TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gul kjølelampe begynner Ã¥ lyse !

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#36011  av The Doctor

Er du sikker? Håper det for den gule min lyser hele tiden og jeg vet at det er nok med olje, så kanskje det er føleren min som er dårlig?

#36019  av Morten

The Doctor skrev:Er du sikker? Håper det for den gule min lyser hele tiden og jeg vet at det er nok med olje, så kanskje det er føleren min som er dårlig?
Nesten sikker... :roll: Det er jo alltids en liten sjanse for at man blander kortene litt når man sitter på jobb i stedet for å ha tingene foran seg...

Men på min 95modell GTi var det en egen sensor for oljenivå med egen lampe som lyste gult. Da jeg byttet til 3.gen 3SGTE motor begynte denne lampen å lyse når motoren hadde vært i gang i ca.40sek og lyste helt til jeg stoppet motoren. Ved nærmere sjekk fantes ikke den sensoren på den nye motoren, så jeg koblet vekk denne lampa. Men jeg ser i koblingssjemaet for 2.gen turbomotor at det er oljenivå lampe der, så jeg antar at det kan være denne som lyser...

Det ble ganske mye svada etterhvert dette her, men du får se om det er til hjelp... :wink: Oljenivået er jo ihvertfall fryktelig enkelt å sjekke! :mrgreen:

#36023  av The Doctor

Ja det er det som skjer på min også.. at den begynner å lyse er 30-40sek. Hva er forskjell på 2.gen og 3.gen motorene da?
Unnskyld alle dumme spørsmål men jeg hakke peil for å si det sånn.
Men jeg lærer!!! :D

#36031  av CelicaTurbo

Gult er oljenivå og rødt er oljetrykk... men det er ikke oljenivålampen mr.two beskriver, jeg har sett den lampen lyse en gang på MR2'en jeg hadde tidligere men jeg aner ikke hva den betyr; i håndboken stod det bare at jeg måtte kjøre bilen til Toyota verksted om denne lyste.. Det gjorde jeg så klart aldri siden den bare lyste noen få sekunder på en beinkald vintermorgen..

#36032  av Morten

Ja, ja... som sagt er det lett å blande kortene når man ikke har ting foran seg :mrgreen: :wink:

#36087  av mr.two

Tror Pål lurte på hvordan TRD rattet mitt ser ut...ser ikke posten hans her nå men jeg poster alikevel jeg :)

Ser det ikke så veldig godt da, men det er sinnsykt deilig ! Med TRD logo i midten
Vedlegg
TRD - ratt
TRD - ratt
DSCN0472,hepp.jpg (35.53 kiB) Vist 1802 ganger

#36089  av mr.two

CelicaTurbo skrev:i håndboken stod det bare at jeg måtte kjøre bilen til Toyota verksted om denne lyste..
Jepp, så det i boken til Gti`n nå, pokker, håper den ikke er veldig syk for da blir jeg litt gretten tror jeg :?

#36123  av CelicaTurbo

det står dette også om de fleste lysene så det trenger ikke være så ille, det tryggeste for Toyota er jo å annta at eierne ikke kan noe som helst om bilteknikk :)

#36174  av PÃ¥l

takk. grunnen til at du ikke ser postem min her er at jeg posta på et annet topic! du vet det med bildene av de to nydelige mr2 turboene :)

#36244  av mr.two

aha :) Da tok jeg den :) Og takk for det ! Syns de er ganske fine jeg og 8)

#36372  av PÃ¥l

Hva betalte du for rattet? og hvor fikk du tak i det?