TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #362818  av trd2000gt

kjøper du deg nsx kommer jeg til å bli grønn av misunnelse, er drømmebilen min :D

men hvis du skal investere i slike saker, hva vil skje med den lille blå? :)
 #362819  av magnesmurf

Den lille blå er uansett kosebilen som jeg har brukt mye tid og planlegging på å få som den er, så den blir stående i garasjen og kun kjørt på fine dager :D
Tror nok det blir litt for upraktisk å ha en til bil som er dønn ubruklig om vinteren egentlig, og tror jeg hadde følt at mr2en manglet litt hvis jeg hadde Nsx som bruksbil.
Det bunner vel ut i hva jeg skal prioritere.

Akkurat nå er jeg mest fristet til å ha en litt grom bruksbil, men som fortsatt kan brukes. En Gt4 eller noe annet artig, helst med firehjulstrekk. Og samtidlig kjøpe en billig gammel veteran stv for å ha en rufsebil som tåler å frakte litt rask. Hadde vært ypperlig med en veteran hiace eller noe slikt.
 #362821  av TrustNo1

magnesmurf skrev:Blir gjort litt mer med mr2en så fort jeg får råd (nytt hus spiser mye penger) Men skal få omlakkert frontfangeren og få byttet reg.reim når pengene melder sin ankomst..

Angående bruksbil: Camryen er jo veldig god å kjøre, og det er et absolutt krav når det gjelder ny bruksbil også. Den må være god å kjøre. Den skal også aller helst ha like god kvalitet som camryen. Vet det er vanskelig å få en slik bil, så blir nok noen kompromisser et eller annet sted.

Den ideelle bilen har mye plass, er god å kjøre, har plenty av HK, bruker lite bensin, ser råtøff ut, har gode kjøreegenskaper og er fleksibel i bruk.
Det finnes nok ingen slik bil der ute, så blir nok noen kompromisser. Må ofre noen av punktene for å få noen andre av punktene.

Vurderer mye rart av bil.
Liten liste:
'-Saab 9-5 aero Stv.
-Toyota Celica GT Four St205
-Toyota prius (vente til 2012 og plug in systemet?)
-Toyota avensis.
-Skode Superb Stv 4x4.
-Rett og slett gi f i punktene over og kjøpe meg en supra eller Honda NSX... :D Så får kjerringa ha Stasjonsvogn 8)
Jeg er igrunn ganske fornøyd med audi a4'n som vinter/bruksbil. God å kjøre, stasjonsvogn, 4hjulstrekk, 180 hester. Eneste minuset er vel kanskje at den bruker litt mye bensin (0.8-0.9) Alternativt så finnes det jo en turbodiesel utgave. Hadde den tidligere, kjørte på rundt 0.5-0.6
 #362831  av predator

inzane2012 skrev:kjøpe deg en EVO av noe slag da :) dessuten, så funker mr2'n utmerket på vinteren og !! ;)
Støtter den bortsett fra at hadde jeg hatt en EVO av noe slag, hadde jeg definnitivt brukt den på vinteren, ikke Mr2en :mrgreen:
4 hjulstrekk å en drøss med hk på vinterføre :twisted: Need I say more :?: :)
 #362839  av inzane2012

predator skrev:
inzane2012 skrev:kjøpe deg en EVO av noe slag da :) dessuten, så funker mr2'n utmerket på vinteren og !! ;)
Støtter den bortsett fra at hadde jeg hatt en EVO av noe slag, hadde jeg definnitivt brukt den på vinteren, ikke Mr2en :mrgreen:
4 hjulstrekk å en drøss med hk på vinterføre :twisted: Need I say more :?: :)
hehe, ja var det jeg og tenkte, mente ikke at han skulle ha evo som sommerbil og mr2 som vinterbil :)
bare det at mr2'n fin kan brukes som vinterbil den og ;)
 #362847  av magnesmurf

Drar ikke mr2en ut i saltet om vinteren. Bortsett fra det fungerer den sikkert greit om vinteren. :wink:

Har vurdert en evo også. Synes den er litt dyr, men aboslutt ikke uaktuell. Men vil heller ha en Gt4 egentlig. 8)

Audi hadde vært aktuelt om det var bedre kvalitet på bilene. De er veldig fine både å kjøre og se på, men bilene spiser jo forstillingsdeler til frokost og girkasser til middag.
At møller har såpass dårlig kundebehandling og garantiordning hjelper heller ikke. Jeg har både hatt audi og jobbet på møller en stund, så det er ikke en påstand tatt ut av det blå..

Kunne igrunn tenkt meg en Gt4 med hybridsystem, som kunne kjøre rundt 100km på batteri før motoren begynte å gå.
Hadde jeg hatt svinmye penger hadde jeg nok kjøpt den nye porsche 918. 700hk og forbruk på 0,3 på mila er akkurat passe :lol:
 #362890  av magnesmurf

NOen her inne som aner om det er mulig å få tak i en Toyota Caldina fra Statene?

Vil ikke ha høyrestyrt bil, men en venstrestyrt fra statene med Miles på meteret gjør ingenting.

