TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #365778  av ArildM

Takk :) Knotten er kjøpt på Ebay (selvfølgelig 8) ) :)
 #365815  av ArildM

Takk :) Skal ta litt fler bilder en dag.

Ta noen lys i kveldinga slik at de røde led lysene i dashbordet også kommer frem :)

GPS'en blir brukt som speedometer nå, den muter/demper høyttalerene på høyre side om jeg kjører mer enn 5kmt for fort 8)
 #365825  av Sven

Skikkelig fin MR2 du har Arild 8)
Likte også kabelarbeidet ditt. Sånn skal det se ut :D
 #366272  av ArildM

Takk for det :) Er kanskje ikke så mange som ser de kablene, men jeg har det littegrann bedre inni meg selv uansett når det er gjort skikkelig jobb med kabling :)

Fikk pakke fra Twos'R'Us, dæven det gikk fort! 5USD for originalt oljefilter og noenogtjue dollar for gassåpning av motorluke!
5minutters installasjon, og den fungerer meeeget fint! Blir fint å slippe å stable opp luka med forskjellig krimskrams siden jeg mistet stanga mi. Men jaggu ble det ikke en pen oppgradering samtidig :D

Anbefales varmt til alle Mr2 eiere 8)
Vedlegg
Pakke!
Pakke!
IMAG0039.jpg (178.98 kiB) Vist 855 ganger
Nice :D
Nice :D
IMAG0040.jpg (313.9 kiB) Vist 855 ganger
Nice 2 :D
Nice 2 :D
IMAG0041.jpg (307.32 kiB) Vist 855 ganger
 #366275  av bose

Nice! :D skal ha meg en sånn selv.. enkel fiks på et veldig irriterendes problem :)
 #366282  av inzane2012

den gassløfteren er genial!! har en sånn selv og skjønner ikke hvorfor ikke toyota bare slengte på en sånn en til å begynne med, for den orginale stanga er jo bare i veien når en skal baki der å skru...
 #366300  av ArildM

Enig med begge to :)
 #366675  av ArildM

Tok en motorrens her om dagen, hadde på no produkt fra Mekonomen (ala Omega).
SÃ¥ ble det nytt Toyota Oljefilter fra Twos'R'us og ny runde med 5-50 Mobil1 olje.

Skal si det ble forskjell i trykk! Gikk opp fra litt over halv til 3/4, så det er tydelig at Motorrensen har hjulpet (med mindre jeg har fått av feil oljefilter igjen da (det gamle jeg tok ut var større enn det jeg satte inn)).

Ser det blir sagt å andre forum at 5-50 kan være litt for tynn for Silvertop, så da blir det nytt forsøk med Mobil1 Delsynt 10-40 som jeg ser flere har kjørt med både i løp og under normale omstendigheter uten problemer.

Har et vinnende bud på AE86 breddere på Ebay, så må vel frem med kappeutstyr og få vekk litt rust.
Mulig stylingen blir plukket av og AE86 bredderene blir satt på slik at jeg berger bilen bedre i vintersesongen.
Samtidig må jeg få handlet inn Brunox og Tectyl for å få den skikkelig understellsbehandlet når jeg først er i gang.

Bilder kommer etterhvert som det skjer noe :)

PS: Toyota Hell nektet for at 90915-YZZF1 var rett oljefilter til 4AGE, de sa de hadde aldri levert den sorten til 4AGE.
90915-YZZF1 er filteret Twos'R'US selger til 4AGE, regner med Twos'R'Us har rett.
 #366698  av ArildM

Bilde

Ble noen sånne da. Samme Steffen Karlstad hadde på sin AW11.
 #366700  av predator

Ser lekker ut de der :D MÅ gjøre det skikkelig no da , med helsveising av hjulbuene. Ser mange bretter innerskjermen OVER ytterskjermen å popper igjen med popnagler. Men kan vel umulig holde tett over flere år det?
Helsveising ser iellefall jeg som ENESTE alternativ :mrgreen: Anbefaler også de popgjengeinnsatsene man får kjøpt hos Biltema når du kommer så langt at du skal feste de på.
Og ei tynn gummilist som du legger mellom bredder og skjermen.
På den måten kan du skru av bredderene når det måtte passe deg for rengjøring osv.
Siste utvei må være sparkling iallefall. Det sprekker etter året er omme.
Hadde en Ascona B som jeg hadde på 400 breddere. Brukte vel 100+ timer på tilpassing og sparkling.
Bilen var dritrå i ett års tid, til sprekkene kom løpende fram en etter en...

Ble litt lengere enn planlagt denne posten, men det jeg ville fram til, er når man først skal ha på breddere... Gjør det skikkelig. Det har man mere igjen for senere :)
 #366709  av ArildM

Blir lekkert om en gjør det skikkelig, og det satser jeg på å gjøre.
Ikke aktuelt å sparkle noe her. Må være avtagbart for å holde det rent og unngå samling av skitt som gjør at det ruster.
Takker for tipsene :)
 #366756  av Andrepedersen

Er en stor fordel av at du kan ta dem av, med tanke på bedre rustbeskyttelse osv, som du sier ;)
Liker bilen din godt jeg arild ! Den stylinga gjør den veldig unik, og gleder meg til å se den med skjermbredderene på :twisted:
 #366771  av ArildM

Takk så mye :)
Blir å se litt jalla ut frem til våren siden jeg må ha meg felger med -20 i innpress, i stedet for 38 sånn som jeg har nå, men det sier vel litt om hvor mye bredere den blir også (bredderene bygger ca 6cm) 8)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 76