TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #355551  av stianøverland

ang støping av tupp på wieren. har jeg et lite tips. bland 50/50 med bly og tinn. dette gir et MYE kraftigere materiale. men pass når du først har smeltet det, så må det ikke stivne før det er på plass i forma, da kan du bare drite i å smelte det hvis du bruker en vanlig fakkel :)
 #355917  av Audun F

KJEMPEBRA! :?

Da var jeg på Toyota og hentet delen som ble bestillt - den evigvarende søken etter riktig vaier... Men neida, fikk feil i dag også, den som jeg ble anbefalt på forumet var den korte vaieren som jeg fortsatt har og er hel. Den jeg derimot skulle ha etter det jeg skjønner var 78150-17020 (http://www.toyodiy.com/parts/p_U_1992_T ... ?hl=78150B)...

Så da bestiller jeg opp den, så får vi se om det er riktig. Den lå på lager i Japan, så får med sjå hvor lang tid det tar før den når hit...

Ellers har jeg fått GPS trackern og de nye Toyota baklysene - vakkert! :D

Det går sakte, men sikkert fremover med ledningsnettet og jeg håper på å kunne bestille opp riktige plugger og ledninger i løpet av helga... http://www.elfa.se har mye snacks! :D
 #356281  av Audun F

085.jpg
085.jpg (281.99 kiB) Vist 983 ganger
Denne skal være grei nok å koble på, men du må vite litt om hva slags kabler du har i bilen allerede for at denne skal fungere. Er som sagt en stund til jeg får testet denne siden bilen ikke blir ferdig før til neste år :wink:

Den har et hav av funksjoner som f.eks at den kan sende beskjed når du åpner døra, strømtap (den har innebygget batteri), når bilen beveger seg utenfor et visst område og hvis den flytter på seg i en viss hastighet (tror jeg).

Du finner den her: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWNX:IT
Sist redigert av Audun F den 03 jun 2010 04:55, redigert 1 gang totalt.
 #358098  av Audun F

Da er det vel klart for en liten oppdatering her...

+ Mottatt nesten alle delene fra statene for sammenstilling av motoren (fikk for mye av noe, men for lite av annet)
+ Nye stempelringer (siden de gamle ble knekt)
+ Yellowstuff bremseklosser
+ Har plukket ut stemplene igjen for å bytte stempelringer, viste seg også at rådelagrene skulle være 0.25 overdim istedenfor standard
+ Kommet i kontakt med en "pluggleverandør" om å få innmaten i pluggene til ledningsnettet siden jeg må bygge hele ledningsnettet selv (bare motor foreløpig)

Nå blir det mye skruing fremover i alle fall! :D Kommer til å skru store deler av fredag kveld/lørdag, så hvis noen vil stikke innom og se på det håpløse prosjektet er det bare å si ifra :wink: Skal se om jeg får lagt ut noen bilder her fra progresjonen også...
 #358310  av Audun F

Da var veiv, råder, stempler, vannpumpe og oljepumpe på plass - gikk nogenlunge greit med det siste, måtte bare bruke toyodiy og BGB så går det seg til. Det er også veldig greit å ha bilder av hvordan motoren så ut før jeg begynte også :wink:

I morgen blir det mer skruing - med den farta her så skulle jeg være ferdig i løpet av helga :D
Har fått Yellowstuff klossene også - siden Stian AB var i nød for passende bremser fikk han de "vanlige" nye klossene mine...
Har fått Yellowstuff klossene også - siden Stian AB var i nød for passende bremser fikk han de "vanlige" nye klossene mine...
086.jpg (217.31 kiB) Vist 983 ganger
Skal legge ut litt bilder når jeg er litt mer våken også...
Sist redigert av Audun F den 03 jun 2010 05:01, redigert 1 gang totalt.
 #358380  av Audun F

