Kan vel ta en liten oppdatering her etter gammelt

. Bilen ser helt lik ut som på de siste bildene etter den var ferdig rettet for ca 3 år siden og har bare blitt brukt med litt ujevne mellomrom. Men litt problemer har jeg hatt,dvs risting i rattet når jeg bremser så jeg tengte jo at det var kast i bremseskivene forran. Da passet det jo fint å oppgradere til ST 185 bremser, så det ble gjort og ristingen forsvant.... en liten stund....

Hadde vært en liten tur på bane så jeg tengte at jeg nok hadde fått for mye varme i skivene og at de var kast i de igjen, så fikk et maskineringsverksted til å dreie de for meg. Satt på skivene igjen og det var ingen risting lengre...Jippi

...en liten stund. Så da gikk vi mere grundig til verks,ny dreiing av skiver,nye hjullagre i noen andre nav enn de som stod bilen,og nye fjørbein/dempere framme,og hjulstilling ble også tatt. Da forsvant ristingen igjen... en god stund...

. Ristingen ved bremsing kom igjen men det er ingen risting viss farten er under ca 50 eller i litt høyere hasighet og ganske kraftig bremsing

. Har nå byttet hele tannstag/styring fra en dele bil uten at de ble noe forskjell ,har prøvd 3 forskjellige felgoppsett og skjønner ingenting

. Det jeg nå skal prøve er å bytte bærekuler(for andre gang foresten),styrearmer og endeledd på tannstag samt henge den opp i poly oppheng,bærearms foringer og casterstags foringer i poly(også for andre gang), men egentlig uten noe tro på at bremseristingen forsvinner

Vil også etterhvert montere K-Sport coilovers i håp om at ristingen da gir seg

...Ellers vet ikke jeg hva jeg skal gjøre

Tips mottas med takk

Toyota MR2 MK1 86 Mod Rød.
Opel Vectra 1,8 cd Stv 98 Mod.
Fiat Ducato Bomobil 2005 Mod
Toyota MR2 MK1 86 Mod Svart.
Skoda Yeti Adventure 2013 Mod.
Mercedes Benz B 180 2009 Mod. (Konebil)
Nåværende biler jeg eier etter innkjøpt rekkefølge