TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #365092  av inzane2012

fy faen så jævlig surt...ekstern disken min kapitulerte til slutt og vil ikke lenger funke, så nå har jeg mista over 200gb med tvserier og filma... 6 sesonga med entourage, 3 sesonga med californication, hele prison break serien, 2 sesonga med true blood, sesong 9-13 med Top Gear, 4 sesonga med weeds, hele band of brothers... fuck meg i rassen så jævlig typisk...
 #365094  av Supramk3turbo

Scotty skrev:Har relativt nytt termostat. Er vel ikke særlig tett radiator, var ny når jeg kjøpte bilen, og AC kondensoren er foran og beskytter. Downpipen er fra driftmotion, tviler på at den har keramisk coating. Garantien på den spiller ikke særlig rolle, gidder ikke å sende tilbake til USA akkurat.. så da burde det gå fint med eksosbandasje?

Den blir ganske varm ved vanlig kjøring ja, har dog ikke noe særlig å sammenligne med. Men kan ikke være såpass varmt originalt, alt i motorrommet er varmt! F.eks kjører jeg litt hardt når det er 15 grader ute så varmer motorrommet opp coupèen.

Hmm, sånn skal det ihvertfall ikke være...Kjører du med den orginale slure vifta?? Skal funke bra den egentlig....
 #365096  av FireWalk

lasse skrev:
celicat23 skrev:Dagens helt:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10044064

I love you!!!!

BRAVO!!!
Er vel en grunn til at det er noe som heter gang OG sykkelvei? Plages mer enn ofte av syklister som absolutt må sykle 4-5 stk i bredden og ta opp hele jævla veien, helt umulig å komme forbi, skulle vært pålagt årsavgift og pålegg om å faktisk kunne holde fartsgrensen for de som absolutt MÅ sykle på veien, er ikke så kult å ligge bak en gjeng syklister på en morsom svingete vei med 80 sone i 30-35km/t...
Ingenting som irriterer meg mer enn å ligge bak den ene syklisten etter den andre på vei til og fra jobb når jeg allerede er sent ute fra før.. Spesielt når det er et gangfelt de kunne syklet på.

MEN... Akkurat den der syntes jeg var litt drøy da. En ting å irritere seg over det og vise det, en annen ting er å sette liv på spill pga det. Hender jo at folk ramler og slår seg så gale at de faktisk dør av det. Så dette kunne jo faktisk endt skikkelig ille..

Skulle ønske det ble tilrettelagt egne sykkelveier på relevante strekninger der folk sykler til og fra jobb om ikke annet. Men å håpe på noe slikt i et land som norge er som å tro på julenissen. :\ Her skal det bare tas, ikke gis.

Så jo også det var et forslag nå om å la folk som sykler til jobben få skrive av mer på skatten i form av reiseutgifter. Da blir det vel enda flere som sykler på veiene. og enda mer trafikk kork siden vi har så dårlige veier fra før..
 #365097  av FireWalk

inzane2012 skrev:fy faen så jævlig surt...ekstern disken min kapitulerte til slutt og vil ikke lenger funke, så nå har jeg mista over 200gb med tvserier og filma... 6 sesonga med entourage, 3 sesonga med californication, hele prison break serien, 2 sesonga med true blood, sesong 9-13 med Top Gear, 4 sesonga med weeds, hele band of brothers... fuck meg i rassen så jævlig typisk...
Det er så jævlig kjipt :\ Jeg hadde et lignende tilfelle nylig. Hadde 3 disker på 1 tb hver stående oppå hverandre.. klarte å snuble i en ledning og rev ned alle 3 diskene på gulvet. Alle 3 ble ødelagt.. forsøkte å ta ut diskene fra kabinett å sette dem rett i en pc og forsøkte alt som er av gjennopprettingsprogrammer osv. Men var nok mekanisk skade på dem, så der forsvant alt som var av serier, filmer, foto albumet, dokumenter osv.. hadde backup av noe, men mye viktig forsvant. :\