Hadde vært perfekt bil egentlig. (97-02 modellen) Trenger bare GT modellen. Er i bunn og grunn en avensis med firehjulstrekk og 3S-GE motoren. (GT-T har 3S-GTE motoren)
Hadde vært perfekt bil. Stv med 4x4 og passe mye krefter, samtidlig som den har toyota kvalitet :D
 #362919  av magnesmurf

Få noen andre til å importere. Lurer på om det lar seg gjør å få godkjent bilen, da det ikke finnes slike i norge så vidt meg bekjent (på skilt)

Finner heller ingen på ebay osv.. Så blir nok ingen enkel bil å få tak i.
Tror heller ikke det lar seg gjør å ta inn bil fra japan og bygge til venstreratt, og få den godkjent. (selv om det bare burde være å kjøpe en vanlig avensis og bygge om...)
 #362922  av mr2storbrua

Skal hvertfall ikke være noe problem å få den registrert på motorhistorisk grunnlag... Men den bilen du har (MR2'en) er vel heller ikke typegodkjent i Norge (står ikke typegodkjenningsnummer i vognkortet mitt hvertfall), så slik sett blir det vel som å imporere en hvilken som helst annen bil fra USA til Norge?
 #362933  av magnesmurf

Da lar det seg kanskje gjør å importere en, hvis det er å oppdrive...
Har en følelse av at Caldinaer med venstreratt og firehjulstrekk (heter St215) er omtrent like skjeldene som høner med tenner... Og orker ikke ha en høyrerattet bil som bruksbil.. Ellers hadde det bare vært å ta inn en fra japan..
 #365763  av magnesmurf

Blir ikke gjort mye med bilen for tiden.. Var jo en liten tur på treffet i porsgrunn. (bilde)
treff.JPG
treff.JPG (271.54 kiB) Vist 381 ganger
Og vasket den i går, da den var full av fluer etter turen tilbake. Tok ingen bilder av bilen da.
PLanlegger å få nytt kamera i hus. Det blir vel bursdagsgave til dama, som jeg og kan få litt nytte av :D
Så får jeg tatt litt bedre bilder av bilen.

Har jo drevet oppussing av det nye huset jeg har flyttet til. Det tar mye tid og penger. Er sikker på at jeg har lagt prisen av en mr2 i oppussing avhuset de siste to månedene.
Men er hvertfall grisefornøyd med å ha stor garasje og å ha fått et eget hobbyrom til verktøy, bildeler og bilpleie. (samt et eget hjemmekino rom :D )
Den gode nyheten med huset er at det snart er ferdig oppusset, så det blir det tid og penger til bilen igjen.

Har planer om å få sparklet igjen hullene i fangeren nå, men har forsatt til gode å finne en god lakkerer, som klarer å treffe fargen på bilen og gjøre en god lakkjobb.
Vil gjerne ha litt soild lakk på frontfangeren. Med andre ord duger ikke sølevannet av vannbasert lakk man må kjøpe idag. Noen som vet om lakkerer i drammensområdet som fortsatt kan bruke oljebasert, og som gjør en god jobb? Evt annen god SOLID lakk?

Når dte gjelder bruksbil har jeg nok snart funnet ut hva jeg skal ha. Det står fortsatt mellom et par tre forskjellige biler, men har egentlig droppet tanken om stasjonsvogn, og heller funnet ut at det er viktigere med en sportslig bil. Det som gjenstår å finne ut av nå er om bruksbilen skal være praktisk og god bruksbil (les: bruke lite suppe og ha brukbar plass) eller om den bare skal være morsom :lol: Kommer litt ann på salget av det gamle huset jeg bodde i også.
Vil ikke avsløre hva jeg kjøper før bilen står i garasjen 8) Uansett blir bilen enten sportslig bil eller sportsbil (les da superbil) :D
 #366358  av magnesmurf

Fikk endelig gjort litt med bilen idag.

Kjøpte en stor og tung jævel av en jekk, som kan løfte bilen 80 cm. Da ble det plutselig god plass under bilen, og det gikk fint ann å ligge på garasjegulvet og skru.
Har bare løftebukker som løfter drøyt 60 cm, så får ikke bilen høyere enn det.
Hvis noen vet om noen skikkelige bukker som raver nærmere 80 cm til værs er det bare å si fra.

Uansett fikk jeg hvertfall mr2en såpass godt opp i lufta at jeg fikk byttet girolje og fikk byttet foringer til skiftegafler. (kjøpte nye i metall fra twos r us)
Nå er kassa dønn tight og lettsjaltet som bare rakkeren.

Kan tryget anbefale foringer til girkassa fra twos r us. Kassa blir en god del tightere :D
Men det å bytte girolje gjorde minst like stor underverker :D

Når det gjelder sparkling av frontfanger gidder jeg ikke gjøre det før det blir aktuelt å lakke den.
 #366360  av Mr_Storbrua

Det med å treffe på fargen er egentlig ikke noe stort problem..

Er heller det om du er interessert i å betale 1200,- i timen pluss moms for at man skal stå å tone farger(er det vi tar på toyota arendal as)

Så til det med løsemiddelbasert lakk. Det er desverre ikke mulig å få kjøpt lenger.. Da det ikke er noen som har lov til å produsere det.

Så er du til slutt det med vannbasert lakk som er dårlig.. Det er jo bare pølsevev.. Den vannbaserte lakken ligger under klarlakken og er "bare en farge". Er det som blir lagt oppå som har noe å si, å der er det mye å velge i.. Kommer også an på hvordan det blir påført, å hvor mye som blir påført, hva slags tilsetninger som blir tilsatt..

Men du kan jo bruke lastebillakk.. Men vet ikke hvordan det er å finne fargen på bilen din der. Har ikke vært borti lastebillakk..
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 103