Kan forresten legge til en ting. Hadde ikke noe problemer med dette i fjor, og det eneste jeg gjorde med kjølesystemet i vinter var å bytte termostaten som er i radiatoren. Den gamle (som tilhørte radiatoren (fra 5s-fe)) virka ikke, viftene gikk konstant. Så da satt jeg i den som tilhørte radiatoren som kom med bilen (mest sannsynlig fra 3s-ge). Den fra 3s-ge var litt lengre, men målte at det skulle gå ann å skru den inn. Nå går ikke viftene hele tiden lenger, men hører at de starter når jeg har stoppet bilen (turbotimeren teller ned, viftene starter ca. 5 sek etter nedtelling starter). Går utifra at dette er normalt.
Ellers merka jeg koke-problemet første gang 8.mai, fikk skilt på bilen igjen 6.april (tatt ut fra vinterlagring). Etter første gang fikk jeg problem en gang til ganske like etter, mest sannsynlig pga luft i systemet. Etter jeg lufta ordentlig, kjørte jeg problemfritt frem til ca forrige helg.
Tenkte jeg skulle få tak i radiatorrens og prøve dette, glemte jo selvfølgelig å kjøpe det idag...
Ellers merka jeg koke-problemet første gang 8.mai, fikk skilt på bilen igjen 6.april (tatt ut fra vinterlagring). Etter første gang fikk jeg problem en gang til ganske like etter, mest sannsynlig pga luft i systemet. Etter jeg lufta ordentlig, kjørte jeg problemfritt frem til ca forrige helg.
Tenkte jeg skulle få tak i radiatorrens og prøve dette, glemte jo selvfølgelig å kjøpe det idag...
- Toyota MR2 91-mod 2.0 GTi (ombygd 3.gen turbo)
- Toyota LandCruiser 86-mod 2.4 TurboDiesel (vinterbil)
- Lexus Rx450h 13-mod (drosje)
FORUMREGLER
Bruk rapporterknappen ved regelbrudd!
- Toyota LandCruiser 86-mod 2.4 TurboDiesel (vinterbil)
- Lexus Rx450h 13-mod (drosje)
FORUMREGLER
Bruk rapporterknappen ved regelbrudd!