Har et lite problem med tomgangen på CSen nå. Når den er helt kald går den ikke på tomgang i det heletatt, må ligge å ruse opp og ned på gassen (altså ikke jevn gass). Når den er varm er den en del bedre, men ikke helt på stell. Har koblet vekk og blendet den regulatoren som ligger på gasspjeldet på innsuget. Så ligger på en ca 1000-1200 RPM på tomgang nå, i mot 800 som den skal ligge på originalt. Men dette er noe jeg for min del kan leve med.
Men har noen ting som jeg tror kanskje kan ha noe å si;
- Har hatt problemer med Fuel Pump Relay'et, så har kjørte med et midlertidig (annen type) relè, så vet ikke om bensinpumpen kan ha tatt skade av dette? At den ikke klarer å levere uten belastning?
- Har montert 3" DownPipe nå nylig, og vet ikke hvordan dette jobber sammen med et lettet svinghjul (5kg, mot 11kr originalt)?
Det jeg også har problemer med et at når jeg drar opp turtallet, og trykker inn clutchen, og ikke slipper den ut igjen med en gang, kubber bilen også. Hadde samme problemet tidligere, rett etter jeg monterte lettet svinghjul, og kjørte med en alt for løs dump. Så tanken er jo at det kanskje svinghjulet som er for lett, og ikke har nok moment til å holde motoren i gang? Motoren går heller ikke heelt jevnt på tomgang heller, men ikke noe jeg ikke kan leve med.
Eller er det andre ting jeg bør sjekke? Plugger, LMM, osv? Tenkte å spørre her inne før jeg begynner å feilsøke på de feile stedene.
Men har noen ting som jeg tror kanskje kan ha noe å si;
- Har hatt problemer med Fuel Pump Relay'et, så har kjørte med et midlertidig (annen type) relè, så vet ikke om bensinpumpen kan ha tatt skade av dette? At den ikke klarer å levere uten belastning?
- Har montert 3" DownPipe nå nylig, og vet ikke hvordan dette jobber sammen med et lettet svinghjul (5kg, mot 11kr originalt)?
Det jeg også har problemer med et at når jeg drar opp turtallet, og trykker inn clutchen, og ikke slipper den ut igjen med en gang, kubber bilen også. Hadde samme problemet tidligere, rett etter jeg monterte lettet svinghjul, og kjørte med en alt for løs dump. Så tanken er jo at det kanskje svinghjulet som er for lett, og ikke har nok moment til å holde motoren i gang? Motoren går heller ikke heelt jevnt på tomgang heller, men ikke noe jeg ikke kan leve med.
Eller er det andre ting jeg bør sjekke? Plugger, LMM, osv? Tenkte å spørre her inne før jeg begynner å feilsøke på de feile stedene.

- Toyota Celica Turbo 4wd Carlos Sainz Limited Edition, #3268/5000.
- Toyota Land Cruiser 150, 2010.
- Toyota Land Cruiser 150, 2010.