Tenkte jeg skulle dele denne siden jeg ikke fant noen annen relavant informasjon når jeg søkte angående feilen tidligere. Mistet speedometer visningen for en tid tilbake. Resulterte i at motorlampa lyste etter en stund. Leste av OBD feilkodene, og viste kode 42 - som byter at om speed sensoren sender 0 km/t til ECU i mer enn 8 sekunder når motoren er på mellom 2000 og 4000 rpm, gir det feilkode. Greit nok, ikke noe alvorlig tenkte jeg. Begynte så å oppdage at bilen gikk dårligere, og fant at den nå ladet kun 0,4-0,5 bar. Hørte litt rundt, og fant ikke noe grunn til å tro at det hadde med speed sensor, tenkte mer på trykk lekkasje.
Men, plutselig på vei hjem fra Italiens Weeken på Rudskogen begynte speedoen å virke igjen! Og plutselig hadde jeg normalt turbotrykk på rundt 0,8-0,9 bar. Drar jeg på fra 50-60 på femtegir, lader den 1,0 bar, syns det er litt rart, men mulig det er slik? En HKS turbotrykksmåler, og HKS SQV dumpventil.
Men, plutselig på vei hjem fra Italiens Weeken på Rudskogen begynte speedoen å virke igjen! Og plutselig hadde jeg normalt turbotrykk på rundt 0,8-0,9 bar. Drar jeg på fra 50-60 på femtegir, lader den 1,0 bar, syns det er litt rart, men mulig det er slik? En HKS turbotrykksmåler, og HKS SQV dumpventil.
Jan-Erik
'00 MR2 Turbo GT28RS - Trial Try Force bodykit + TRD VM180 rear wing
X - '91 MR2 Turbo TRD2000 GT - 3. gen 3S-GTE
'00 MR2 Turbo GT28RS - Trial Try Force bodykit + TRD VM180 rear wing
X - '91 MR2 Turbo TRD2000 GT - 3. gen 3S-GTE