TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 EN MIN. "Ny"motor innkjøpt + nye bilder

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#240191  av ure

Endelig ferdig :D
Vedlegg
mr2 bilen 009.jpg
mr2 bilen 009.jpg (551.97 kiB) Vist 1400 ganger

#240195  av ure

Da var den røde mr2en ferdig rettet og alt på stell igjen :D :D Har og vært i retten og vitnet mot fører av mc som kjørte på meg den 9 mai, ettersom rettsaken ble utsatt pga sykdom :? Venter ennå på avgjørelse fra forsikringen så har betalt rettingen selv :twisted: Håper det snart blir en avgjørelse som går min vei...

#240532  av James

gratulerer Ure! Godt å se den på veien igjen!! :D Regner med jeg vil se den når jeg kjører forbi Arkaen en dag denne uken da :wink:

#240626  av ure

Kjørte på jobb med den i dag :D men har en lekasje i dørpakning ved speilet som må fikses før den blir tatt ut i regnet... :wink:

#240632  av James

ure skrev:Kjørte på jobb med den i dag :D men har en lekasje i dørpakning ved speilet som må fikses før den blir tatt ut i regnet... :wink:
jepp! Så den ved Arkaen idag! :) Fekk bare sett den fra avstand i det jeg kjørte forbi ,men så no veldig fin ut! Har den vert lakkert på nytt igjen?
 #365000  av ure

Kan vel ta en liten oppdatering her etter gammelt :mrgreen: . Bilen ser helt lik ut som på de siste bildene etter den var ferdig rettet for ca 3 år siden og har bare blitt brukt med litt ujevne mellomrom. Men litt problemer har jeg hatt,dvs risting i rattet når jeg bremser så jeg tengte jo at det var kast i bremseskivene forran. Da passet det jo fint å oppgradere til ST 185 bremser, så det ble gjort og ristingen forsvant.... en liten stund.... :( Hadde vært en liten tur på bane så jeg tengte at jeg nok hadde fått for mye varme i skivene og at de var kast i de igjen, så fikk et maskineringsverksted til å dreie de for meg. Satt på skivene igjen og det var ingen risting lengre...Jippi :D ...en liten stund. Så da gikk vi mere grundig til verks,ny dreiing av skiver,nye hjullagre i noen andre nav enn de som stod bilen,og nye fjørbein/dempere framme,og hjulstilling ble også tatt. Da forsvant ristingen igjen... en god stund... :x . Ristingen ved bremsing kom igjen men det er ingen risting viss farten er under ca 50 eller i litt høyere hasighet og ganske kraftig bremsing :roll: :roll: :roll: . Har nå byttet hele tannstag/styring fra en dele bil uten at de ble noe forskjell ,har prøvd 3 forskjellige felgoppsett og skjønner ingenting :cry:. Det jeg nå skal prøve er å bytte bærekuler(for andre gang foresten),styrearmer og endeledd på tannstag samt henge den opp i poly oppheng,bærearms foringer og casterstags foringer i poly(også for andre gang), men egentlig uten noe tro på at bremseristingen forsvinner :? Vil også etterhvert montere K-Sport coilovers i håp om at ristingen da gir seg :roll: ...Ellers vet ikke jeg hva jeg skal gjøre :?: Tips mottas med takk :D
 #365020  av ure

inzane2012 skrev:hvordan gikk det med rettsaken da??
Ble avgjort ved voldgift,dvs en uavhengig advokat avgjorde skyldspørsmålet... Og "surprice"... det ble skylddeling utrolig nok :roll: . Men oppgjøret dekket omtrent det jeg la ut i kr men det gikk noen timer i garasjen som jeg ikke her noe igjen for.
 #365046  av tojo2

Står ikke noe om calipperene.. vet ikke hva slags som er på mr2 men er viktig stemler og glidere er løse og jevne så ikke

skiven varmes mer på ene siden enn andre.. hva med bakbremsene, funker de eller er det frembremsene som står for alt arbeidet?

Når du oppgraderte fremme forandret du samsynligvis på fordelinga mellom fremme og bak.
 #365128  av ure

Calippere og skiver/klosser ble kjøpt helt nytt da jeg oppgraderte bremsene framme og har samme varmeutvikling på begge sider. Har også hatt de av å sjekket at alt går som det skal. Bakbremser er orginale men ganske nye og virker som de skal,men det er nok frembremsene som gjør jobben. Bremsefordelingen har jeg ikke gjort noe med så den er vel ikke optimal ,men det er jo flere som har det slik på mk1 og det funker vel.... :?:
 #365327  av ure

Da har jeg fått alle delene jeg har bestilt,noe fra Twos r us og noe er kjøpt privat her på forumet. Satser på montering de kommende dagene.... :mrgreen:
mr 2 deler 001.jpg
mr 2 deler 001.jpg (45.67 kiB) Vist 1326 ganger
Styring renovert med nye styrearmer,belger,polyoppheng og endeledd.
mr 2 deler 004.jpg
mr 2 deler 004.jpg (43.54 kiB) Vist 1326 ganger
 #367019  av ure

Da var alle delene jeg har kjøpt montert på bilen og ristingen ved bremsing ble vesentlig bedre (mindre),men ikke helt vekke :cry: . Så jeg kjøpte nye bremseskiver fremme og,da forsvant all risting for denne gang :? Håper det fotsetter sånn. Skal sies at jeg bare har testet bilen ca 4 km med nye bremseskiver og er spent på fortsettelsen :roll: Wish me løkk...
 #369622  av ure

Fortsatt ingen risting ved bremsing... :D . Så nå er vel tiden inne for å gjøre noe med motor biten, har lenge hatt lyst på 4-agze motor men vet ikke helt lengre. Ser det er mange som har hatt sin del motgang på slike motorbytter og det blir jo aldrig godkjent. Så nå tenker jeg på å få overhalt en 4-age motor så den yter det den skal. Men har lyst å få tak i en så ny motor som mulig og at den passer rett i MR2en med alt elektrisk,fester og brakkerter. Fant en motor på nettet hos Egon i Danmark som er fra en Corolla 1,6 ae92 4-age 16v 140hk 91mod. Noen som vet om en sånn motor er lik som org.motoren min og om den passer i MR2en min? Lurer egentlig på hvilke 4-age motorer fra hvilke modeller som er lik eller kan enkelt tilpasses bilen min? Trenger litt tips her... :?
 #369632  av Brasse

Corolla 1,6 ae92 4-age 16v 140hk 91mod er fra framhjulstrekker.
 #369867  av ure

Når jeg holdt på å skifte deler i forstillingen la jeg merke til at det var litt løs Tectyl og litt rustvann som hadde rent ut i venstre innersjerm ved feste til bremserøret.... :shock: ... Og som alltid når man tar i noe rust er det værre enn man tror :roll:[
attachment=2]5.jpg[/attachment]
1.jpg
1.jpg (76.75 kiB) Vist 1223 ganger
3.jpg
3.jpg (68.91 kiB) Vist 1223 ganger
Har noe å holde på med nå høst :?
Lurer på om noen leier ut sveiseapparat her i bergen :?:
Vedlegg
5.jpg
5.jpg (63.42 kiB) Vist 1223 ganger
  • 1
  • 2