Så jeg føler med deg! :S Regner med du blir flinkere på backup fra nå av du og. :D
 #365101  av ArildM

inzane2012 skrev:fy faen så jævlig surt...ekstern disken min kapitulerte til slutt og vil ikke lenger funke, så nå har jeg mista over 200gb med tvserier og filma... 6 sesonga med entourage, 3 sesonga med californication, hele prison break serien, 2 sesonga med true blood, sesong 9-13 med Top Gear, 4 sesonga med weeds, hele band of brothers... fuck meg i rassen så jævlig typisk...
Har du prøvd å ta ut disken og montere den i et adapter, eller direkte i en stasjonær pc? Det fungerer overraskende ofte!
Evt prøv å kjør recovery med Easus Data Recovery (bruker det på jobb ukentlig for å redde tapte familiebilder osv... folk lærer aldri å ta backup av viktige ting!):
http://www.kickasstorrents.com/easus-da ... 87210.html

Seriene kan jo heldigvis lastes ned på nytt da, men det er uansett kjedelig med harddiskrasj.
 #365102  av inzane2012

ArildM skrev:
Har du prøvd å ta ut disken og montere den i et adapter, eller direkte i en stasjonær pc? Det fungerer overraskende ofte!
Evt prøv å kjør recovery med Easus Data Recovery (bruker det på jobb ukentlig for å redde tapte familiebilder osv... folk lærer aldri å ta backup av viktige ting!):
http://www.kickasstorrents.com/easus-da ... 87210.html

Seriene kan jo heldigvis lastes ned på nytt da, men det er uansett kjedelig med harddiskrasj.
når den starter opp så kommer den en masse sånne "klikke" lyder fra den... og så finner ikke windows den lenger...
ja seriene kan jo alltids lastes ned igjen, men nå har jeg ikke plass til dem lenger, var derfor di låg på ekstern disken :(

PS: så er selvfølgelig eksterndisken en vanlig IDE disk, og jeg har jo da klart å rota vekk alle IDE kablane mine og...
 #365104  av ad92

om den klikker når den er på er den nokk ødelagt :(

er jo verdt forsøket da. men bli kvitt IDE kabler! blir gal av tanken :lol:

skjedde det samme med min, det fungerte ikke å sette inni stasjonær pcn :(
 #365105  av inzane2012

prøvde nettopp det programmet ditt arild, det før eg i det heletatt har fått starta det begynner det å dukke opp ett par virus varsler om ei fil som heter svchst32.exe...
prøvde å søke etter fila, men fant den ikke :S
Uten navn.JPG
Uten navn.JPG (185.48 kiB) Vist 922 ganger
og ps. det programmet funka ikkje fordi den ikke fant den eksterne disken heller...
 #365120  av ArildM

Neeh, om den lager mekaniske lyder så er det en feil i skrivehode eller i motoren.
Ikke noe håp da lengre desverre. Kjøp deg en ny 1tb disk da :) Koster ikke så mye. WD diskene er billige og bra :)
 #365122  av FireWalk

ArildM skrev:Neeh, om den lager mekaniske lyder så er det en feil i skrivehode eller i motoren.
Ikke noe håp da lengre desverre. Kjøp deg en ny 1tb disk da :) Koster ikke så mye. WD diskene er billige og bra :)
Eller lever den til IBAS. Men det koster vel rundt 100.000 kr..

Et alternativ til evig backup kjøring er å kjøre f.eks en raid5 konfigurasjonn. Den er redundant, så da er det bare å bytte ut disken som er ødelagt med en ny så gjenoppretter systemet og filene seg automatisk. Men da må man jo ha identiske disker. Er vel kanskje ikke helt relevant for de som kjører laptoper og slikt.
Jeg har en stasjonær som jeg satt opp som server i nettverket mitt og den kjører jeg raid5 på. Funker utmerket, og jeg slipper å tenke på noe backup.
 #365124  av lexusmann

#365234  av stianøverland

var på glattkjøringsbanen å herja litt i dag, var en der med en toyota starion, og han stod å slura og slura og holt på. etterhvert begynte det å komme litt bankelyder så han stoppa å herja(hørtes veldig ut som rådebank. så var det inn å skru litt, for så å utpå igjen, bankinga var borte og etter en 5 sekunder med sluring, så kom det et jævla smell å da lå råden bokstavelig talt bøyd på bakken under bilen :P haha!
  • 1
  • 588
  • 589
  • 590
  • 591
  • 592
  • 1172