TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Scotty's Toyota Supra MKIII

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #365621  av Scotty

Ikke så mye som skjer..

Har foreløpig hatt bilen 110% feilfri siden 25. juli :) Kjørt den til jobb hver dag! Ingen olje, vann eller vakuum lekasjer. Nå som turboen var overhalt så har jeg begynt å treffe original fuel cut i blant, ca 0.7 bar. Får se om jeg tar meg penger til å kjøpe 550 dyser, har lexus afm liggende.

Fikk forøvrig nettopp litt shopping trang.. kjøpte meg litt snax. :) Bee*R Rev Limiter og Line-Lock.

Neste blir til å kjøpe radiator + doble 12" elvifter(inkl shroud).

Tok ellers et kjapt bilde på jobben. Bare litt rengjøring etc. Brukte slik "tornado" som går på trykkluft og fornyer skinnsetene noe som gjør at dem holder seg bedre, og ikke får særlig flere rynker, fungerte ypperlig. Har også byttet ut sidepanelene i dørene som var ødelagt pga høytalere var montert der, og kjøpt en Sony XAV-W1 2-din spiller, og til slutt ryddet endel ledninger og fått de originale høytalerne i døra til å fungere.
Bilde
 #365625  av mailman1

Steinkul mk3. Di er skikkelig tøffe disse bilene. Skal jeg kommentere noe så syns jeg kanskje felgene er litt "kjedelige"? Og så burde den kanskje bones, den så så matt ut i fargen. Kanskje bare lys og kamera :)

All go no show ? ;) Bare motor på deg? :D

Rettelse: Klikka tilbake og så på noen av di tidligere bildene. Steinblank som fy der. :D .. Og så hadde du neimen ikke noen litt mer intressange felger også.
 #365660  av mailman1

Vi har alle forskjellig smak, men di felgene som er på den fra bildet i garasjen. det siste bildet. Ser kjedeligere ut enn di som var på di tidligere bildene.

Dette er nye felger altså? hmm.

Er ikke flink på felger... men di fikk bilen til å se vanlig ut hvis du skjønner hva jeg mener.
Kanskje det var hensikten? :)
 #365685  av Scotty

Ja er selvsagt forskjellig smak :) Som skrevet tidligere i tråden så er de nye felgene kun midlertidige, men er i mine øyne fortsatt en stor oppgradering.

Gamle: PCW 16" -> http://www.mitoforum.org/priv/supra/worklog/84.jpg
Nye: König 18", kan sees i bildene under.

Hadde en liten photoshoot i dag. :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #365706  av lexusmann

Utrolig flott eksemplar det der.... :wink: hva mener du med midlertidige felger?? skal du ha noen nye?
 #365724  av Scotty

Takk takk! Langt ifra perfekt, men godt på vei. :)

Disse felgene er kun for å ha noe som ser bedre ut, fikk dem såpass billig, så kjøpte like så greit. Skal kun ha de til jeg har spart opp nok til noen permanente felger. De midlertidige er 7" (?) så er 225 dekk, noe som er alt for smal med 18" felger, ellers er innpress feil, så må ha ca 10mm foran og 20mm bak om det skal bli riktig. Neste felger blir 18x8.5 og 18x9.5, gjerne i noe BBS LM stil, har sett endel på ADR M-classic, blir muligens dem valget lander på.
 #365782  av PerX

Mr_Storbrua skrev:spray startgass i motorrom.. eller rundt slanger.. om bilen forandrer turtall så har du en lekasje..
holdt på å lese gjennom tråden din, men syns det her tipset hørtes rart ut. :D
er jo ikke vakum i en turbo motor, om jeg ikke tar helt feil nu? mener å huske at det bare funker på sugemotorer. :P

men fin bil da! ;)
 #365829  av 2fast4u

PerX skrev:
Mr_Storbrua skrev:spray startgass i motorrom.. eller rundt slanger.. om bilen forandrer turtall så har du en lekasje..
holdt på å lese gjennom tråden din, men syns det her tipset hørtes rart ut. :D
er jo ikke vakum i en turbo motor, om jeg ikke tar helt feil nu? mener å huske at det bare funker på sugemotorer. :P

men fin bil da! ;)
Nå har jeg forstått det slik at Scotty har fått bilen sin i orden (ref tidligere post) men som ett svar på dette
så er jo selv en motor med turbo en sugemotor frem til turbo begynner å lage trykk i systemet,
så startgass el skulle virke like bra på denne som en annen N/A motor.

Meget fin bil scotty har her.

:wink:
 #365837  av Scotty

Takk for hyggelige kommentarer! :)

PerX; Det er vakuum i turbo-motor jo ;) Har du ikke trykk/boost, altså under 0 bar/psi, så er det vakuum, f.eks så har jeg rundt 0,8 bar vakuum på motoren ved tomgang. Begynner motoren å jobbe så følger turboen etter og går over til trykk. Rett meg gjerne om jeg ikke er helt på riktig spor, men virker logisk :)
 #365843  av Supramk3turbo

Scotty skrev:Takk for hyggelige kommentarer! :)

PerX; Det er vakuum i turbo-motor jo ;) Har du ikke trykk/boost, altså under 0 bar/psi, så er det vakuum, f.eks så har jeg rundt 0,8 bar vakuum på motoren ved tomgang. Begynner motoren å jobbe så følger turboen etter og går over til trykk. Rett meg gjerne om jeg ikke er helt på riktig spor, men virker logisk :)

Veldig logisk :D

Kjempe fin bil Scotty :D
 #366001  av mailman1

Di felgene var faktisk ikke så dumme som jeg ville ha det til.. Var det garasjefotoet som løyv så inni granskauen. :P
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15