TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• inne pÃ¥ tanken Ã¥ bytte bort mr2'en

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #362030  av marlboro1310

hahaha furt :?: :?:

"the benchmark...."

prosecution rests.
 #362033  av inzane2012

siden du stian ser ut til å ha bestemt deg for å beholde mr2'n så stemmer jeg for at du skal prøve å samle sammen motor og deler og bygge den om til BEAMS ;) da hadde fått norges ENESTE mr2 med den motoren, det er jeg ganske sikker på, samt at det skal mye til for at blien blir avskilta ved kontroll da det ikke er noen turbo eller sånt som kan avsløre deg, og vil tro at den blir noe ettere evt få godkjent motorbyttet om det skulle bli aktuellt ;)

200hk NA motor må jo bare bli gøy ;)
bare se her hva jeg fant etter ett kjapt søk på ebay
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-98-S ... ccessories
 #362036  av stianøverland

å bytte ut turbomotoren for en NA, beams eller ikke er totalt uaktuelt, da det blir opprettet et nytt organ innenfor statens vegvesen fra 1.januar 2011 som bare har i oppgave å godkjenne ombyggde biler.
 #362038  av inzane2012

hjelper jo lite med ett nytt organ for godkjenning når toyota nekter å gi noen som helst papirer på bilen din ;)
menmen, får kjøpe den beams'n selv da(må bare vinne i lotto først) ;)
 #362095  av Jonas85

marlboro1310 skrev:hahaha furt :?: :?:

"the benchmark...."

prosecution rests.

Okey :) enig at den er fet, men uansett..
beams? er det en v6? Hørt om noen som har bygd om sin mr2 turbo til v6 :D høres litt tryggere ut da :)
men er det et eget organ er det en smule vanskelig da.. :?
 #362096  av inzane2012

nei beams er nok bare en "vanlig" rekke 4, siste generasjonen av 3s-ge motoren...
er flere som har bygget om mr2'n til v6'er, vel ett par her inne som v6 i sin mkII pluss en galning som har v8'er i en mkI om jeg ikke tar helt feil :)

v6'er bytte tror jeg ikke er så vanlig her i norge, men borte i england tror jeg det en del flere som har gått den veien :)

mener og å huske å ha lest om ett par stk på det britiske BEAMS-forumet, som har prøvd med turbomating på beams motoren, men husker ikke noen detaljer, så vet ikke hvordan det gikk...
 #362225  av Jonas85

V8 i en mk1?? :shock: det flytter seg vel ganske greit :D vurdert v6 for å slippe turboproblemer etterhvert, men har også hørt at den er litt tregere enn en turbo motor når det gjelder akselerasjon.
 #362229  av inzane2012

Jonas85 skrev:V8 i en mk1?? :shock: det flytter seg vel ganske greit :D vurdert v6 for å slippe turboproblemer etterhvert, men har også hørt at den er litt tregere enn en turbo motor når det gjelder akselerasjon.
tja, v6 i en mr2 tror jeg er ganske rått, men tror det er verre å få det godkjent enn ombygging til turbo da mr2'en aldri var lagd for v6... ang axx på v6 vs turbo vet jeg ingen ting om, så det må du høre med andre om, søk gjennom prosjekt delen så finner du ett prosjekt der ;)
 #362233  av donk2k

Hvorfor ikke gjøre som OleBrum?

Si ja takk til begge deler? V6 med Turbo.

Da har man virkelig muligheter til å få en rask bil.
 #362247  av James

donk2k skrev:Hvorfor ikke gjøre som OleBrum?

Si ja takk til begge deler? V6 med Turbo.

Da har man virkelig muligheter til å få en rask bil.
Erling her inne har vel V6 og turbo i sin?
 #362258  av marlboro1310

James skrev: Erling her inne har vel V6 og turbo i sin?
Jahha?? tar gjerne imot en prosjekttråd på den da jeg ikke finner en tøddel...

:D
 #362309  av marlboro1310

Er denna i kjørbar stand og med hvite skilter, noe som er godkjent eller?