TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #359580  av Daniel HS

Skjer i grunn ikke så mye her. Har så mye annet å ta meg til i tillegg til denne, gjorde ferdig en motoroverhaling på en Eclipse GST for 2-3 uker siden, så tar nye leiligheten litt tid, fyll og tull er viktig, banekjøringer, andre kompiser sine biler, osv... Hehe...

Skal snart shines skikkelig før den legges ut for salg, det er vel det eneste, også noen småting naturligvis. Ikke noe mer morro iallefall. Hehe. Fant blant annet ut at jeg hadde knekt en fjær bak, så det er fikset opp i, så sitter litt bedre på veien nå. Har også byttet bremsebånd bak på håndbrekket. Skal også bytte tilbake til original luftfilter boks. Så er det snart salg på gang :roll:
 #359590  av Andrepedersen

Daniel HS skrev:Skjer i grunn ikke så mye her. Har så mye annet å ta meg til i tillegg til denne, gjorde ferdig en motoroverhaling på en Eclipse GST for 2-3 uker siden, så tar nye leiligheten litt tid, fyll og tull er viktig, banekjøringer, andre kompiser sine biler, osv... Hehe...

Skal snart shines skikkelig før den legges ut for salg, det er vel det eneste, også noen småting naturligvis. Ikke noe mer morro iallefall. Hehe. Fant blant annet ut at jeg hadde knekt en fjær bak, så det er fikset opp i, så sitter litt bedre på veien nå. Har også byttet bremsebånd bak på håndbrekket. Skal også bytte tilbake til original luftfilter boks. Så er det snart salg på gang :roll:

Hvorfor skal du bytte til orginal luftfilter ? :O
 #359622  av Amund

Tenker han skal ha eit K&N innsatsfilter eller lignende :roll:
Men med original luftfilterboks, så tipper eg det gjer meir effekt enn eit åpent filter. Dette pga at motoren då får kald luft som kommer fra utsiden av motorrommet. :wink:
 #359683  av Daniel HS

Amund skrev:Tenker han skal ha eit K&N innsatsfilter eller lignende :roll:
Men med original luftfilterboks, så tipper eg det gjer meir effekt enn eit åpent filter. Dette pga at motoren då får kald luft som kommer fra utsiden av motorrommet. :wink:
Skal tilbake til originalstand av flere grunner, ene er som amund sier, får mer kald friskluft. Er jo ikke direkte kaldt under det panseret. En annen ting er at det filteret som står på nå ikke er av ypperste kvalitet, og er skittent og fullt i dritt, og er ikke verdt å prøve å rense. Også er det vel bedre at ting er så originalt som mulig når det skal selges.
 #365634  av Daniel HS

Da var 3" DownPipe montert, og trykket justert opp til 1kg. Meget herlig merkbar forskjel, både på akslerasjon, og ikke minst bensinforbruket! Men morro er det! Noen som vet hva ca effekt jeg har med 1bar og 3" DP?

Og som noen kanskje har fått med seg begynte diffen jeg hadde nok en gang å bli meget sliten uken før Gatebil på Rudskogen, og panikken begynte å melde seg, bilen skulle være med over! Etter å ha lagt ut en tråd her på forumet ringte Middelmannen meg og kunne komme med de gledens ord at han hadde diff til meg, og den ble sendt samme dag allerede. Men i og med at ting tar tid å sende fra Karrasjok til Bergen så det ut til at den ikke kom i tide. Så fikk lånt meg en diff av Raymond F til å ha over fjellet, og fikk byttet om til min egen her om dagen. :) Grunnen til at den forrigie røk kan ha vært at jeg fikk feil olje, visste ikke at jeg skulle ha GL5/ LS olje, fikk samme olje som skulle på fordelingskassen jeg. Men men, shit skjer.

I anledning testkjøringen til Gatebil MotorExpo fikk jeg testet at diffen funker som den skal. Røyken ble liggende en stund der inne :P

Bilde

Og fikk sittet en liten tur på i M5en, helt ok bil liksom.. Hehe
Bilde
 #365715  av Daniel HS

Andrepedersen skrev:Fyfaen for et rått bilde av celicaen :P
Takk for det! :) Synes det ble ganske fett jeg også, kan ikke huske å ha sett noen bilder med like mye røyk rundt en Celica Turbo...
 #365738  av Haugrud

Spørs om vi ikke får se like mye røyk av en viss annen castrol celica om en liten stund :) Men var et tøft bilde ja..er det vanlig asfalt inne der eller er det sånn halvglatt underlag?
 #365747  av Daniel HS

Haugrud skrev:Spørs om vi ikke får se like mye røyk av en viss annen castrol celica om en liten stund :) Men var et tøft bilde ja..er det vanlig asfalt inne der eller er det sånn halvglatt underlag?
Vanlig asfalt... Regner med den lager litt mer røyk enn min i grunn, noe annet ville vært en skuffelse i grunn, hehe. Har tross alt en del mer hk og et ganske mer fancy oppsett generelt enn min :P
 #365755  av Daniel HS

MOTORSPORTHUSET skrev:da fikk jeg ny bakrunsbilde på pc-en. hehe
enn så lenge...
Hehe... Rått... Da skylder du meg et bakgrunnsbilde når din er klar ;)

Noen peil på hvor mye hk som kan ligge i motoren nå? 1Kg trykk og 3" DP...
 #365769  av Andrepedersen

MOTORSPORTHUSET skrev:220 230tipper jeg. 330nm ca
virker intercoler vannpumpa? mye og si..

få på hele eksos da vil den gå som et uvær i forhold til nå!
260-270hk og 400nm+
pluss langt register i forhold.
vist han har 3" hele veien får han 260-80 hk?:O
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 40