (TG bil) har "fikset" den rusta selv.

Selv om det ikke er store greiene, er det nok til at det må sveises. Og da blir det dyrt.

JÆVLIG surt! I tilegg har jeg masse andre utgifter på både mr2en (treg clutch + gir kasse når kald) tipper clutchen må luftes, og girolja byttes.

Bruksbilen, camryen, begynner å få noen småtting som må repareres. Drivaksel ledd er muligens deffekte på den. Og alt kommer i tilegg til andre utgifter nå når jeg skal flytte. Fordømt beleilig!
 #355899  av magnesmurf

Men på den positive siden.
Fikk malt kaliperene bak i sølv idag. kalipere foran blir malt til uken.
Vedlegg
Bilde0084.jpg
Bilde0084.jpg (273.15 kiB) Vist 352 ganger
 #355906  av mr292

kondolerer, rust er noe dritt. du må fikse bilen fort slik at jeg får sett den til sommern. :) skal se om jeg kommer på noen biltreff mellom våler i sør og acr i nord.

skal selge apriliaen ja, men kommer til å bruke opptil 20 tusen på kjøp av scooter :oops: med fullt trim oppsett. (ti ganger billigere forsikring og 3 ganger billigere årsavgift)
resten av pengene vil bli brukt på mr2'en MEN ikke til annet en "vedlikehold" på det tekniske, da jeg ikke har bruk for det og heller vil ha den litt gjennomført inn og utvendig.

hadde forresten litt av en oppgradering her i natt også. gikk fra 2 til 3 jenter i stua som lå over :D:D (uheldigvis også 3 gutter :|)
lå helt topp (mellom de 2 peneste) helt til en i klassen la seg på meg. å han nekta å flytte seg før han fikk tilbake plassen sin :P
 #355911  av ad92

Ah føler den magnesmurf.

Kjedelig det der :( Blir vell ikke så aalt for dyrt skal du se, du har vell noen kompiser som kan sveise litt en kveld for venne pris.

Kaliperne tok seg vertfall bra ut :) begynner å bli ferdig no mr2n din! eller man blir vell aldri ferdig med bilen sin, men vertfall tilnærmet ferdig :) Du har god smak, det skal du ha. Den ser nesten orginalt ut men har mange fete mods som gjør den veldig gjennomført. Digger interiøret, der har du vell kanskje hørt litt for mange ganger nå?! :D

Er dødsgira på å komme meg på treff jeg og. Ser det skal bli ett lite kosetreff i drammen området 15.Mai i regi av magnesmurf? Er så klar! Er alltid kjekkt å møte andre mr2 eiere, alltid noe å prate om:D Synd jeg bor 50 mil unna :(

mr292: SCOOOOTER?
 #355922  av magnesmurf

50 mil er jo ikke noe :wink: Vi blir nok litt fler enn en liten gjeng :D Forhåpentligvis blir vi minst 30 biler, kanksje fler nå som nissanklubben har meldt sin interesse.

Takk for alle kommentarer om bilen. Prøver å få til akkurat det du sier, mange fete mods som gjør at bilen fortsatt ser orginal ut. Bare enda litt bedre enn orginal :wink:

Får se hva jeg gjør med rusta. Kjenner en del folk som kan sveise litt billig, men lurer på å ta det på et verksted i nærheten som jeg vet er dyktige. Da får jeg jo garanti på jobben. Og jeg vet som sagt at de er dyktige. Men har ikke råd til det på mange måneder enda, med tanke på flytting.

Hullet er ca 3x1 cm. Men som sagt i falsen av hjulbuen. Ikke synlig hvis man ikke ser etter. Foreløbig ble det klint inn med rustdreper og litt lakk, for å hindre det dra å spre seg ytterligere. Kommer fortsatt til å bruke bilen som før. Så får jeg bare se når jeg får råd til å ta rusta, lakke bakskjermen og frontfangeren, samt bytte reg.reim med alt rundt.
 #355930  av mr292

ja AD, jeg vil ha noe som er billigere å eie enn apriliaen, og ettersom jeg flytter til trondheim for å bli toyotamekaniker i juli så trenger jeg til/fra jobb kjøretøy som er billig i drift (og på 2 hjul slik at jeg slipper rushtrafikken etter jobb)
i tilegg har jeg funnet ut at de kan brukes som cross, vinterkjøretøy og leketør om man trimmer de litt. mora mi har en scooter som går 100 i nedoverbakker og trekker greit i oppoverbakker.
 #355945  av ad92

Sålenge du ikke selger en mr2 til fordel for scooter så slipper du mase mitt :lol:

Forstår hva du mener da, spesielt om du skal bo i en "storby." Slipper de vanlige parkeringshelvettet, morgen og ettermiddags rushet osv.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 103