Har akkurat byttet motor i min GT4 ettersom den gamle ikke ville mer. Har satt i en brukt motor. Bilen går som den skal og alt virker riktig. Men problemet er at det ryker ganske bra av den. Har ikke registrert noe oljeforbruk enda, men har jo heller ikke kjørt så mye.
På den gamle motoren var det gåen toppakning blant annet, og derfor samlet det seg jo mye dritt i eksosanlegget. Kan det være nok?
Ryker ikke når bilen er kald. Ikke før den har gått noen min på tomgang.
Ved første oppstart etter motorbytte sprutet det vann/olje fra potta, og ryker ikke like mye som det gjorde da av den nå.
Men er liksom litt redd for å kjøre noe særlig med den
Noen som har noe å si om dette? Vil gjerne bruke bilen igjen nå, ettersom den har stått en stund
Takker for svar
På den gamle motoren var det gåen toppakning blant annet, og derfor samlet det seg jo mye dritt i eksosanlegget. Kan det være nok?
Ryker ikke når bilen er kald. Ikke før den har gått noen min på tomgang.
Ved første oppstart etter motorbytte sprutet det vann/olje fra potta, og ryker ikke like mye som det gjorde da av den nå.
Men er liksom litt redd for å kjøre noe særlig med den

Noen som har noe å si om dette? Vil gjerne bruke bilen igjen nå, ettersom den har stått en stund

Takker for svar

Tidligere biler:
'87 Opel Omega A 2.0
'90 Opel Omega A 2.4
'92 Subaru Pickup 1800
Biler nå:
'91 Celica GT4 ST185
'02 VW Caddy TDI
'87 Opel Omega A 2.0
'90 Opel Omega A 2.4
'92 Subaru Pickup 1800
Biler nå:
'91 Celica GT4 ST185
'02 VW Caddy TDI