Litt bilder:
Endelig, riktig vaier! :)
Endelig, riktig vaier! :)
087.jpg (252.47 kiB) Vist 983 ganger
En liten porsjon av originaldelene jeg fikk levert. Ble vel en 160 forskjellige DELENR til slutt...
En liten porsjon av originaldelene jeg fikk levert. Ble vel en 160 forskjellige DELENR til slutt...
088.jpg (202.1 kiB) Vist 983 ganger
Etter 2 forsøk så fikk jeg da de nye stempelringene... Posten hadde rota bort det andre settet, men selger sendte nytt umiddelbart...
Etter 2 forsøk så fikk jeg da de nye stempelringene... Posten hadde rota bort det andre settet, men selger sendte nytt umiddelbart...
089.jpg (217.71 kiB) Vist 983 ganger
Stemplene gjøres klar for å settes i blokka - igjen...
Stemplene gjøres klar for å settes i blokka - igjen...
090.jpg (216.57 kiB) Vist 983 ganger
Vannpumpe og oljepumpe på plass. Så reint har det vel ikke vært siden motoren kom ut fra Toyota i 1992 ;)
Vannpumpe og oljepumpe på plass. Så reint har det vel ikke vært siden motoren kom ut fra Toyota i 1992 ;)
091.jpg (229.36 kiB) Vist 983 ganger
I dag fortsetter moroa!
Sist redigert av Audun F den 03 jun 2010 05:05, redigert 1 gang totalt.
 #358382  av lexusmann

160 originaldeler ja...hatt en morsom jobb vedkommende på lageret der tenker jeg... :wink:
Ser veldig bra ut så langt :D
 #358438  av Audun F

Ser ut til at det blir litt deler til overs her :D

I tillegg så har jeg fått feil deksel til regreima og feil fordeler, så det her kan jo bli spennede og se hvordan man løser... Ellers så må jeg rette en stor takk til Magne som hjalp meg med å få ordna kammer og veiv slik at de står riktig i forhold til hverandre. Det hadde jeg nok ikke fiksa sjøl gitt ;)

Satt sammen litt mer nå, toppen er på plass og jeg har fått montert en del tjafs rundtom på blokk og topp...
 #358954  av Audun F

Dette blir siste oppdatering før sol og varme ;) Jeg skal på jobb i India igjen, så da blir det en pause fra skruinga, men delene vil nok komme inn uansett...
Magne var innom og hjalp til litt, med de store detaljene...
Magne var innom og hjalp til litt, med de store detaljene...
092.jpg (274.4 kiB) Vist 983 ganger
Som f.eks. rensing av toppen, riktig innstilling av kammer og regreim/veiv. Tusen takk for hjelpen! Hadde vel fortsatt stått der og klødd meg i huet...
Som f.eks. rensing av toppen, riktig innstilling av kammer og regreim/veiv. Tusen takk for hjelpen! Hadde vel fortsatt stått der og klødd meg i huet...
093.jpg (243.69 kiB) Vist 983 ganger
PROGRESJON!
PROGRESJON!
094.jpg (391.03 kiB) Vist 983 ganger
Dessverre så har jeg fått feil fordeler og regreimdeksel - som jeg må bestille opp nytt av. I tillegg så har jeg fått/bestillt feil topp! Ja, du leste riktig - feil topp... Den jeg har fått er bygd for California-godkjente utslipp, mens den jeg hadde fra før var ikke det. Det vil tilsi at injektorene ikke passer og at jeg må blinde en fuel line et sted siden den plutselig dukka opp på den nye toppen... Som dere ser av bildet under så passer ikke injektorene mine lenger og jeg har da bestillt nye... $200++ igjen...
Alt for mye plass til den jeg har fra før av... Måtte bestille nye da...
Alt for mye plass til den jeg har fra før av... Måtte bestille nye da...
095.jpg (258.1 kiB) Vist 983 ganger
California spec vs. vanlig...
California spec vs. vanlig...
096.jpg (212.29 kiB) Vist 982 ganger
Som dere kanskje også har lagt merke til så har jeg gått igjennom hele tråden og bytta ut bildene slik at de blir liggende på TSOGN servern istedenfor min egen. Da vil bildene ligge i tråden her for evig tid, selv om jeg skulle fjerne bildene fra min egen server. Er ikke så ålreit med en laaang tråd med bare røde kryss oppe i hjørnet på bildene ;)

Jeg er tilbake om en måned forhåpentligvis, og da bør også de resterende delene ha kommet.

Det store spørsmålet er da, må jeg ha motorn inn i bilen igjen for å teste den? - eller kan jeg få putta den i en benk et sted (uten at det koster mange tusen kroner)? :?:

God sommer!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 73