TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "skjevt" ratt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#35622  av chris

Dont_Panic skrev:hm, bare sånn for sikkerhetskyld, du har skjekka at det er likt lufttrykk i alle dekka? :)
jada, og det er sånn når sommerdekka står på også

#35623  av chris

turboman skrev:Du har ikke hatt av rattet i det siste vel, og satt det på "skjevt", da??

Er hjul-stillingen feil, synes det vel på dekkene dine?

:)
har ikke tatt av rattet nei. og ei heller slites dekkene skjevt. bilen sliter så og si ikke fremdekk i det hele tatt, selv om jeg kjører *mye*

#35682  av turboman

Noen som vet hvor mye en slik 4-hjulskontroll hos Toyota koster, sånn ca??

Skal senke bilen om noen uker, så da er vel en slik kontroll på sin plass....

#35683  av Master

i overkant av tusenlappen, max 1500 kr.

#35688  av chris

turboman skrev:Noen som vet hvor mye en slik 4-hjulskontroll hos Toyota koster, sånn ca??

Skal senke bilen om noen uker, så da er vel en slik kontroll på sin plass....
sindre betalte vel 1000 kroner ca, men det var ikke hos toyota, og var vel bare på forhjulene. toyota kosta noen hundrelapper mer, for samme greia.

#35689  av Christian

Har tatt 4hjuls kontroll noen ganger på min, kosta rundt 800kr inkl, med plast i setet og utskrift på alle vinkler/verdier.
De brukte en pc som de kalibrerte opp og sjekka alt med :)

Edit : Var ikke på Toyota, men hos en Nissan forhandler.

#35693  av Master

800 kr?? så billige er de ikke her i byen hvertfall.. her er det snakk om 700 kr for bare forstillingskontroll og ca det samme for bakstillingen.

#35780  av funkes

800 eller 850 pluss moms for fire hjulskontroll hos Hell mener jeg å huske :)

#35989  av Tommy

men jeg ser ikke helt prob. hvis den ikke sliter skakt, og luftrtykk er ok. hvorfor ikke bare ta av rattet og montere det rett? eller tenker jeg skamelig feil nå?

#36022  av Master

hmm.. funker sikkert :)

#36052  av kake

Tommy skrev:men jeg ser ikke helt prob. hvis den ikke sliter skakt, og luftrtykk er ok. hvorfor ikke bare ta av rattet og montere det rett? eller tenker jeg skamelig feil nå?
Da blir det nok skjevt den andre veien igjen, så da er man like langt :p

#36065  av Master

men hvis bilen er helt retningsstabil, men bare rattet er litt skjevt på så vil jeg nå tro at det bare er å sette rattet rett på.

#36068  av kake

Master skrev:men hvis bilen er helt retningsstabil, men bare rattet er litt skjevt på så vil jeg nå tro at det bare er å sette rattet rett på.
Har hatt det problemet selv, på et momo-nav. Problemet var at rattet ikke ble rett på noen av hakkene. Enten 1/2 cm for mye til venstre, eller til høyre. Og Bilen var helt iorden.

#36074  av Christian

Er vel ganske vanlig det ja, er gjerne for skjevt eller for lite til at det passer akkurat :?
Da er en kontroll eneste løsning...